اصفهان شرق

طرح تحقیق و تفحص از شهربازی شهر رؤیاها مصوب شد

کدخبر: 40186
1393/08/12 در ساعت 16:00

به گزارش اصفهان شرق؛ ندا واشیانی‌پور در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در روز گذشته شصتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان برگزار شد اظهار کرد: در این جلسه 7 لایحه بررسی شد که نصب 6 دستگاه پله برقی برای مسیر خط بی‌آرتی در خیابان بلوار کشاورزی، یکی از این لوایح بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین سه لایحه آزادسازی و پیشنهاد تغییر برخی اعتبارات نقدی و غیرنقدی در منطقه 11 اصفهان مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر اینکه همچنین 8 تن از اعضای شورای شهر درخواست تحقیق و تفحص در شهر رؤیاها را داشتند که تحقیق و تفحص از شهر رؤیاها و قرارداد و مسائل اجتماعی و مسائل بهره‌برداری آن صورت بگیرد، تصریح کرد: طرح تحقیق و تفحص از شهربازی شهر رؤیاها با 11 رأی موافق در جلسه علنی شورای شهر اصفهان به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه 7 نفر از اعضای شورای اسلامی شهر مخالف این طرح بودند و به این طرح رأی ندادند، ادامه داد: براساس مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان در مردادماه امسال قرار بود که در ورودی شهربازی شهر رؤیاها از هر نفر 5 هزار تومان دریافت شود و دستگاه‌ها از 3 تا 7 هزار تومان نیز قیمت‌گذاری شود.

واشیانی‌پور با بیان اینکه اما شهرداری اصفهان این مصوبه را امضا نکرد و ورودی 40 هزار تومانی از هر نفر در شهربازی شهر رؤیاها دریافت می‌کند، تأکید کرد: شهرداری اصفهان بر خلاف مصوبه شورای شهر عمل می‌کند و زمانی که دلیل آن را پرسیدیم، شهرداری عنوان کرد که شریک چینی این موضوع را نمی‌پذیرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر اینکه کمیته تحقیق و تفحص از شهربازی رؤیاها باید تشکیل شود و با تشکیل این کمیته، شورای شهر به شهرداری کمک می‌کند تا مشکلات شهرداری با شریک چینی برطرف شود، افزود: همچنین با اجرای این مصوبه تمام مردم می‌توانند از شهربازی شهر رؤیاها استفاده کنند.

سخنگوی شورای شهر اصفهان با اشاره به اینکه مصوبه تحقیق و تفحص شهربازی شهر رؤیاها باید به تأیید فرمانداری برسد و در صورتی که فرمانداری ظرف 15 روز ایرادی به این مصوبه وارد نکند، برای شهرداری لازم‌الاجراست گفت: شورای شهر تحقیق و تفحص از شهربازی شهر رؤیاها را به این دلیل مصوب کرد که به شهرداری کمک کند تا مشکلاتش را با شریک چینی برطرف کند.

وی با بیان اینکه با ورودی 40 هزار تومان، اکثریت مردم نمی‌توانند از شهربازی شهر رؤیاها استفاده کنند، اظهار کرد: شهرداری مصوبه شورای شهر را در راستای بهره‌برداری از این شهربازی نادیده گرفت و به صورت غیرقانونی این شهربازی را اداره می‌کند.

واشیانی‌پور با تأکید بر اینکه ما به دنبال این هستیم که با تعامل و همکاری با شهرداری مشکلات موجود در راستای استفاده از این شهربازی را برطرف کنیم، ادامه داد: امیدواریم که شهردار مثل شیر در میدان باشد برای رفع مشکلات مردم و نه برای تقابل با شورای شهر.

وی با بیان اینکه شهرداری در برهه‌ای از زمان پیشنهاد داد که اعضای شورا به چین بروند و امکانات چین را مشاهده کنند، تصریح کرد: اما ما این موضوع را نپذیرفتیم و ما از طریق بررسی قراردادها و نظارت بر اجرای این پروژه به دنبال استفاده تمام شهروندان از این شهربازی هستیم و همچنین به دنبال این هستیم که تعامل شهرداری با شریک چینی حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه ما به دنبال این هستیم که شهرداری و شورا دست در دست یکدیگر بدهند و به مردم خدمت کنند، اضافه کرد: سلامت در سیستم و بهره‌برداری در اجرا باید رعایت شود و ذات شورا نظارت است و شورا در تقابل با شهرداری نیست.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان به تشکیل مجمع شرکت اتوبوسرانی در روز گذشته اشاره و تأکید کرد: در این جلسه گزارش هیأت مدیره، بازرسان قانونی و حسابرسان شرکت اتوبوسرانی در ارتباط با عملکرد سال گذشته ارائه شد و همچنین گزارشات نهایی مالی امسال این شرکت مورد بررسی قرار گرفت.

واشیانی‌پور با تأکید بر اینکه در این جلسه مصوب شد که فعالیت 8 ساله شرکت اتوبوسرانی تمدید شود، افزود: همچنین در این جلسه غلامرضا شیران، ابوالفضل قربانی و سرهنگ حسین غلامی به عنوان بازرسان شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان انتخاب شدند.

وی با اشاره به اینکه براساس گزارشات اتوبوسرانی در سال گذشته 50 دستگاه اتوبوس در اصفهان بازسازی شده و 50 دستگاه اتوبوس نیز نوسازی شده است، مطرح کرد: همچنین براساس این گزارشات، مذاکرات خرید 170 اتوبوس برای شهر اصفهان در حال انجام است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه تعدادی از باغ‌های بانوان در شهر اصفهان باید ساماندهی شود گفت: این مجموعه‌ها باید از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ساماندهی شوند و طرح ساماندهی باغ‌های بانوان باید ارائه شود و بودجه‌ای که امسال به باغ‌های بانوان اصفهان پیش‌بینی شده بود هنوز به این مجموعه‌ها اختصاص داده نشده است.

منبع: فارس