اصفهان شرق

۱۳ میلیون دانش آموز، سفیران بهداشت در سراسر کشور

کدخبر: 39898
1393/08/11 در ساعت 15:30

به گزارش اصفهان شرق؛ علی اصغر فانی در نشست امضای تفاهمنامه بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش با بیان این مطلب گفت: یکی از سیاست های وزارت آموزش و پرورش در دولت یازدهم، توسعه مشارکت است و این وزارتخانه بدون مشارکت سایر نهادها قادر به ایفای نقش بزرگ تعلیم و تربیت نیست.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت یکی از وزارتخانه هایی است که می تواند در حوزه بهداشت و پیشگیری به وزارت آموزش و پرورش کمک کند، گفت: در حوزه محتوای کتابهای درسی آمادگی داریم که از نظرات کارشناسی وزارت بهداشت در پیشگیری، درمان و آسیب های اجتماعی بهره مند شویم تا نسل آینده ما نسلی سالم، پویا و مفید باشد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین آموزش معلمان در دوره های تربیت معلم، آموزش ضمن خدمت و نیز آموزش اولیاء دانش آموزان در قالب انجمن اولیاء و مربیان را از دیگر زمینه های کمک وزارت بهداشت به این وزارتخانه عنوان کرد.

وی با یادآوری این که وزارت آموزش و پرورش نهادی است که بیشترین تاثیرگذاری را در جامعه و دانش آموزان دارد، گفت: همه نهادها و وزارتخانه ها از جمله وزارت بهداشت می تواند از این امکان و پتانسیل در حوزه پیشگیری و سلامت استفاده کند.

فانی با اشاره به کمبود بودجه در وزارت آموزش و پرورش از همکاری های وزارت بهداشت در زمینه تهیه جزوات و پوسترهای بهداشتی و آموزشی برای دانش آموزان قدردانی کرد و گفت: این وزارتخانه آماده هر نوع همکاری با دستگاه های مختلف از جمله وزارت بهداشت است.

وزیر آموزش و پرورش ابراز امیدواری کرد: با هدف گذاری سالانه و برنامه ریزی های صورت گرفته با وزارت بهداشت، گام های موثری در حوزه بهداشت، درمان، پیشگیری از اعتیاد، ایدز، دخانیات و بیماری های غیرواگیر از جمله پوکی استخوان و چاقی برداشته شود.

فانی با یادآوری اینکه آموزش و پرورش می‌تواند در دو حوزه شامل دانش آموزان و خانواده دانش آموزان کمک کننده باشد، خاطرنشان کرد: این وزارتخانه با دارا بودن 122 هزار مدرسه، بزرگترین شبکه ارتباطی کشور است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: جمعیت 13 میلیونی دانش آموزان کشور می تواند پیام آوران و سفیران بهداشت در بین خانواده ها در سراسر کشور باشند.

وی همچنین به اقدامات این وزارتخانه در حوزه تربیت بدنی به منظور پیشگیری از چاقی بین دانش آموزان اشاره کرد و گفت: برای اولین بار در کشور المپیاد درون مدرسه ای را از 26 مهر ماه در سراسر کشور برگزار کرده ایم که پیش بینی می کنیم بیش از 3 میلیون دانش آموز در این المپیاد شرکت نمایند.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر این که دانش آموزان با تحرک بیشتر، سالم تر می شوند، گفت: امیدواریم در آینده با برنامه ریزی های صورت گرفته در حوزه سلامت، نسلی سالم، توانمند و موثر داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع:فارس