اصفهان شرق

فعالیت 3 هزار گروه جهادی در کشور / تلاش برای کیفی‌تر کردن 20 محصول استراتژیک کشاورزی

کدخبر: 39204
1393/08/08 در ساعت 17:00

به گزارش اصفهان شرق؛ سردار محمدرضا نقدی در جلسه ستاد پشتیبانی اردوهای جهادی در اردبیل اظهار کرد: ما در کشور بیش از یک میلیون حلقه چاه مجاز و غیرمجاز داریم که اگر 50 هزار چاه را بتوانیم به استخر پرورش آبزیان تبدیل کنیم تولیدات در این زمینه چندین برابر افزایش یافته و ما به راحتی می‌توانیم از واردات گوشت سفید بی‌نیاز شویم.

وی اهمیت فرهنگ‌سازی و کار رسانه‌ای را در تشویق و ترغیب مردم به حرکت‌های انقلابی و بسیجی در حوزه اقتصادی و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها در جبهه تولید محصولات مختلف همچون شیلات پرورش قارچ زنبورداری و … یادآور شد و گفت: باید در کنار تولید باید بازار عرضه برای این محصولات نیز فراهم آید و همان طوری که در روستاها مجموعه‌هایی اقدام به جمع‌آوری شیر روستاییان می‌کنند در حرکتی موثر این کار در زمینه جمع‌آوری تخم‌مرغ‌های تولیدی محلی در روستاها نیز انجام شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین واردات 600 هزار دلار کود شیمیایی را یک رقم بسیار بالا با آثار و تبعات منفی در حوزه زیست محیطی و ضربه زدن به خاک مرغوب توصیف کرد و ادامه داد: به جای آن باید واحدهای تولید کود ارگانیک و ورمی‌کمپوست که در کشور تاکنون 40 هزار واحد راه‌اندازی شده تقویت شده و این کار در راستای اقتصاد مقاومتی تقویت شود.

نقدی علمی کردن کشاورزی را با هدف کم کردن فاصله تولید واقعی با تولید کشاورزان نمونه یادآور شد و عنوان کرد: در پسته 18.5 برابر و در سیب 13 برابر تولید عادی ما با کشاورز نمونه متفاوت است به طوری که در همین استان اردبیل تولید کننده نمونه ما در سیب‌زمینی 161 تن از هر هکتار محصول به دست آورده در حالی که متوسط تولید 35 تا 40 تن است که بهتر است با راهکارهای علمی و دانش‌افزایی کشاورزان این ظرفیت تولیدی ارتقا یابد.

وی راه‌اندازی نهضت علمی کردن کشاورزی را یک امر مهم و جهادی توصیف کرد و افزود: با همکاری وزارت جهادکشاورزی در تولید 20 محصول استراتژیک کشاورزی سعی‌مان بر این است تا تولیدات را کیفی‌تر و با روش‌های علمی تقویت کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ضرورت بهره‌گیری از شبکه‌های ترویج و ضرورت راه‌اندازی شبکه کشاورزی را در صدا و سیما ضروری خواند و یادآور شد: ما اگر بتوانیم با افزایش سطح علمی کشاورز تولیداتمان را تا دو برابر افزایش دهیم قطعا در واردات بسیاری از محصولات به نقطه بی‌نیازی می‌رسیم.

نقدی فعالیت 3 هزار گروه جهادی را در کشور یادآور شد و گفت: در تعطیلات نوروزی و تابستان از ظرفیت آنها استفاده می‌کنیم و تلاشمان بر این است تا در این عرصه موفق و شایسته عمل کنیم.

منبع: فارس