سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 14:46 - سه شنبه 06 آبان 1393

مسئول کمیته آب اتاق اصفهان:

وزارت نیرو ساخت ایستگاه‌های پمپاژ در بالادست زاینده‌رود را متوقف کند

مسئول کمیته آب اتاق بازرگانی اصفهان گفت: وزارت نیرو باید ساخت ایستگاه‌های پمپاژ در حال احداث بالادست زاینده‌رود را متوقف کند.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، مهدی بصیری در پنجاهمین جلسه کمیته آب اتاق اصفهان اظهار کرد: 24 ایستگاه پمپاژ در استان چهارمحال و بختیاری در حال احداث است که متاسفانه با وجود مصوبه 9 ماده‌ای، اقدامی در توقف آن صورت نگرفته است.

وی انتقال آب از طریق پمپاژ با لوله برای کشاورزی را مورد انتقاد قرار داد و گفت: تخصیص آب زاینده‌رود در بالادست بدون توجه به حق‌آبه‌ها صورت گرفته و مسئولان وزارت نیرو در این موضوع باید مصمم‌تر عمل کنند.

مسئول کمیته آب اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: جمعیت استان چهارمحال در حوزه زاینده‌رود 1.8 درصد از کل حوزه است و این در حالی است که 20 درصد آب حوزه را این استان مصرف می‌کند.

عضو کارگروه رسانه کمیته آب اتاق اصفهان نیز در ادامه جلسه از راه‌اندازی سایت کمیته آب به آدرس www.zayanderud.com خبر داد و افزود: این سایت به صورت جامع به تاریخچه زاینده‌رود و تاثیر آن بر فلات مرکزی می‌پردازد.

سیدمحمد علوی بیان کرد: این سایت تلاش می‌کند که اخبار مرتبط به زاینده‌رود را در قالب خبر، عکس و فیلم به بازدیدکنندگان ارائه کند.

مدیر ارشد تولید شرکت فولاد مبارکه اصفهان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به میزان مصرف آب در این مجتمع گفت: میزان ورودی به حوضه آبریز زاینده‌رود حدود یک‌هزار و 150 میلیون مترمکعب در سال است که میزان برداشت فولاد مبارکه حدود 25 میلیون مترمکعب در سال 90 بوده است.

اسفندیار امینی عضو کمیته آب اتاق بازرگانی اصفهان نیز در ادمه این جلسه به قانون ویژه رودخانه زاینده‌رود مصوب 1311 اشاره کرد و گفت: زاینده‌رود تنها رودخانه در ایران است که قانون ویژه دارد.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.