سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:00 - پنجشنبه 08 آبان 1393

رييس پليس فتا استان اصفهان:

عامل انتشار تصاوير خصوصي يك شهروند در اينترنت دستگير شد

رييس پليس فتا استان اصفهان اعلام كرد:‌ فردي كه با به دست آوردن تصاوير شخصي و خانوادگي يك شهروند و انتشار آن در يكي از شبكه هاي اجتماعي مجازي، موجبات هتك حيثيت و آبروريزي وي را فراهم كرده بود، توسط پليس فتا استان اصفهان، شناسايي و دستگير شد.

به گزارش اصفهان شرق؛ سرهنگ مرتضوي گفت: در پي شكايت يكي از شهروندان مبني بر اينكه فردي ناشناس با ايجاد پروفايلي در يكي از شبكه‌هاي اجتماعي مجازي و درج تصاوير خصوصي و خانوادگي وي، موجبات آبروريزي و هتك حيثيت او را فراهم كرده است، موضوع در دستور كار پليس فتا استان اصفهان قرار گرفت و بلافاصله پرونده مقدماتي در اين زمينه تشكيل شد.
وي افزود:‌ با انجام تحقيقات پليسي و علمي در فضاي مجازي توسط كارشناسان پليس فتا، متهم با شگردي خاص در دام پليس افتاد و در مواجهه با مدارك و مستندات اين پليس، صراحتا به بزه انتسابي اقرار كرد.
رييس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان اصفهان به شهروندان توصيه كرد: در ورود به فضاي مجازي بي مهابا عمل نكنيد و در گفتگوهاي اينترنتي با افرادي كه آنها را نمي‌شناسيد ارتباط برقرار نكنيد.
وي با تاكيد بر اينكه در نگهداري عكس‌ها و اطلاعات محرمانه خود، نهايت دقت و تلاش را داشته و آنها را روي تلفن همراه، لپ تاب، فلش مموري و ديگر وسايل قابل حمل ذخيره نكنيد، گفت: فيلم‌ها و اطلاعات شخصي خود را رمزگذاري كنيد و به هيچ وجه عكس‌ها و فيلم هاي شخصي و خانوادگي خود را در اختيار ديگران قرار ندهيد.
سرهنگ مرتضوي افزود: عامل بسياري از فيلم‌ها و تصاويري كه منتشر مي شود، عكس‌برداري و فيلم برداري از مجالس خصوصي توسط دوستان و اقوام است، لذا اجازه عكس برداري در مجالس خصوصي خود را به ديگران ندهيد.

منبع: ايمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.