اصفهان شرق

جای مشکلات مردم در نطق‌های شورای شهری‌های اصفهان خالیست

کدخبر: 40101
1393/08/12 در ساعت 09:00

به گزارش اصفهان شرق؛ از آنجایی که یکی از وظایف شورای اسلامی شهر اصفهان رسیدگی به وضعیت شهروندان است، از شورا و اعضای شورای شهر اصفهان انتظار می‌رود که اولویت نطق‌های آنها و مباحث مطروحه در جلسات با مردم و اولویت مباحث و مشکلات شهری باشد.

سال گذشته بود که فعالیت چهارمین دوره از شورای اسلامی شهر اصفهان از شهریور ماه آغاز شد و اعضای شورای شهر از 11 نفر به 21 نفر افزایش یافت.

جلسات علنی شورای اسلامی شهر اصفهان شنبه هر هفته با نطق رئیس شورای اسلامی شهر آغاز می‌شود که وی در ابتدا مطالبی را ارائه می‌دهد که حدود 20 دقیقه طول می‌کشد سپس سه نفر از اعضای شورا نیز نطق‌های پیش از دستور جلسه علنی خود را بیان می‌‌کنند.

از همان ابتدای فعالیت شورای چهارم مطالبی که در جلسات علنی شورای شهر بیان می‌شد، بیشتر به روز‌شماری تقویم شباهت داشت تا بیان مباحث و مشکلات شهری و این موضوع بار‌ها مورد اعتراض خبرنگاران پارلمانی شورای شهر شد و در حال حاضر نیز با وجود گذشت بیش از یک سال از فعالیت شورای چهارم این رویه هنوز تغییر نکرده و همچنان ادامه دارد.

این خبرنگاران چندین بار عنوان کردند تا رئیس شورای شهر به جای بیان وقایع ثبت شده در تقویم جمهوری اسلامی ایران به بیان مشکلات و مباحث شهری بپردازد، تا بلکه دردی از درد‌های شهرمان درمان شود.

این در حالی است که روز‌شماری تقویم تنها به رئیس شورا اختصاص ندارد و نایب رئیس و تعدادی دیگر از اعضای شورای شهر نیز در زمان بیان نطق‌های خود به روز‌شماری تقویم می‌پردازند که شاید با جرات بتوان گفت از 15 دقیقه زمان طلایی در اختیار اعضا تنها به دو یا سه خط از نطق‌ها برای بیان مشکلات شهر اختصاص داشته باشد.

از آنجایی که اعضای شورای شهر نمایندگان مردم هستند تا به مشکلات و مطالبات مردم رسیدگی کنند و مردم با تکیه به رأی خود به این نمایندگان اعتماد کرده‌اند تا بخشی از دغدغه‌های آنها رفع و گرهی از مشکلاتشان باز شود، اما گویی شورای شهری‌ها توجه به مطالبات مردم را فراموش کرده‌اند و از زمان طلایی که در اختیار دارند برای پاسخ به مطالبات مردم به درستی استفاده نمی‌کنند.

در حالی که هر یک از 21 نفر اعضای شورای شهر یک کرسی از کرسی‌های شورا را اشغال کرده‌اند تا به درد و مطالبات مردم رسیدگی کنند و  باید به درستی به این اعتماد مردم پاسخ بدهند تا مردم از رأیی که به نمایندگان خود در شورای شهر داده‌اند، پشیمان نشوند.

از سویی دیگر نیز زمانی که به نطق‌های شورای شهری‌ها توجه کنیم و روز‌شمار تقویم را در بین سطر‌های این نطق‌ها مشاهده می‌کنیم، انگار شهر گل و بلبل و بدون هیچ مشکلی است که همین امر سبب خستگی و کسلی میهمانان حاضر در جلسه نیز می‌شود، حالا این میهمانان چه مسئولان ادارات یا سازمان‌ها باشند و چه خبرنگاران در بسیاری از جلسات حوصله خبرنگاران از تفسیر‌هایی که در جلسات علنی شورا در مورد وقایع ثبت شده در تقویم می‌شود، سر می‌رود، اما ناچار هستند با صبر و تحمل بسیار از کنار این تفسیر‌ها که نه دردی از درد‌های مردم کم می‌کند و نه گرهی را از مشکلات شهر باز می‌کند، بگذرند.

همچنین در نماز جمعه هر هفته اصفهان مناسبت‌‌های تاریخی و ثبت شده در تقویم از تریبون نماز جمعه با شرح مفصل برای مردم بیان می‌شود که تکرار مکرر تقویم تاریخ در روز‌های شنبه در جلسه علنی شورای شهر هیچ توجیهی ندارد.

رئیس، نایب رئیس و تک تک اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان باید بدانند که شهر گل و بلبل نیست و سراسر از مشکل است و اگر به کوچه‌ها و خیابان‌های شهر سری بزنند با دغدغه‌ها و مشکلات شهروندان مواجه می‌شوند که رسیدگی به مطالبات و مشکلات شهروندان وظیفه تک تک شورای شهری‌ها است.

امیدواریم که رویه این افراد تغییر کند و به جای اینکه جمعه شب هر هفته با ورق زدن تقویم جمهوری اسلامی ایران وقایع ثبت شده در تقویم را به مدت یک هفته در نطق خود بنویسند تا در جلسه علنی شنبه بیان کنند، بیایند و مشکلات و درد‌های مردم را در نطق‌های خود جای بدهند و برای درمان درد‌های مردم در شهر چاره‌اندیشی کنند تا مردم نیز از رأیی که به نمایندگان خود داده‌اند، پشیمان نشوند.

منبع: فارس