سرویس: غیر تولیدی » نقلی 18:00 - دوشنبه 12 آبان 1393

مدیر دفتر بهبود روش‌های بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب مطرح کرد:

تجهیز و نوسازی تأسیسات بهره‌برداری خطوط انتقال آب کشور

مدیر دفتر بهبود روش‌های بهره‌برداری آب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: ایستگاه پمپاژ، خطوط انتقال و مخازن آب باید به مرور تجهیز و نوسازی شوند.

به گزارش اصفهان شرق؛ عزیزالله مبینی در نخستین بلوک هم‌اندیشی شرکت‌های آبفای شهری منطقه مرکزی کشور، در جمع بهره‌برداران طرح‌های آب و فاضلاب اصفهان، کاشان، یزد، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد:  نوسازی این تأسیسات نقش غیرقابل انکاری در کاهش هدررفت آب دارد.

مبینی گزارش روزانه تولید و عرضه آب در هر منطقه را مؤثر در آبرسانی پایدار برشمرد و بیان کرد: مدیران هر منطقه می‌توانند با تهیه گزارش روزانه از میزان آب تولیدی و عرضه آن به متقاضیان بر چالش‌هایی که به نوعی مانع از عرضه پایدار آبرسانی می‌شود، غلبه کنند.

وی، آموزش به فعالان حوزه بهره‌برداری را بسیار ضروری دانست و خاطرنشان کرد: نیروی انسانی ماهر و متخصص مهم‌ترین عامل افزایش بهره‌وری است و بدون داشتن نیروی متخصص نمی‌توان به درستی اقدام به ارائه خدمات کرد. در صورتی که می‌توان از طریق آموزش کارکنان بهره‌وری را افزایش داد.

معاون بهره‌برداری آبفای استان اصفهان نیز گفت: تابستان سال جاری با وجود کاهش 3 مترمکعب آب مورد نیاز شهرهای زیرپوشش طرح اصفهان بزرگ، با اعمال مدیریت مصرف و اجرای طرح آبرسانی شهید فهمیده، آب آشامیدنی مشترکان تأمین شد.

مجتبی قبادیان به کاهش میزان هدررفت آب شهر اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: در 10 سال گذشته میزان هدررفت آب در خطوط انتقال 30 درصد بود در حالی که این رقم در سال گذشته به حدود 18 درصد کاهش یافت. این مهم از طریق رفع نشتی خطوط انتقال و شناسایی انشعابات غیرمجاز حاصل شد، به طوری که هم‌اکنون آبفای استان اصفهان از نظر کاهش میزان هدررفت آب در رتبه دوم کشور قرار دارد.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.