اصفهان شرق

عملکرد برخی رسانه‌ها در ماجرای اسیدپاشی خروج علیه نظم فرهنگی و اعتقادی است

کدخبر: 39609
1393/08/10 در ساعت 13:30

به گزارش اصفهان شرق؛ علی جعفری در پاسخ به سؤالی در خصوص عملکرد برخی رسانه‌های داخلی در پوشش اخبار مربوط به ماجرای اسیدپاشی اظهار داشت: رسانه‌هایی که در این ماجرا بجای استفاده از شیوه خبرنگاری بحران، به‌گونه‌ای دیگر اقدام کردند، رسانه نیستند بلکه تریبون حزبی جریاناتی خاص بوده و کارکرد رسانه‌ای ندارند.

وی افزود: باید توجه کرد که یکی از کارکردهای رسانه، ایجاد تعادل در جامعه در میان دولت و مردم و گذشته و آینده است و رسانه‌ها در این موارد حالت میانجی دارند اما عملکرد برخی رسانه‌ها، بیشتر سخن‌پراکنی جریانی است و به نظر می‌رسد تریبون جریان‌های مخالف نظام هستند.

این پژوهشگر حوزه مطالعات فرهنگی گفت: سابقه برخی رسانه‌ها در کشور نشان می‌دهد به‌دنبال به هم‌ریختگی اجتماعی بوده و قصد دارند بی‌نظمی ایجاد کنند که این روند در گذشته در مسائل سیاسی بروز بیشتری داشت و در دوره اصلاحات به‌دنبال ایجاد فتنه بودند تا جایی که مقام معظم رهبری نیز فرمودند برخی رسانه‌ها پایگاه دشمن هستند.

جعفری خاطرنشان کرد: وقتی رسانه‌های مذکور از فتنه سیاسی شکست خوردند، به سمت ایجاد فتنه اجتماعی تغییر جهت دادند که مصداق آن همان پوشش اخبار و اطلاع‌رسانی در ماجرای اسیدپاشی بود اما به واقع نمی‌دانند که این رفتارها نه تنها به ضرر امنیت ملی است بلکه به امنیت فرهنگی و اجتماعی نیز آسیب می‌رساند.

وی در پایان تصریح کرد: این رسانه‌ها همانطور که در ماجرای فتنه سال 88 خروج علیه نظم سیاسی کشور داشتند، در حال حاضر به دنبال خروج علیه نظم فرهنگی و اعتقادی هستند و ربط دادن این قضیه با امر به معروف و نهی از منکر، خروج از اعتقادات و دین است.

انتهای پیام

منبع:تسنیم