سرویس: اخبار شهرستان » اژیه 13:45 - سه شنبه 06 آبان 1393

خیرین دست به دست مردم دهند:

نیاز 400 میلیون تومانی در بازسازی راس الحسین شاهتور

راس الحسین دهستان شاهتور هر ساله میزبان جمع عزاداران در روز عاشورا می شود و این در حالی است که پیشرفتی در تکمیل ساخت و ساز در این مکان انجام نشده است.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از شاهتور: بخاطر خرابی و کوچک بودن زیارت گاه رأس الحسین(مشهد) مردم شاهتور برای بازسازی و بزرگتر کردن این زیارت گاه دست بر دست هم دادند و با کمکهای مالی و انسانی خود شروع به کار ساخت و ساز کردند.

SangRasHos

تا کنون 25میلیون تومان خرج هزینه آجر چینی این زیارت گاه شده است و تا اتمام این کار برآورد حدود400 میلیون تومان لازم است.

 

نکته ی قابل توجه این است که علی رغم تجمعات سالانه در این مکان، هنوز پیشرفتی در ساخت این محل مشاهده نشده است و امیدواریم خیرین دستی به دست مردم دهند تا بتوان فضا را برای حضور عزاداران آماده تر کرد.

Vater-Mark7444

راس الحسین شاهتور کجاست:

ﺩﺭ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﯼ ﮐﻤﯽ ﺍﺯ ﻣﺮﮐﺰ ﺭﻭﺳﺘﺎ شاهتورﺳﻨﮓ ﺭأﺱ ﺍﻟﺤﺴﯿﻦ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﺍﯾﻦ ﺳﻨﮓ ﺩﺭ ﺍﺑﺘﺪﺍ ﻣﺤﻞ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻥ ﻧﯿﺰﻩ ﻫﺎ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺑﻪ ﺷﻬﺎﺩﺕ ﺭﺳﺎﻧﺪﻥ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﯿﻦ(ع) ﻭ ﺟﺪﺍﯾﯽ ﺳﺮ ﻣﺒﺎﺭﮎ ﺍﯾﺸﺎﻥ، ﺳﺮ ﻣﺒﺎﺭﮎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻃﺮﻑ ﺷﺎﻡ ﺣﻤﻞ ﻣﯿﮑﻨﻨﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ، در مکانی ﺑﺮﺍﯼ ﺍﺳﺘﺮﺍﺣﺖ ﺗﻮﻗﻒ ﻣﯿﮑﻨﻨﺪ ﻧﯿﺰﻩ ﺭﺍ ﮐﻪ ﺳﺮ ﻣﺒﺎﺭﮎ که بر روی سنگ قرار داشته است قرار می دهند، ﺩﺭ ﻫﻤﯿﻦ ﺣﯿﻦ ﻗﻄﺮﻩ ﺍﯼ ﺧﻮﻥ ﺍﺯ ﺳﺮ ﻣﺒﺎﺭﮎ ﺑﺮ ﺭﻭﯼ ﺳﻨﮓ ﻣﯽ ﭼﮑﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺁﻥ ﭘﺲ در ایام قدیم ﺩﺭ ﺭﻭﺯ ﻋﺎﺷﻮﺭﺍ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺳﻨﮓ ﺧﻮﻥ ﺟﺎﺭﯼ ﻣﯿﺸﻮﺩ.

ﺳﺮﺍنجاﻡ ﻫﺎﺭﻭﻥ ﺍﻟﺮﺷﯿﺪ ﻋﺒﺎﺳﯽ ﺩﺳﺘﻮﺭ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺳﻨﮓ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺤﻠﯽ ﺩﻭﺭ ﺍﻓﺘﺎﺩﻩ ﺍﻧﺘﻘﺎﻝ ﺩﻫﻨﺪ، ﭘﺲ از آن سنگ را ﺑﻪ ﺟﺎﯾﯽ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ ﺯﯾﺎﺭ ﻣﯿﺒﺮﻧﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺁﻧﺠﺎ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻣﺎﻧﻌﯽ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﯿﮑﻨﻨﺪ.

سنگ به نقل برخی از اهالی قدیم به محل فعلی حرکت می کند و ﺍﻣﺮﻭﺯﻩ ﺍﯾﻦ ﻣﺤﻞ(ﻣﺸﻬﺪ) ﻣﺤﻞ ﺷﻬﺎﺩت ﺧﻮﺍﻧﺪﻩ ﻣﯿﺸﻮﺩ ﻭ ﺑﺮ ﺁﻥ ﺑﺎﺭﮔﺎﻫﯽ ﺍﺣﺪﺍﺙ ﮔﺮﺩﯾﺪﻩ ﻭ ﺩﺭ ﺭﻭﺯﻫﺎﯼ ﻋﺎﺷﻮﺭﺍ ﻭ ﺑﯿﺴﺖ ﻭ ﻫﺸﺘﻢ ﺻﻔﺮ ﻣﺤﻞ ﺗﺠﻤﻊ ﻭ ﻋﺰﺍﺩﺍﺭﯼ ﻋﺪﻩ ﺍﯼ ﮐﺜﯿﺮ ﺍﺯ ﻋﺰﺍﺩﺍﺭﺍﻥ ﺣﺴﯿﻨﯽ ﻣﯿﺒﺎشد.

Vater-Mark8585785 Vater-Mark75275272

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.