سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:30 - چهارشنبه 07 آبان 1393

استاندار اصفهان:

هرگونه تجمع در ارتباط با اسید پاشی غیرقانونی است/هنوز متهم را دستگیر نکرده‌ایم

استاندار اصفهان با بیان اینکه درحال پیگیری برای دستگیری مجرم اسیدپاشی اصفهان هستیم،گفت: هیچ بهانه‌ای برای تجمع درباره این واقعه پذیرفته نیست و هرکسی در تجمع شرکت کند مطابق قانون با آنها برخورد می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول زرگرپور ظهرامروز در جمع خبرنگاران با اشاره به حادثه اسیدپاشی در اصفهان ضمن محکوم کردم این واقعه، اظهار کرد: این حادثه قرن‌ها است که در تمام دنیا اتفاق می‌افتد و در سال بین هزار و 800 تا 2 هزار حادثه اسیدپاشی در آمریکا، آسیا و اروپا اتفاق می‌افتد که 80 تا 85 درصد مخاطبان آن خانم‌ها هستند و اسیدپاشی خاص ایران و اصفهان نبوده با این وجود حتی یک مورد از آن نیز برای اصفهان قابل‌قبول نیست.

وی با بیان اینکه طبق آمار اشپیگل در انگلیس طی سال‌های 2011 تا 2012، 144 مورد اسیدپاشی اتفاق افتاده که مخاطب 80 درصد آنها خانم‌ها بودند، تصریح کرد: در فاصله 15 شهریور تا 23 مهرماه در اصفهان 4 مورد اسیدپاشی اتفاق افتاده که 2 مورد از آن در بیمارستان بستری هستند و یکی از آنها خانم “الف” بودند که من نیز از ایشان عیادت کردم و 12 درصد سوختگی داشتند و یک مورد هم خانم “ج” بوده که در تهران بستری هستند و بین 20 تا 26 درصد سوختگی دارند.

استاندار اصفهان افزود: 2 مورد دیگر نیز بعد از این 2 نفر اعلام کردند که ما هم دچار سوختگی شدیم که مداوا کرده و سوختگی آنها سطحی بوده و یکی از این 2 نفر نیز هنوز ثابت نکرده که کجا این اتفاق برای وی افتاده و من به عنوان رئیس شورای تامین استان اعلام می‌کنم که تنها 4 نفر در این مدت مورد اسیدپاشی واقع شدند.

وی بیان کرد: کسانی که در اسیدپاشی مورد سوءقصد واقع می‌شوند، در جایی بجز بیمارستان سوانح و سوختگی قابل بستری شدن نیستند و آمار آنجا نیز قابل بررسی است و این موضوع که گفته می‌شود اسیدپاشی به خانم‌های بدحجاب صورت گرفته نیز تا کنون برای ما ثابت نشده چرا که نقیض این موضوع خانم “الف” هستند که خود ایشان حجاب کامل داشته و از خانواده مذهبی و متدینی هستند.

زرگرپور با بیان اینکه این بحث را این بحث را یکی از رسانه‌ها گفته و خوراک تبلیغاتی علیه جمهوری اسلامی درست کرده، خاطرنشان کرد: ما با هرگونه شایعه‌سازی و پخش شایعه به شدت برخورد می‌کنیم و نمی‌گذاریم فضای جامعه را با این رفتارها مورد خدشه قرار دهند و کسانی که در این مدت به سمت خانم‌ها آب پاشیده تا شوخی کنند ما اعلام می‌کنیم که شوخی آنها را جدی گرفته و با آنها برخورد می‌کنیم.

وی گفت: از زمانی که این حادثه اتفاق افتاده، هر 48 ساعت یک مرتبه شورای تامین را تشکیل داده و تمام مسائل را با دقت بررسی می‌کنیم و تا کنون بیش از ده‌ها اکیپ امنیتی و انتظامی در حال پیگیری موضوع هستند و به دلیل اینکه مطلب سازمان‌یافته نبوده و شهر نیز به اندازه کافی دوربین ندارد تا کنون نتوانستیم چهره فرد را شناسایی کنیم البته سرنخ‌های زیادی در دست داریم و تاکنون افراد زیادی در این مورد دستگیر شدند و حتی یک نفر را تا 90 درصد پیش رفتیم اما ثابت کرد که کار او نبوده است.

استاندار اصفهان افزود: ممکن است این فرد از اصفهان خارج شده و پنهان شده باشد و ممکن هست هنوز داخل شهر باشد و تمام احتمالات را بررسی می‌کنیم و این فرد در هر لباسی و وابسته به هر جایی که باشد، به مردم معرفی شده و به اشد مجازات می‌رسد گرچه تا کنون قرینه‌ای مبنی بر سازمان‌یافته بودن این حرکت پیدا نکردیم.

وی با بیان اینکه چند روانشناس با خانم‌های آسیب‌دیده صحبت کردند و به این نتیجه رسیدیم که فرد خاطی شخصیتی ضد اجتماعی داشته که از مشکلات روانی رنج می‌برد، اظهار کرد: تمام مقامات از ما خواستند که فرد را دستگیر و به اشد مجازات برسانیم.

زرگرپور با اشاره به تجمعات غیرقانونی که در چند روز گذشته مقابل دادگستری و میدان امام حسین(ع) انجام شد، تصریح کرد: زمانی که رئیس قوات مجریه، مقننه و قضائیه اعلام موضع کرده و برای دستگیری مجرم فرجه تعیین کردند، اینکه چند نفر راه افتاده و اعلام کنند که تجمع می‌کنیم تا زودتر به نتیجه برسیم بدون معنی است.

وی پیرامون شایعاتی که در مورد تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های در فضای مجازی منتشر شد، خاطرنشان کرد: مردم با عملکرد خود اصفهان به طراحان این اعتصابات سیلی زده و حضور دانش‌آموزان و دانشجویان در روز شنبه بیشتر از چهارشنبه بود و از مردم می‌خواهیم که هوشیارتر از گذشته نسبت به شایعات بی‌تفاوت باشند.

استاندار اصفهان بیان کرد: ما اعلام کرده و می‌کنیم که این قبیل تجمعات غیرقانونی بوده و برای تجمع باید 10 روز قبل در محل فرمانداری حاضر شده و درخواست تجمع به همراه شعارهایی که قرار است درتجمع داده شود، به آنها اعلام شود اما تا کنون چنین درخواستی به فرمانداری داده نشده و هیچ بهانه‌ای برای تجمع پذیرفته نیست و هرکسی در تجمع شرکت کند مطابق قانون با آنها برخورد می‌شود.

وی با اشاره به آتش‌سوزی 2 هیئت در چند شب گذشته، گفت: نوع برپایی این خیمه‌ها خطرناک است و در این مورد نیز آتش‌نشانی را مامور رسیدگی به پرونده کردم و اگر گزارش آنها مبنی بر عمدی بودن حادثه باشد موضوع را بررسی می‌کنیم.

منبع: تسنيم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.