سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 11:00 - پنجشنبه 08 آبان 1393

بخشدار بخش جلگه:

مسئولان به شیوع بیماری سالک در شرق اصفهان توجه کنند

بخشدار بخش جلگه اصفهان گفت: مسئولان به شیوع بیماری سالک در شرق اصفهان توجه کنند.

به گزارش اصفهان شرق؛ علیرضا حسینی  در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان اصفهان که در محل فرمانداری اصفهان تشکیل شد، با اشاره به دو شهر اژیه و هرند و جمعیت 24 هزار نفری اظهار کرد: مشکلات بخش جلگه اصفهان بیماری سالک است که بسیاری از مردم این منطقه به ویژه کودکان را درگیر کرده است.

وی با اشاره به کمبود دارو و اعتبار در این منطقه افزود: از سال 92 تاکنون نتوانستیم با توجه به مشکلات مالی فرهنگ‌سازی در مورد پیشگیری از بیماری سالک انجام دهیم.

بخشدار بخش جلگه با اشاره به مشکلات دام در این منطقه تصریح کرد: رویکرد استان با توجه به خشکسالی‌های موجود به سمت پرورش دام رفته است اما باید شرایط پرورش دام بهداشتی فراهم باشد.

وی ادامه داد: باید این سیستم دامداری و دامپروری در خارج از محل زندگی روستائیان ایجاد شود و این در حالی است که در این زمینه نیز باید بوروکراسی اداری بر طرف شود.

حسینی تاکید کرد: برخی از خانه‌‌های بهداشت با توجه به تعهد پزشکان برای استقرار در این محل‌ها چندین هفته بدون پزشک است و این در حالی است که روستائیان برای درمان به این محل‌ها مراجعه می‌کنند اما پزشک وجود ندارد.

وی به تعطیلی آزمایشگاه سطح دو در هرند اشاره کرد و افزود: درخواست داریم که برای سهولت امر درمان مردم هرند این آزمایشگاه که تجهیزات آن توسط خیریه‌ای تامین شده است با مشارکت بخش خصوصی دوباره راه‌اندازی شود.

بخشدار بخش جلگه در خصوص نظارت بر کشتار دام‌ها در این دهه، گفت: انتظار داریم هر تصمیمی برای کارگروه بهداشت شهرستان گرفته می‌شود برای استان هم گرفته شود و بر کشتارگاه‌های شهرهای تابعه نظارت صورت گیرد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.