سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 11:00 - جمعه 09 آبان 1393

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان اصفهان:

61 درصد از باغات استان اصفهان زیر چتر بیمه قرار دارند

رئیس اداره تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان با اشاره به اهمیت بیمه شدن محصولات کشاورزی در برابر خسارات گفت: 61 درصد از باغات استان اصفهان زیر چتر بیمه قرار دارند.

به گزارش اصفهان شرق؛ احمدرضا رئیس‌زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از 57 هزار و 950 هکتار باغات استان اصفهان حدود 35 هزار و 334 هکتار آن یعنی معادل 61 درصد از باغات زیرپوشش بیمه قرار دارد.

وی با اشاره به نقش مؤثر بخش باغبانی در ارز‌آوری و صادرات افزود: پسته، خرما، کشمش و انار از مهم‌ترین محصولات صادراتی در بخش باغبانی محسوب می‌شود.

رئیس اداره تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان با اشاره به محدودیت‌های منابع آب و خاک خاطرنشان کرد: در برخی از موارد تغییر الگوی کشت در برخی از محصولات غیراستراتژیک پیشنهاد شده و به جای برخی از محصولات با نیاز آبی بالا محصولات باغی یا گلخانه‌ای کشت می‌شود.

وی با بیان اینکه مساحت باغات استان اصفهان در مجموع 80 هزار هکتار است، تصریح کرد: سالیانه از این سطح 180 هزار تن انواع محصولات باغی برداشت می‌شود.

رئیس‌زاده مساحت گلخانه‌های استان اصفهان را یک‌هزار و 70 هکتار عنوان کرد و افزود: 180 هزار تن انواع محصولات گلخانه‌ای از این سطح برداشت می‌شود.

وی یکی از برنامه‌های سال جاری را تولید نهال سالم و استاندارد اعلام کرد و گفت: در استان اصفهان 14 نهالستان و تعاونی وجود دارد که تا پایان سال، 9 میلیون و 300 اصله نهال گواهی‌شده در استان تولید می‌شود.

رئیس اداره تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان از توزیع 14 هزار و 375 اصله ارقام جدید نهال تا پایان سال در بین باغداران خبر داد و افزود: در راستای حمایت از برنامه‌های اصلاحی 209 هزار اصله نهال یارانه‌دار در میان باغداران توزیع خواهد شد.

وی همچنین ارائه برنامه‌های آموزشی به باغداران در 24 شهرستان استان را از دیگر اقدامات این بخش عنوان کرد.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.