اصفهان شرق

زمین‌خواری‌های نقش جهان رسانه‌ای می‌شود

کدخبر: 38911
1393/08/07 در ساعت 08:00

به گزارش اصفهان شرق؛ محمد سلطان‌حسینی در نشست خبری که در سرای ورزشکاران برگزار شد، اظهار کرد: زمانی که این مسئولیت به من واگذار شد تمام حساب‌های اداره‌کل مسدود بود و ما حتی یک ریال نیز نمی‌توانستیم خرج کنیم و دلیل آن‌ هم وجود معارضین نقش‌ جهان بود که طی سالیان گذشته برای آنان کمتر فکر شده بود و بسیاری از آنان حق داشتند، چراکه زمین‌هایشان توسط اداره‌کل تربیت بدنی تصرف شده بود و خواستار حق و حقوق قانونی خودشان بودند.

وی تصریح کرد: به دلیل اینکه برداشت‌های متعددی در طول سالیان متمادی صورت گرفته بود، کمتر می‌توانستیم اعتباری را در اختیار هیئت‌های ورزشی قرار دهیم و کمبود اعتبارات که در کل کشور وجود داشت در استان اصفهان هیچ اعتباری موجود نبود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان ادامه داد: کمک‌های دکتر سقائیان‌نژاد آنقدر به ما زیاد بود که قابل بیان نیست و در بسیاری از جاها به ویژه پیرامون ورزش همگانی به یاری ما شتافتند.

وی اضافه کرد: خیرین ورزش‌یار که من به آنها درود می‌فرستم با مدیریت سلامتیان به عرصه ورزش ورود کردند و در این حیطه کمک بسیاری به ما کردند.

سلطان‌حسینی با بیان اینکه نمی‌توانستیم تنها شعار بدهیم، گفت: باید عملیاتی صورت می‌گرفت و بر اساس آن مردم را به ورزش سوق می‌دادیم.

وی افزود:  ما به طور تقریبی هر 12 روز یک انتخابات هیئت برگزار کردیم و در این مورد از افراد متخصص در هیئت‌های وزنه‌برداری یا هیئت شنا استفاده شد و روسای هیئت‌های بسکتبال یا هندبال و … ما نیز همگی از افراد کارکشته و خبره در تخصص خود هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان با بیان اینکه بیشتر هیئت‌های ورزشی ما رتبه‌های اول و دوم کشور را کسب کرده‌اند، ادامه داد: در بخش جوانان استان اصفهان بالاتر از سایر استان‌ها در رتبه نخست به گفته وزارتخانه قرار گرفته است.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد عملکرد هیئت والیبال استان اصفهان و اینکه به نظر می‌رسد این هیئت به یک رنسانس نیاز دارد، بیان کرد: بهتر است که خود رئیس هیئت اینجا حضور داشته باشد و پاسخ بدهد، من نمی‌توانم جواب‌گوی عملکرد روسای هیئت‌ها باشم چراکه اطلاعات ریز در مورد هیئت‌ها ندارم، ما 680 هیئت در استان داریم و خود من به برخی هیئت‌ها انتقاد دارم اما برای پاسخگویی به این سؤال خود رئیس هیئت باید حضور داشته باشد.

سلطان‌حسینی اضافه کرد: هیئت والیبال استان اصفهان جزو 10 هیئت برتر استان بوده و بهتر است در جلسات جداگانه با حضور رئیس هیئت عملکرد هر هیئتی را بررسی کنیم.

وی با اشاره به کمبود سرانه ورزشی در استان اضافه کرد: سرانه فضای ورزشی اصفهان بر اساس اعلام وزارت ورزش 34 سانتی‌متر مربع است، ما در میان استان‌های کشور در رتبه 28 قرار داریم و تنها تهران و البرز پایین‌تر از ما هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان تأکید کرد: البته دوست داریم 100 میلیارد تومان به ما بودجه بدهند اما از سوی دولت بودجه‌ای در اختیار وزارت قرار می‌گیرد و آنها طبق معیارهایی که وجود دارد به استان‌ها اختصاص می‌دهند.

وی گفت: در مدال‌های کسب شده در رقابت‌های پاراآسیایی، ورزشکاران جانباز و معلول اصفهانی یک پنجم مدال‌های کسب شده را استان اصفهان کسب کرده و در ورزشکاران دیگر نیز امسال تعداد مدال‌ها نسبت به دوره گذشته افزایش پیدا کرده است.

سلطان‌حسینی پیرامون آخرین وضعیت ورزشگاه نقش جهان تأکید کرد: با پیگیری‌هایی که طی این هشت الی نه ماه گذشته انجام شد به این نتیجه رسیدیم که با بودجه‌های دولتی نمی‌توان این ورزشگاه را تکمیل کرد چراکه ممکن بود بازهم سال‌های متوالی به طول بیانجامد.

وی متذکر شد: کارشناسان می‌گفتند در صورتی‌ که بودجه مورد نیاز فراهم باشد به 12 ماه زمان نیاز است که این پروژه تکمیل شود که این نشان می‌دهد مدیران قبلی تحت فشار قول‌هایی را داده‌اند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان تأکید کرد: از میان گروه‌های صحبت شده در استان که تقاضا برای تکمیل ورزشگاه داشتند دو درخواست شهرداری اصفهان و مجتمع فولاد مبارکه منطقی‌تر از سایر پیشنهادات بود.

