سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:30 - یکشنبه 11 آبان 1393

مدیر دفتر بهبود شرکت مهندسی آبفا کشور:

آبرسانی پایدار با بهترین کیفیت در تمام کشور باید اجرائی شود

مدیر دفتر بهبود روش‌های بهره‌برداری آب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت : آبرسانی پایدار با بهترین کیفیت در تمام فصول مهمترین هدف حوزه بهره‌برداری آب و فاضلاب است.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب اصفهان، محمد مبینی در نخستین بلوک هم‌اندیشی شرکت‌های آبفای شهری منطقه مرکزی کشور در جمع بهره‌برداران آبفای اصفهان، کاشان، یزد، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: می‌توان با بهره‌گیری از تجارب و ایده‌های جدید فعالان حوزه بهره‌برداری در اقصی نقاط کشور اقداماتی در راستای خدمات بهتر و بیشتر به مشترکان در دستور کار قرار داد.

وی با بیان اینکه برون‌سپاری برخی از فعالیت‌ها مانع نظارت مستمر بر انجام امور نیست، افزود: واگذاری برخی از بخش‌ ها در حوزه بهره‌برداری به بخش خصوصی، دلیل بر عدم نظارت کافی بر انجام امور محوله نبوده، و باید نظارت دقیق و مستمر بر فعالیت‌‌هایی که توسط بخش خصوصی انجام می‌گیرد، صورت پذیرد چرا‌که واگذاری فعالیت‌ها به بخش خصوصی رافع مسئولیت‌پذیری نیست.

مدیر دفتر بهبود روش‌های بهره‌برداری شرکت مهندسی آبفا کشور آموزش به فعالان حوزه بهره‌برداری را بسیار ضروری دانست و بیان کرد: نیروی انسانی ماهر و متخصص مهمترین عامل افزایش بهره‌وری بوده و بدون داشتن نیروی متخصص نمی‌توان به درستی اقدام به ارائه خدمات کرد، در صورتی‌که می‌توان از طریق آموزش کارکنان بهره‌وری را افزایش داد.

وی بر ضرورت تجهیزات و تاسیسات حوزه بهره‌ برداری تاکید و تصریح کرد: تجهیز و نوسازی تاسیسات بهره‌برداری شامل ایستگاه پمپاژ، خطوط انتقال، مخازن باید به مرور تجهیز و نوسازی شوند، چراکه نوسازی تاسیسات بهره‌برداری نقش غیرقابل‌انکاری در کاهش هدر رفت آب دارد.

مبینی گزارش روزانه تولید و عرضه آب در هر منطقه را موثر در آبرسانی پایدار برشمرد و گفت: مدیران هر منطقه می‌توانند با تهیه گزارش روزانه از میزان آب تولیدی و عرضه آن به متقاضیان بر چالش‌هایی که به‌نوعی مانع از عرضه پایدار آبرسانی می‌شود، غلبه کنند.

در ادامه معاون بهره‌برداری آبفای استان اصفهان اظهار کرد: در تابستان سال جاری با وجود کاهش 3 مترمکعب آب مورد نیاز شهرهای تحت‌پوشش طرح اصفهان بزرگ با اعمال مدیریت مصرف و اجرای طرح آبرسانی شهید فهمیده، آب شرب مشترکان در تابستان با کمترین چالشی تامین شد.

مجتبی قبادیان به کاهش میزان هدررفت آب شهر اصفهان اشاره کرد و افزود: در 10 سال گذشته میزان هدررفت آب در خطوط انتقال 30 درصد بوده، در حالیکه این رقم در سال گذشته به حدود 18 درصد کاهش یافته که این مهم از طریق رفع نشتی خطوط انتقال، شناسایی انشعابات غیرمجاز حاصل شد، به طوریکه هم‌اکنون آبفای استان اصفهان از نظر کاهش میزان هدررفت آب در رتبه دوم کشور قرار دارد.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.