سرویس: غیر تولیدی » نقلی 06:30 - سه شنبه 13 آبان 1393

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان خبر داد

نظارت 64 اکیپ بر ذبح دام در تاسوعا و عاشورای حسینی

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: 64 اکیپ ثابت و سیار نظارت بر ذبح دام‌های نذری را در تاسوعا و عاشورا بر عهده دارند.

به گزارش اصفهان شرق؛به نقل از روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی استان اصفهان، شهرام موحدی اظهار کرد: در حال حاضر 31 اکیپ سیار و 33 اکیپ ثابت نظارت بر ذبح دام‌های نذری را در تاسوعا و عاشورا بر عهده دارند.

وی افزود: با توجه به اجرای سنت قربانی در مسیر دسته‌های عزاداری، مساجد، تکایا و تهیه غذا برای عزاداران حسینی، تقاضا می‌شود به منظور حفظ بهداشت محیط، سلامت مصرف‌کنندگان و پیشگیری از شیوع بیماری‌های مشترک در جامعه، دام مورد نیاز خود را تنها از مراکز مجاز مورد تأیید دامپزشکی تهیه و ترجیحاً در کشتارگاه‌های تحت نظارت دامپزشکی کشتار کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان ادامه داد: به منظور حفظ سلامت مصرف‌کنندگان گوشت‌های نذری و قربانی و تأمین بهداشت عمومی، اداره کل دامپزشکی استان اصفهان با هماهنگی‌های به عمل آمده با استانداری، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، ائمه جمعه و جماعات و مسئولان هیئت‌های مذهبی با به‌کارگیری بیش از 119 نفر نیروی فنی دامپزشکی و 28 ناظر ذبح شرعی، آماده خدمت‌رسانی به مردم جهت نظارت شرعی و بهداشتی بر لاشه دام‌های نذری در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی است.

وی اضافه کرد: شبکه‌های دامپزشکی استان در این دو روز بدون در نظر گرفتن تعطیلات رسمی آماده ارائه خدمات به صورت رایگان به همشهریان هستند.

موحدی با اشاره به سایر اقدامات این اکیپ‌ها در روز تاسوعا و عاشورای حسینی بیان کرد: در سال گذشته  از تعداد 4هزار و 76 لاشه بازدید شده دام‌های نذری اعم از (شتر، گاو، گوساله و گوسفند)، مقدار 800 کیلوگرم لاشه و همچنین 895 قطعه آلایش خوراکی دامی شامل کبد، کلیه و ریه در این ایام ضبط شد.

وی هدف از اجرای این طرح را حفظ سلامت مردم و استفاده از گوشت نذری سالم عنوان کرد و افزود: باید توجه داشت ذبحی که در خارج از چارچوب نظارتی دامپزشکی انجام می‌شود، احتمال بیماری وجود دارد که با تدابیر در نظر گرفته شده توسط دامپزشکی خطرات بروز بیماری‌ها به حداقل می‌رسد.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: شبکه‌های دامپزشکی در سطح استان با سازمان‌دهی اکیپ‌های بازرسی و بهداشتی دامپزشکی و ناظران شرعی ویژه ایام تاسوعا و عاشورای حسینی (ع)، از ساعت 7 صبح تا 21 در قالب اکیپ‌های ثابت و سیار در دو نوبت کاری به منظور معاینات پیش و پس از کشتار مستقر می‌شوند.

وی ادامه داد: ستاد اجرایی نظارت بر ذبح دام‌های نذری در روز تاسوعا و عاشورای حسینی مستقر در این نهاد آماده ارائه هرگونه راهنمایی و پاسخگویی است.

موحدی در پایان خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند به منظور پاسخگویی و اطلاع بیشتر با شماره چهار رقمی 1512 تماس و یا به آدرس ستاد اجرایی اصفهان، بلوار کشاورز، شهرک امیریه، اداره کل دامپزشکی استان مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع:فارس

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.