وی تصریح کرد: هدف این دو نهاد نیز انتفاعی نبود و آنها تنها قصد داشتند باری را از روی دوش ورزش اصفهان بردارند و قرار شد در طول یک ماه کارهای نقل و انتقال مربوط به پیمانکار انجام شود و پس از این مدت پروژه تحویل کارخانه فولاد مبارکه شود و آنها با نظارت خودشان پروژه را به اتمام برساند.

سلطان حسینی ادامه داد: اعتبارات استانی ما دو میلیارد و 200 میلیون برای کل استان بوده در صورتی که زمانی این اعتبارات بالغ بر 50 میلیارد تومان بوده و   ما 286 پروژه نیمه‌تمام در استان داریم.

وی در مورد اینکه برخی از معارضان ورزشگاه نقش‌جهان که به جای زمین خود، زمینی در بهارستان اصفهان دریافت کرده‌اند نسبت به نبود امکاناتی نظیر آب و برق و … در این زمین‌ها گلایه دارند، افزود: این افراد زمین کشاورزی داشته‌اند که هر متر آن 50 هزار تومان قیمت داشته اما به جای آن زمین مسکونی گرفته‌اند که ارزش آن 10 برابر است، ضمن اینکه زمین‌خواری‌هایی در زمین‌های نقش‌جهان صورت گرفته که دادستان منطقه در حال بررسی این پرونده است و زمانی که به نتیجه رسید رسانه‌ای خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در مورد گلایه برخی از مدال‌آوران اصفهانی بازی‌های آسیایی مانند الهه منصوریان از وی در رسانه‌ها گفت: این ورزشکار در مصاحبه خود گفته که یک بار به دیدن سلطان‌حسینی رفتم و من را به دفتر مدیرکل راه ندادند و دفعه بعد هم مدیرکل در محل کارش حضور نداشت، هر ورزشکاری یک رئیس هیئت دارد که به همراه معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان این موضوعات را پیگیری می‌کنند و وظیفه من چیز دیگری است.

وی تأکید کرد: وظیفه من پیگیری اموری مانند ورزشگاه نقش‌جهان و مسائل کلان ورزش استان است که برای پیگیری آنها ده‌ها بار به تهران سفر کردم.

سلطان حسینی در مورد حواشی هیئت کشتی استان و انتخابات آن گفت: هیئت کشتی یکی از چالشی‌ترین هیئت‌های ورزشی استان در 10 سال اخیر بوده است، اما جامعه کشتی اصفهان نتیجه انتخابات اخیر هیئت را مشخص کرده است و آقای مجیری انتخاب خود آنهاست و از جمع اعضای مجمع 15 نفر به وی و 2 نفر به کاندیدای رقیب رأی داده‌اند.

وی تصریح کرد: آقای مجیری یک هفته است که رییس هیئت کشتی شده و برخلاف گذشته که رئیس را خود مدیران انتخاب می‌کردند، این مرتبه خود خانواده کشتی این انتخاب را داشته‌اند و ما باید اجازه دهیم و ببینیم ایشان چه می‌کند.

سلطان‌حسینی در پاسخ به این سؤال که بحث تفویض اختیار ورزشگاه نقش‌جهان دو سال پیش هم مطرح شد اما با مخالفت مجلس به نتیجه‌ای نرسید و امسال چه شد که مجلس دوباره مخالفت نکرد، گفت: امسال بودجه مصوب این ورزشگاه دو میلیارد و 200 میلیون تومان بود و ورزشگاه نقش‌جهان نیز تا بهره‌برداری کامل نیاز به 30 میلیارد تومان داشت و این یعنی برای تکمیل این طرح باید 15 سال صبر می‌کردیم که رئیس جمهور محترم با دستور مستقیم خود به جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور، در مورد نقش‌جهان تدبیر درستی به کاربرد و دیگر به اینکه چرا اتفاق دو سال پیش تکرار نشد کاری نداشته باشید و به این فکر کنید که این ورزشگاه بالاخره ساخته خواهد شد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره خواب زمستانی ورزش استان و هیئت‌های ورزشی و اینکه هیچ تحرک خاصی در ورزش استان صورت نمی‌گیرد، ادامه داد: ما از ابتدای امسال با تک‌تک هیئت‌های ورزشی تفاهم‌نامه تنظیم کردیم و وظایف آنها مشخص شد و در این زمینه کار کارشناسی صورت می‌گیرد اما این‌گونه نیست که هیئت‌های ورزشی استان در خواب زمستانی باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان با اشاره به فعالیت‌های هیئت‌های ورزشی به ارائه آماری پرداخت و گفت: نباید فراموش کنید که چهار ماه حساب اداره ‌کل خالی بود و معارضان در روزهای گذشته نیز چندین میلیارد از حساب‌های اداره ‌کل ورزش و جوانان استان برداشت کرده‌اند اما از روزی که آمدیم، در زمینه حقوقی هیچ چیزی به ضرر ورزش استان صورت نگرفته است.

وی در پاسخ به این سئوال که چقدر از سالم بودن مجامع هیئت‌های ورزشی اطمینان دارید؟ اضافه کرد: من درباره گذشته نمی‌توانم پاسخ دهم اما در حال حاضر از اعمال نظر شخصی در هیئت‌های ورزشی خودداری می‌شود و انتخابات سالم سبب شده که فعالیت‌های هیئت‌های ما پرشور برگزار شود و انتخابات هیئت بسکتبال و اینکه رئیس هیئت با اختلاف یک رأی برگزار شد، نشانه سلامت این انتخابات بود.

منبع: فارس