سرویس: غیر تولیدی » نقلی 16:30 - پنجشنبه 08 آبان 1393

آیت‌الله طباطبایی نژاد:

با گذشت 36 سال از انقلاب تازه به فکر تعیین حدود امر به معروف افتاده‌اند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: با گذشت 36 سال از انقلاب و تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر در مجلس نمایندگان تازه به فکر تعیین حدود این فریضه افتاده‌اند.

به گزارش اصفهان شرق؛ آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در همایش نقش رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها در احیای امر به معروف و نهی از منکر که در سالن اجتماعات مرکز صدا و سیمای اصفهان برگزار شد ضمن تسلیت ایام محرم‌الحرام با تاکید بر اینکه امام حسین (ع) به منظور احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند، اظهار داشت: در این راستا قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز از زمان انقلاب قوانینی در خصوص  فریضه امر به معروف و نهی از منکر را تعیین و تصویب کرد.

وی با بیان اینکه بر اساس اصل 8 قانون اساسی امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی و متقابل است، اظهار داشت: بر اساس این قانون مردم نسبت به همدیگر، دولت نسبت به مردم، مردم نسبت به دولت باید تذکرات لازم را ارایه دهند و در این راستا قانون حدود و شرایط اجرای آن را تعیین می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با انتقاد از تاخیر ایجاد شده در تعیین حدود و شرایط اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در کشور توسط مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با گذشت 36 سال از انقلاب و تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر در مجلس نمایندگان تازه به فکر تعیین حدود این فریضه افتاده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه راه اندازی سازمان و یا وزارتخانه‌ای برای امر به معروف و نهی از منکر ضروری است، ادامه داد: این در حالی است که رهبر کبیر انقلاب در زمان تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر با ابلاغ نامه‌ای به بنیاد انقلاب فرهنگی، راه‌اندازی این وزارتخانه و تبعیت تمام ادارات از آن را تاکید کرده بودند که مورد توجه قرار نگرفت.

آیت‌الله طباطبایی نژاد در ادامه با بیان اینکه هزاران روایات در خصوص اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر عنوان شده است، افزود: اهمیت تحقق دو فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی هم از نظر شرعی و هم قانونی است.

وی در خصوص نسبت دادن حادثه اسیدپاشی اصفهان به امر به معروف و نهی از منکر نیز بیان داشت: کسانی که این عمل جنایتکارانه و واقعه زشت و منفور را به فریضه پاک و خالص امر به معروف و نهی از منکر نسبت داده‌اند اقدامی کمتر از اسیدپاشی انجام نداده‌اند و جرمی برابر با اسیدپاش دارند.

امام جمعه اصفهان در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر در کشور ما جاسوس، اسرائیلی و داعشی، بی دین محض و کافر محض وجود دارد و در چنین شرایطی انجام پدیده زشت اسیدپاشی را به بچه‌های پاک امر به معروف و نهی از منکر نسبت می‌دهند، افزود: باید توجه داشته باشیم که ریشه تمام این اتفاقات را باید در رسانه‌های انگلستان که اولین پایه گذار شایعات و اتفاقات بوده است، دانست.

وی استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای در برخی از خانواده‌ها را معضل فعلی جامعه دانست و افزود: بسیاری از این تجمعات و مشکلاتی که در سطح شهرها ایجاد می‌شود با حضور کسانی است که اصلا نماز نمی‌خوانند و از روی ناآگاهی و با اعتماد کردن به شبکه‌های بیگانه این اقدامات را انجام داده‌اند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه رسالت رسانه‌ها در این راستا هوشیاری دادن و آگاهی به مردم و روشن سازی افکار آنها نسبت به نحوه کسب اطلاعات است، بیان داشت: نباید افرادی که با این تفکر در حال زندگی هستند را نادیده بگیریم هر چند انگشت شمار باشند و باید نسبت به آگاهی دادن به آنها اقدامات لازم صورت گیرد.

وی در خصوص وضعیت امنیتی فعلی اصفهان نیز بیان داشت: در حال حاضر اصفهان امن و امان است و مردم اصفهان به این لحاظ هیچ مشکلی ندارند.

منبع: مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.