سرویس: تولیدی » مصاحبه تفصیلی 10:51 - چهارشنبه 07 آبان 1393

شهردار شهر ورزنه در گفتگو با اصفهان شرق:

ورزنه آماده ی میزبانی کاروان شهدای گمنام است/ مکان یابی یادمان با شهدای گمنام بود

شهردار شهر ورزنه از انتظار بالای مردم متدین شهر ورزنه از شهدای گمنام در قالب کاروان و وارثان کربلا خبر داد.

علی عطایی در گفتگو با خبرنگار اصفهان شرق از ورزنه با اشاره به ورود کاروان شهدای گمنام در روز یکشنبه 9 محرم به ورزنه اظهار داشت: امسال برای دومین بار در سطح کشور بعد از همدان به صورت برنامه ریزی شده شهدای گمنام در قالب کاروان شهدای گمنام و وارثان کربلا با عبور از شهر ها و روستاهای استان اصفهان به ورزنه نگین کویر شرق اصفهان خواهند آمد.

 
شهردار ورزنه نظر به فرمایشات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی در رابطه با گرامی داشت مقام شهدا افزود: افضل ترین اقدام به منظور زنده نگه داشتن یاد شهدا، برنامه ریزی مناسب جهت حفظ منزلت این عزیزان برای آیندگان شهر و کشور است تا نسل چهارم و پنجم انقلاب با مشاهده ی یادمان شهدا، به اقتدار و رشادت مردان بی ادعای سالهای دفاع مقدس پی ببرند.

 
وی به نقش شهدا در انتخاب مکان تدفین اشاره و تصریح کرد: قبل از مکان یابی محل فعلی جهت خاکسپاری شهدا، قسمتی از حاشیه ی رودخانه ی زاینده رود جزء پروژه های عمرانی شهرداری برای احداث پارک ساحلی انتخاب شد و تدابیری جهت تدفین شهدای گمنام از سوی شهرداری در نظر گرفته شده بود که با شروع طرح جانمایی و دیده شدن 3 مکان جهت یادمان شهدا پارک ساحلی جهت احداث یادمان به تایید شهدا رسید.

شهردار ورزنه
عطایی از تغییر نام پارک ساحلی ورزنه خبر داد و اذعان داشت: پارک ساحلی ورزنه به برکت حضور شهدای گمنام به بوستان شهدای گمنام تغییر نام داد و قلب این بوستان در انتظار تدفین کبوتران گمنام عاشق می تپد.

 

وی مکان جانمایی شده جهت تدفین شهدای گمنام را بهترین مکان جهت دسترسی آسان اهالی ورزنه دانست و گفت: بوستان شهدای گمنام ورزنه مابین قسمت شمالی و جنوبی شهر ورزنه قرار دارد و با توجه به اینکه حداکثر تردد اهالی ورزنه از پل رودخانه این شهر است بهترین مکان جهت دسترسی بیشتر و کسب فیض از یادمان شهدای گمنام ایران است.

 
این مقام مسئول شهرداری بیان کرد: سعی ما بر این است تا در حداقل زمان ممکن بتوان کلیه ی مکان های رفاهی جهت حال زائران شهدای گمنام را در بوستان فراهم کنیم و نکته ی مهم در این رابطه نشان دادن مقام شهدا به کودکانی است که قصد حضور در این بوستان را دارند و در این خصوص تدابیری از سوی مسئولین ذیربط در نظر گرفته شده است.

 
وی با ذکر تدین بالای مردم شهر ورزنه از استقبال بالای مردم در مراسم تشییع شهدای گمنام اظهار کرد: عشق شهدا در نگاه و کلام گنجانده نمی شود هیچ فردی قادر به کتابت رشادت این گرامیان نیست زیرا قلوب مردم جایگاه حضور شهدای گمنام است و به همین منظور مردم ولایت مدار و دیندار ورزنه که مهر ایثارگری را از سالها قبل بر پیشانی خود دارند به صورت خودجوش میزبان شهدای گمنامی هستند که سر تا سر شرق اصفهان عطر حضور این کبوتران عاشق را حس کرد و دستان انبوه مردم در استان اصفهان در تبرک تا بوتشان به سوی آسمان بالا رفت.

 
شهردار شهر ورزنه از همکاری دیگر ارگان ها در مراسم تشییع خبر داد و گفت: بسیج، سپاه، بخشداری شورای شهر ورزنه، امام جمعه و ستاد نماز جمعه شهر ورزنه و دیگر اهالی بخش بن رود اهتمام جدی در هر چه بهتر برگزار شدن مراسم تشییع شهدا دارند و اکثر خبر گزاری ها در پوشش این مراسم به نحو شایسته از ابتدای ورود به استان تا روز تشییع در ورزنه قدم بر داشته اند.

 
وی خاطر نشان کرد: روز تشییع شهدای گمنام نمایش بزرگ حضور معنوی مردم ورزنه است و هر فرد به نسبت ارادت خود به شهدای گمنام در این مراسم حضور می یابد تا زیبا ترین صحنه ی میثاق با شهدای گمنام را به تصویر بکشد.

 
عطایی با ذکر مسیر تشییع در شهر ورزنه گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده مقرر شد تا مراسم تشییع از سمتی شروع شود که در سالهای دفاع مقدس شهدای شهر ورزنه بر دستان مردم تشییع شوند تا یادآور روزهای وداع خانواده ها با فرزندان شهیدشان شود.

 

وی تعبیه ی 12 ایستگاه صلواتی در مکان تشییع از سوی شهرداری شهر ورزنه عنوان کرد.

 
شهردار در حاشیه ی این گفتگو از احتمال احداث پایه ی سبز 50 متری در بوستان شهدای گمنام ورزنه خبر داد و گفت: از مراسم تشییع تا احداث المان و راه اندازی اماکن رفاهی در بوستان شهدا، تدابیر ویژه ای اندیشیده و امیدواریم مکانی در شان شهدایی که گمنام ماندند تا ما بمانیم آماده کنیم.

 
گفتنی است 2 ایستگاه صلواتی در مکان تشییع از سوی شهرداری شهر ورزنه تعبیه شده است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.