سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 14:40 - چهارشنبه 07 آبان 1393

رییس هیئت مدیره نظام صنفی شهرستان اصفهان:

اکثر کشاورزان شرق اصفهان خواستار رها سازی آب بعد از عاشورا شدند

رییس هیئت مدیره نظام صنفی شهرستان اصفهان گفت: تاخیر در رها سازی آب جهت کشت پاییزه خواسته ی اکثر کشاورزان شرق اصفهان در نگه داشتن حرمت عاشورا بود.

به گزارش اصفهان شرق: با توجه به تصمیمی مبنی بر تاخیر چندروزه در رها سازی آب بر آن شدیم تا گفتگویی در این رابطه با مسئولین ذیربط داشته باشیم.

حسن محسنی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به خواسته ی اکثر کشاورزان شرق اصفهان در نگه داشتن حرمت روز عاشورا اظهار داشت: کشاورزان پایین دست زاینده رود تقید خاصی به ائمه اطهار دارند و به حرمت عاشورا و تاسوعا از مسئولین درخواست تاخیر در بازگشایی آب پس از این ایام را دارند.

 

رییس هیئت مدیره نظام صنفی شهرستان اصفهان 16 آبان را زمان رسیدن آب در سد آبشار عنوان و تاکید کرد: طی جلسات قبل مقرر شد 10 آبان ماه زمان قطعی رسیدن آب به سد آبشار باشد ولی با توجه به نظر کشاورزان و انعکاس این خواسته به مسئولین ذیربط این زمان به 16 آبان ماه موکول شد.

وی با اشاره به اینکه هیچ مساله ی سیاسی و اجتماعی در این خصوص در کار نبوده، بیان کرد: از قدیم رسم بر آن بود که کشاورزان در زمان ترسالی در روز عاشورا و تاسوعا، آبیاری زمین خود را به تاخیر بیندازند و این عامل اصلی در این تاخیر پس از سالها خشکسالی است و مساله ی سیاسی و اجتماعی در کار نبوده است.

 

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.