سرویس: غیر تولیدی » نقلی 17:00 - چهارشنبه 07 آبان 1393

چهره منتشرشده از فرد اسيدپاش در اصفهان، تنها يك سرنخ‌ است

فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به عدم اقبال مردم از فراخوان تجمعات به بهانه اسيدپاشي در اصفهان، گفت: عکس‌هاي تصويرنگاري شده از متهم اسيدپاشي در اصفهان، تنها به عنوان سرنخ‌ هستند و ما فعلا نمي‌توانيم در اين خصوص، مطلبي را قطعي اعلام کنيم، چرا که متهم در همه‌جا با چهره باز، ديده نشده است و ما تمام سرنخ‌ها را دنبال مي‌کنيم و اميدواريم به زودي به نتيجه برسيم.

به گزارش اصفهان شرق؛ سردار احمدي مقدم در حاشيه همايش پدافند غيرعامل، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي در خصوص آخرين تحقيقات مرتبط با حوادث اسيد‌پاشي در اصفهان گفت: همچنان در حال بررسي موضوع و سرنخ‌ها هستيم و هنوز به نتيجه قطعي نرسيده‌ايم.
وي در پاسخ به سوال ديگري درباره دستگيري مظنوناني در خصوص اين حادثه، افزود: اگر کسي دستگير شود و اعتراف کند و ما در اين باره به قطعيت برسيم، حتما به سرعت به رسانه‌ها و افکار عمومي اطلاع رساني مي کنيم؛ ممکن است از هر کسي به موجب‌ ظن و گمان، تحقيقاتي صورت بگيرد اما به معناي اين نيست که اين افراد عامل اسيدپاشي هستند.
فرمانده نيروي انتظامي تاكيد كرد: ما در هيچ شهر ديگري چنين حادثه‌اي نداشتيم، در تهران نيز يک نفر اقدام به تهديداتي در اين رابطه کرده بود که دستگير شد. متأسفانه افرادي با انگيزه شوخي، ماجراجويي، آزار و اذيت و آب به آسياب دشمن ريختن، خيال مي ‌کنند که مي‌توانند فضاي ناامني را در کشور ايجاد کنند.
وي ادامه داد: ما حتي در اصفهان حادثه‌اي داشتيم که خانمي ادعا کرده بود مورد اسيد‌پاشي قرار گرفته، اما پس از تحقيقات از وي مشخص شد، مايع شوينده توسط اين فرد به روي خودش ريخته شده اما اين خانم براي جلب نظر ديگران و هياهو راه انداختن، ادعاي اسيدپاشي کرده بود. اين مسئله آنقدر پيچيده نيست که با انجام دادن دو سه حادثه در اصفهان، تمام مردم احساس ناامني کنند.
احمدي‌مقدم اظهار كرد: ما در اصفهان فضا را تحت کنترل خود داريم تا حادثه ديگري اتفاق نيفتد و با قوت نيز به دنبال کشف مسئله هستيم اما منتظريم تا پرونده به پايان خود برسد.
وي در پاسخ به سوال ديگري درباره برخي آب‌پاشي‌ها در تهران که به قصد آزار و اذيت انجام مي‌شود نيز گفت: اين مسئله در قالب همان بحث قرار مي‌گيرد که برخي با ايجاد هياهو به دنبال ايجاد ناامني در جامعه هستند.
فرمانده ناجا در خصوص فراخوان تجمعات در واکنش به اسيدپاشي در اصفهان تصريح كرد: هر تجمعي بايد با مجوز قانوني باشد و پليس به هيچ وجه اجازه تجمع غيرقانوني را نمي‌دهد؛ البته تمام اين تلاش‌ها منشاء واحد دارد که به دنبال ترويج فضاي ناامني در کشور هستند. خوشبختانه هيچکدام از اين فراخوان‌ها با اقبال چنداني روبرو نشده است.
احمدي مقدم درخصوص انتشار تصويري از متهم احتمالي اسيدپاشي، تصريح کرد: با مشخصات ارائه شده از قربانيان و آنهايي که در معرض تهديد قرار گرفته بودند، تصويري از متهم، ترسيم و تصويرنگاري شده و آن را بررسي مي کنيم. اين عکس‌ها تنها به عنوان سرنخ‌ هستند و ما فعلا نمي‌توانيم در اين خصوص مطلبي را قطعي اعلام کنيم چرا که متهم در همه جا با چهره باز ديده نشده است و ما تمام سرنخ‌ها را دنبال مي‌کنيم و اميدواريم به زودي به نتيجه برسيم.

منبع: ايمنا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.