سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:00 - یکشنبه 11 آبان 1393

نسبت‌دادن اسیدپاشی‌ها به آمران به معروف خلاف مروت است

جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: نباید به توریست‌ها نگاه اقتصادی داشت، بلکه باید به گونه‌ای با آنها رفتار کرد که سفیران کشور ایران در کشور خود باشند و اخلاق و رفتار ایرانیان را الگوی خود قرار دهند.

به گزارش اصفهان شرق؛حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی اخوان به مناسبت هفته بزرگداشت امر به معروف و نهی از منکر در جمع خبرنگاران، با اشاره به حادثه اسیدپاشی در اصفهان و نسبت دادن آن به سه ارگان اظهار کرد: در این حادثه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و نیروهای بسیجی مورد تهمت واقع شدند که این امر در اثر بی‌تقوایی و خلاف مروت بوده است.

وی افزود: نباید اجازه شکستن هیبت مجموعه‌های ارزشی داده شود و رسانه‌ها نیز دقت بیشتری در پوشش اخبار و اطلاع رسانی داشته باشند و باید کسانی که این اتهام را به نهادهای اجرایی استان وارد کرده‌اند شناسایی شوند.

جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با بیان اینکه این افراد جیره‌خواران دشمن و بدخواهان کشور هستند، تصریح کرد: این افراد هر لحظه از ابتدای انقلاب تاکنون به اشکال مختلف دلسوختگان نظام را زیرسوال می‌بردند.

حجت‌الاسلام اخوان خاطر نشان کرد: در سال جاری شعار ستاد امر به معروف و نهی از منکر با عنوان “تذکر لسانی، پیام مهربانی، نظارت همگانی” است و سیاستگذاری‌های این ستاد بر اساس این شعار برنامه‌ریزی می‌شود.

وی در خصوص برگزاری اجلاس و جشنواره بین‌المللی میراث فرهنگی ناملموس گفت: ما با اصل برگزاری چنین جشنواره‌ای مخالف نیستیم، اما با این امر که در کنار کار خوب کار بد نیز به دلیل غفلت مسئولان انجام شود، مخالفیم.

جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با اشاره به هزینه‌های میلیاردی در اجلاس میراث فرهنگی ناملموس گفت: باید مشخص شود که این هزینه‌ها از کجا آمده است، دسترنج چه کسانی بوده و از چه منبع درآمدی بوده که اینگونه خرج شده است.

حجت‌الاسلام اخوان اشاره به فقر مشهود در حاشیه‌های شهر و به ویژه در شرق اظهار کرد: با توجه به اقداماتی که در اصفهان اتفاق می‌افتاد آن را استانی برخوردار می‌دانند و این در حالی است که خسارت دیدگان مرده رود از فقر رنج می‌برند و سرمایه‌های اصفهان صرف برگزاری اجلاس می‌شود.

وی با بیان اینکه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر مطالبات خود را به نهادها ارایه می‌دهد، افزود: ستاد احیای امر به معروف وظیفه اجرایی ندارد و فقط باید در بحث ارایه مطالبات خود به نهادها اقدام کند و در این راستا پیشنهادات و برنامه‌های خود را با بالاترین مسئول نهادهای مختلف مطرح می‌کنیم.

جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: سیاست ستاد شورای امر به معروف و نهی از منکر نظارت به صورت تذکر لسانی توام با عطوفت است و از هرگونه خشونت و عصبانیت مبرا است و هر کس به نام امر به معروف و نهی از منکر به صورت خشن و عصبانی نسبت به این امر اقدام کند در صورت شناسایی مورد پیگیری و برخورد قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام اخوان در خصوص نحوه نظارت ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان در خصوص عرضه پوشاک در بازار اصفهان تصریح کرد: عرضه پوشاک در بازار بر اساس تقاضای خریداران است و باید کارهای ریشه‌ای در خصوص فرهنگ انجام شود که این امر زمان بر خواهد بود.

وی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر گردشگران خارجی به اصفهان گفت: نباید به توریست‌ها نگاه اقتصادی داشت، بلکه باید به گونه‌ای با آنها رفتار کرد که سفیران کشور ایران در کشور خود باشند و اخلاق و رفتار ایرانیان را الگوی خود قرار دهند.

هم چنین معاون تشکل‌های مردمی ستاد احیا و امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: ماهواره در خانواده‌های ایرانی اثر تخریبی داشته است و اگر گذشته بیشترین آمار طلاق در میان زنان کارمند دیده می شد امروز این آسیب به دلیل وجود ماهواره گریبانگیر زنان خانه دار شده است.

حجت‌الاسلام محمد زارعان در خصوص نحوه رسیدگی به وضعیت حجاب در بین توریست‌ها نیز گفت: به دنبال برگزاری جلسات مختلف با مسئولان میراث فرهنگی به این نتیجه رسیدیم که با استفاده از آموزش و تربیت مترجمان تور لیدرها که اکثرا دانشجو نیز هستند فرهنگ حجاب و عفاف در بین توریست‌ها ارایه دهیم.

معاون تشکل‌های مردمی ستاد احیا و امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: با توافقی که با اصناف داشته‌ایم صدور مجوز برای فعالیت آرایشگاه‌های زنانه و مردانه با نظارت اولیه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام زارعان با بیان اینکه کالاهای قاچاق و برخی از تولیدی‌های پوشاک غیر مجاز در اصفهان عامل ورود پوشاک نامناسب به بازار شده‌اند، ادامه داد: در حال حاضر تعداد زیادی از واحدهای غیر مجاز مشکلات زیادی را برای نظارت ایجاد کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: عرضه پوشاک متناسب با تقاضا غیر قابل انکار است و باید برای اصلاح پوشش و نوع تقاضای افراد برای پوشش اقدامات فرهنگی و ریشه‌ای انجام شود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.