سرویس: تولیدی » مصاحبه تفصیلی 22:15 - جمعه 09 آبان 1393

وزیر نیرو در گفتگوی اختصاصی با اصفهان شرق:

اجرای یک به یک طرح های شورای عالی آب نیازمند زمان است / مدیریت واحد حوضه آبریز زاینده رود مهمترین مصوبه ای که اجرا شد

وزیر نیرو در حاشیه سفر به شرق اصفهان گفت: خوشبختانه در این سفر خبرهای خوبی داریم که ان شاءالله از هشت روز بعد آب در زاینده رود جاری می شود و کشاورزان می توانند کار مقدس خودشان را شروع و زمین های خود را آبیاری کنند.

به گزارش اصفهان شرق: وزیر نیرو به همراه حجت الاسلام ابوترابی فرد نایب رییس مجلس شورای اسلامی با دعوت دکتر کامران به شرق اصفهان آمدند تا از نزدیک با مشکلات و معضلاتی که کشاورزان شرق اصفهان با آن دست و پنجه نرم می کنند، آشنا شوند.

مسئولین استان در این سفر نیم روزه به شرق اصفهان همراه مقامات کشوری بودند و ساعاتی از ظهر را میهمان سفره ی امام حسین در روستای کروه از توابع براآن جنوبی بودند.

وزیر نیرو در گفتگویی اختصاصی با اصفهان شرق از رهاسازی آب پاییزه تا مصوبات شورای عالی آب اشاره داشت.

 

حمید چیت چیان با اعلام اینکه از هشت روز آینده با جریان آب در زاینده رود کشاورزان می توانند کار مقدس خودشان را آغاز کنند تاکید کرد: استقرار نظام مدیریت واحد حوضه آبریز زاینده رود مهمترین مصوبه اجرا شده شورای عالی آب است که با اجرای همه مصوبات این طرح و بارش رحمت الهی شاهد جریان دائمی زاینده رود باشیم.
وزیر نیرو با ابراز امیدواری از اینکه خداوند به محصول کشاورزان زحمتکش برکت دهد در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی جریان دائمی آب در زاینده رود یادآور شد: از گذشته های دور تا کنون تدابیر گوناگونی برای این امر اندیشیده شده  و اصلا سد زاینده رود برای همین احداث شده تا با استحصال آب به جریان دائمی آب کمک کند.

 

 

وی به طرح های مختلفی را در کنار این سد نظیر تونل کوهرنگ یک و دو، چشمه لنگان، خدنگستان برای همین امر حفر شدند اشاره کرد و افزود: این طرح ها آب هایی را به مجموعه  آبی که در زاینده رود هست اضافه کرد و انشاءالله عن قریب تونل کوهرنگ سوم هم به بهره برداری می رسد.

 

این مقام مسئول آب کشور ادامه داد: منتهی ما در این سالها با دو مسئله بسیار جدی مواجه ایم یکی مسئله خشکسالی های پیاپی که متاسفانه در سال های اخیر داشتیم و دوم افزایش مصارف  که هرساله به این حوزه اضافه شد.

 

به گفته چیت چیان در این مدت تعداد زیادی صنایع در اصفهان شکل گرفته که مصرفشان بالا است و بیش از5میلیون جمعیت آب شرب از همین منابع هم زمان استفاده می کنند همچنین در زمانی میزان زمین های کشاورزی همین منطقه 45 هزار هکتار بوده که این رقم  الان به بالاتر از195 هزار هکتار رسیده و طبعا مصارف را هم افزایش داده است.

 

وی با اعلام اینکه متاسفانه به خاطر همین دلایل اکنون با وضعیتی روبه رو هستیم که در تمام فصول آب در زاینده رود جریان ندارد وامیدواریم امسال با دعای مردم مخصوصا در این ایام عزاداری ها خشکسالی ها تمام شده و باعنایت و بارش رحمت الهی در زاینده رود جریان دائمی آب داشته باشیم.

 

وزیر نیرو در رابطه با بحث انتقال آب از سمیرم به کرمان تاکید کرد: بحث انتقال آب سمیرم مسئله ای نیازمند مطالعات زیاد است که بعد از انجام مطالعات انجام شد وضعیت روشن می شود.

 

چیت چیان  استقرار نظام مدیریت واحد حوضه آبریز زاینده رود که الان انجام شده  را یکی از مهمتری بند های مصوبه شورای عالی آب دانست و تاکید کرد: خوشبختانه تمام بندهای  طرح جامعی که درشورای عالی آب  به تصویب رسید یک به یک  در حال اجراست  منتهی برای اینکه حصول نتیجه نیازمند گذشت زمان هست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.