سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:00 - شنبه 10 آبان 1393

مدیرکل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد خبر داد

افزایش هزینه‌های فقر زدایی/پوشش یک میلیون زن سرپرست خانوار زیر 40 سال

مدیرکل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه با توجه به تورم در سال‌های اخیر هزینه‌های فقرزدایی افزایش یافته است، گفت: لازم است در کنار کمک دولت‌ها به کمیته امداد، کمک‌های مردمی نیز افزایش یابد؛ این در حالیست که کمیته امداد امام خمینی (ره) سعی می‌کند اثربخشی خدمات خود را افزایش دهد.

به گزارش اصفهان شرق؛رضا نوروزی جعفری با بیان اینکه هدف اصلی ما در امر ازدواج تسهیل و ترویج ازدواج بهنگام، آگاهانه و آسان در میان جوانان تحت پوشش در شرف ازدواج است اظهارکرد: تقویت و تحکیم بنیان خانواده، پیشگیری از شیوع آسیب‌های فردی، اجتماعی، اخلاقی چون اعتیاد، بزه، طلاق و غیره، ایجاد بستر مناسب توانمندی و خوداتکایی در سایه آرامش و آسایشی که کانون خانواده ایجاد می‌کند از جمله دیگر اهداف این نهاد هستند.

وی در پاسخ به پرسشی پیرامون برپایی جشن‌های ازدواج برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار کرد: ازدواج‌های گروهی را در صورت تمایل خود جوانان برگزار می‌کنیم. همچنین برخی سالن‌ها در شهرستان‌ها وجود دارند که با هماهنگی مراکز در اختیار این جوانان قرار می‌گیرند، اما این امر درون استانی است و هر استان با دیگری تفاوت دارد.

مدیرکل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه با توجه به تورم در سال‌های اخیر هزینه‌های فقرزدایی بالا رفته و کمک دولت‌ها به کمیته امداد جای قدردانی دارد گفت: اما شرایط موجود می‌طلبد که کمک‌های مردمی افزایش یابد. کمیته امداد سعی می‌کند اثربخشی خدمات خود را افزایش دهد. به عنوان مثال کمک جهیزیه بلاعوض حداقلی با مبالغی حدود دومیلیون تومان آنچنان ثمربخش نیست و سعی می‌کنیم با پرداخت وام‌هایی بر میزان این اثربخشی بیفزاییم.

نوروزی جعفری افزود: در کنار این امر آموزش و مشاوره جزو الزامات ارائه این خدمت است تا بتوانیم بر میزان پایداری این ازدواج‌ها اثر بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه تعامل با برخی موسسات ارائه دهنده خدمات جهیزیه وجود دارد گفت:‌ سعی می‌کنیم همکاری نهادها را در این زمینه جلب کنیم.

مدیرکل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره) درباره ازدواج زنان سرپرست خانوار عنوان کرد:‌ نزدیک به یک میلیون زن سرپرست خانوار تحت پوشش داریم که 17 درصد آنها در سنین زیر 40 سالگی قرار دارند.

نوروزی جعفری افزود: برنامه اصلی کمیته امداد امام خمینی (ره) برای این گروه از زنان بویژه اگر سنشان پایین‌تر باشد و فرزندی نداشته باشند، این است که با برنامه‌های مختلف مشاوره‌ای و بسته‌های تشویقی آنها را به چرخه طبیعی زندگی بازگرداند که تا کنون توفیقاتی نیز در این زمینه کسب کرده‌ایم.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.