سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 09:30 - دوشنبه 12 آبان 1393

آشنایی با علم پزشکی در ۲۵ سال آینده ؛

پزشکان نسل آینده مجازی می شوند!

نورهای التیام دهنده، پزشکان مجازی و دستبندهایی که توانایی تشخیص سلول های سرطانی را دارند، آینده دنیای پزشکی را شکل می دهند.

به گزارش اصفهان شرق؛ تا ۳۰ سال آینده حدود ۳ تا ۱۰ میلیارد نفر بر جمعیت جهان افزوده می شود و این میزان بار سنگینی را بر دوش جامعه پزشکی قرار می دهد. این در حالی است که پیتر کوکران، یکی از آینده نگران علم پزشکی دیدگاه خود را در مورد تکنولوژی های جهان آینده و روش های درمانی جدید تا سال ۲۰۴۰ بیان کرده است. وی اعتقاد دارد که در سال های آتی ما شاهد نورهای التیام دهنده، پزشکان مجازی و دستبندهایی خواهیم بود که توانایی تشخیص سلول های سرطانی را دارند. پیتر کوکران می گوید:” تکنولوژی های آینده بیماران را از مصرف داروها و روش های درمانی بسیار نجات می دهد و جهان پزشکی به سوی تخصصی شدن سوق پیدا می کند، به گونه ای که هر فرد داروهای ویژه خود را دریافت می کند و فرقی نمی کند که فرد بیمار در خانه باشد و یا در بیمارستان به سر ببرد.”
همچنین حسگرها وظیفه کاهش درد و شناسایی عوامل بیماری زا را بر عهده دارند و مصرف مواد غذایی، آب و انرژی کاهش می یابد. در آینده انسان ها بیشتر به فکر سلامتی خود هستند و از نرم افزارهای سلامت بهره می برند. همچنین بیماران می توانند به صورت مجازی با پزشکان ملاقات داشته باشند، شرایط و مشکلات بیماری خود را با آنها مطرح کرده و پاسخ مناسب از سوی پزشکان دریافت کنند.

منبع: ايمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.