سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:30 - جمعه 09 آبان 1393

استاندار اصفهان خبر داد/

برخورد جدی دولت با زمین خواران/ افراد خاطی را معرفی می‌کنیم

استاندار اصفهان گفت: دولت عزم خود را جزم کرده که با زمین خواران برخورد جدی داشته باشد و مدیریت استان نیز با شدت و جدیت با آن ها برخورد و افراد خاطی را معرفی می‌کند

به گزارش اصفهان شرق؛و به نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری اصفهان،‌ رسول زرگرپور در گردهمایی فرمانداران استان  اظهار کرد: از فرمانداران می‌‌خواهم که با شناخت کامل شهرستان تحت پوشش خود ، مسائل و مشکلات را در ارتباط با ترفیع و تخصیص اعتبارات اولویت بندی کرده و به عنوان شخص اول تصمیم گیری، تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

وی با تاکید بر اینکه در تصمیم‌گیری در همه بخشنامه‌های شهرستان‌ها باید نظر فرماندارن را داشته باشیم، افزود: باید اقتدار مدیریت سیاسی فراهم شده و در تصمیمات، نظرات و دیدگاه‌های فرمانداران، اولویت نخست باشد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه هم فکری با ذینفعان بیشترین اثرگذاری را دارد، افزود: باید توجه داشت که با اعتقاد به خرد جمعی  و همفکری و تعامل با کارشناسان بسیاری از معضلات و مشکلات رفع می‌شود و در ارتباط با موضوعات و تصمیمات، محور اصلی فرمانداران هستند چون مسئولیت جامعه حوزه ماموریت خود را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید قبل از اجرای برنامه‌ها، بودجه‌بندی و سایر مسائل اصلی خود، اصل هماهنگی با فرماندارن را در نظر گیرند، گفت: فرمانداران باید ارتباط قوی و منسجم خود را با معاونین استاندار ارتقا داده و مجموعه استانداری و فرمانداری‌ها یک شبکه قوی هستند و باید ارتباطات قوی نیز داشته باشند.

زرگرپور با بیان اینکه فرمانداران باید ارتباط مطلوبی با شهرداری‌ها و شوراهای شهرها داشته باشند، افزود: این ارتباطات باید تنظیم شده باشد و مصوبات شورا نیز باید حتما توسط فرمانداران کنترل شود.

وی به ساخت و سازهای خارج از شهرها اشاره کرد و افزود: فرمانداران باید این ساخت و سازها را به خوبی کنترل کرده و همچنین نسبت به ورودی شهرها و خدمات شهری نظارت بیشتری داشته باشند.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه ریختن زباله و نخاله‌های ساختمانی در برخی مناطق خارج از فضای شهر چهره نازیبایی را ترسیم کرده، تصریح کرد: این عمل غیر قانونی است و فرمانداران باید افراد خاطی که نخاله ساختمانی و نیز زباله را خارج از محل مشخص شده می‌ریزند، به شدت برخورد و خودروهای حامل این زباله‌ها و نخاله‌ها را متوقف کنند.

وی افزود: بسیاری از این زباله‌ها و نخاله‌ها در حاشیه رودخانه‌ زاینده‌رود و کانال‌های ورودی رودخانه مشاهده می شود و باید در یک برنامه روزه تمامی این نخاله‌ها جمع‌آوری شود.

زرگرپور به مسکن مهر اشاره کرد و افزود: این پروژه ابعاد اقتصادی زیادی را بر دولت تحمیل کرده و از ابتدا چارچوب های اقتصادی لازم را نداشته ولی با این وجود دولت موظف به انجام تعهدات باقی مانده است.

وی میزان تحویل مسکن مهر به متقاضیان استان اصفهان را بیش از متوسط کشوری دانست و افزود: 75 درصد تعهدات در این باره اجرایی شده اما هنوز مشکلات زیادی در تامین امور زیر بنایی و روبنایی وجود دارد.

استاندار اصفهان از عزم جدی دولت برای مقابله با زمین خواری خبر داد و اظهار کرد: زمین‌خواری یکی از موضوعات مطرح شده مهم بوده و باید هر چه سریع‌تر وضعیت زمین‌خواران و تغییر کاربری‌ها و ساخت‌وسازهای غیرمجاز مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه در حال بررسی زمین‌هایی که طی 30 سال گذشته به افراد واگذار شده است هستیم، تصریح کرد: بر همین اساس با همکاری فرمانداران تمام زمین‌هایی که پس از واگذاری ، بودن اقدام باقی مانده یا کاربری آن ها تغییر یافته است، احصا می‌شود.

زرگرپور به ساخت و سازهای خارج از محدوده اشاره کرد و افزود: ساخت و ساز خارج از حریم نیازمند اصلاح ضوابط و مقرراتی بوده که از فعالیت سودجویانه برخی افراد جلوگیری کند.

وی خاطرنشان کرد:  معاون اول رئیس جمهور نیز به مسئله ی برخورد با زمین خواری و ساخت و سازخای خارج از محدوده تاکید داشته و ستادی در این باره تشکیل داده که به مراتب در استان‌ها نیز تشکیل شده است.

استاندار اصفهان گفت: با توجه به دستور رئیس جمهور در خصوص مقابله با زمین خواری ، مدیریت استان با این موضوع با شدت و جدیت برخورد و افراد خاطی را معرفی می‌کند.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.