سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:30 - چهارشنبه 07 آبان 1393

رئیس مجمع نمایندگان اصفهان:

آب زاینده‌رود برای کشت پائیزه رهاسازی می‌شود

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: آب زاینده‌رود در تاریخ ۱۶ آبان ‌در منطقه اصفهان در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد و به مدت یک‌ماه این آب را رهاسازی می‌کنند تا کشت اولیه انجام شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ عباس مقتدائی در حاشیه مراسم ترحیم و بزرگداشت آیت‌الله مهدوی کنی در مسجد سید اصفهان در جمع خبرنگاران با اشاره به فضائل اخلاقی آیت‌الله مهدوی کنی اظهار کرد: حضرت آیت‌الله مهدوی کنی یکی از استوانه‌های انقلاب اسلامی و به تعبیر بعضی از سیاست‌مداران کشورT یکی از اعضای هیئت امنای انقلاب اسلامی بودند.

وی افزود: آیت‌الله مهدوی کنی هم قبل از انقلاب و هم پس از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش فراوانی برای تحقق و تثبیت حکومت اسلامی و حکومت و سیاست مبتنی بر رویکردهای معنوی، اللهی و اسلامی کردند و آنچه ایشان در مدت دهه‌های گذشته انجام داد، تلاش برای تقویت رویکردهای دینی و تثبیت اندیشه‌های اسلامی در عرصه‌ها مختلف قانون‌گذاری، سیاست، اقتصاد، فرهنگ و اجتماع بود.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان تصریح کرد: حضور آیت‌الله مهدوی در شورای انقلاب و مجلس خبرگان رهبری بیانگر این است که امام راحل اعتماد زیادی به ایشان داشت و همین اعتماد سبب شد تا در مقطعی که قرار بود مسئولیت‌های مهم را بر عهده بگیرد، پشتوانه‌های حمایتی از ولایت را به ظهور رساند و حضور آیت‌الله مهدوی در موضع نخست وزیری و ریاست مجلس خبرگان رهبری، بیانگر این واقعیت است که همواره یار و یاور انقلاب اسلامی و ولایت فقیه بودند.

وی با اشاره به تاسیس دانشگاه امام صادق(ع) خاطرنشان کرد: این دانشگاه به عنوان نخستین دانشگاه برآمده از انقلاب اسلامی برای تربیت نیروهای مرود نیاز در آینده انقلاب و برای ترویج و گسترش مفاهیم علوم انسانی اسلامی، نشان از تیزبینی و درایت آیت‌الله مهدوی کنی دارد و ایشان تا آخرین لحظات عمر در کنار رهبری و انقلاب بودند.

بازگشائی آب زاینده‌رود یک بازگشائی برای کشت پائیز است

مقتدائی با اشاره به بازگشائی آب زاینده‌رود اظهار کرد: بازگشائی آب زاینده‌رود یک بازگشائی برای کشت پائیز بوده و طبیعی است که این بازگشائی به صورت موردی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: بر اساس آخرین خبری که امروز از سوی مسئولان مربوطه در اختیار ما قرار گرفتT  آب در تاریخ 16 آبان ‌ماه در بعد از منطقه اصفهان در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد و به مدت یک‌ماه این آب را رهاسازی می‌کنند تا کشت اولیه انجام شود و پس از کشت اولیه به دلیل اینکه پیش‌بینی شده که بارندگی در سطح استان اصفهان پدید می‌آید، فرصتی برای بازگشائی نیست.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با بیان اینکه بازگشائی‌های مجدد چند روز قبل از شروع سال 94 انجام می‌شود، گفت: پیش‌بینی می‌شود که تا پایان خرداد، آب در اختیار کشاورزان برای انجام یک کشت کامل قرار گیرد و  امیدواریم که مسئولان با دقت نظر تلاش کنند که کشاورزان زمینه بهره‌برداری پس از سال‌ها محرومیت از کشت را به  دست بیاورند.

وی افزود: البته کارهای‌ خوبی انجام شده و بذر در اختیار کشاورزان قرار گرفته  و پیگیری‌هائی که نمایندگان برای پرداخت مساعدت در این زمینه به کشاورزان انجام دادند، به نتیجه رسیده و مجمع نمایندگان استان نیز پیگیر مسائل کشاورزان در استان اصفهان است.

تذکرات متعدد به وزارت نیرو درباره مشکل آب اصفهان داده شده است

مقتدائی با اشاره به جلسه نمایندگان استان با وزیر نیرو پیرامون بررسی مشکل آب در استان تصریح کرد: مذاکرات متعدد و طولانی‌ مدتی را با وزارت نیرو و مسئولان اجرائی کشور داشتیم و بنده در ملاقاتی که با معاون اول رئیس جمهور در حاشیه نشست مجلس و دولت داشتیم، به صراحت متذکر شدم که مردم اصفهان اجازه نمی‌دهند که در این عطش آب، مجموعه‌ای از آب‌های شناخته شده اصفهان به رفسنجان منتقل شود.

وی بیان کرد: اکنون نیز از طریق رسانه‌ها اعلام می‌کنیم و نامه‌ای را برای رئیس‌جمهور و مسئولان اجرائی کشور به صورت مکتوب تنظیم کردیم و متذکر شدیم که اگر بی‌توجهی کنند و اگر بنا باشد که آب مورد نیاز در استان اصفهان به مناطق دیگر کشور، برای کشاورزی در منطقه رفسنجان و در باغات پسته استفاده کنند، مردم اصفهان هوشیارانه، با دقت و جدیت این موضوع را به حساب بخشی‌نگری و سوء استفاده از قدرت و به حساب دست ‌به دست دادن قدرت و ثروت در کشور اعلام می‌کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با بیان اینکه به طور صریح اعلام می‌کنیم که باید آب موجود در اصفهان برای احیای زاینده‌رود مورد استفاده قرار گیرد، افزود: در این زمینه تذکرات قبلی و حرف‌های محرمانه و نکات و مسائلی که در گذشته گوشزد و مطرح کردیم، چون جواب نداده است، امروز به آرامی این موضوع را به افکار عمومی مطرح می‌کنیم و در آینده چنانچه نتیجه نگیریم، با صراحت بیشتری در صحن علنی مجلس موضع می‌گیریم.

منبع: تسنيم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.