سرویس: دین و اندیشه » روحانیت 10:15 - سه شنبه 06 آبان 1393

مدیرکل اوقاف استان اصفهان:

در جهت ترویج فرهنگ وقف در جامعه قدم برداریم/ امامزاده میرزین العابدین ورزنه نگین بن رود است

مدیرکل اوقاف استان اصفهان گفت: از اهم سخنان خطیبان اشاره به وقف به عنوان اقدام فرهنگی در جهت رفع نیاز جامعه باشد.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق در شهر ورزنه: جلسه ای با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در شهر ورزنه و با حضور روحانیون و طلاب این بخش برگزار گردید.

 

IMG_4480
حجت الاسلام صادق زاده امام جمعه ورزنه در صحبتی کوتاه ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری حضرت آقا ابا عبدالله الحسین و خوش آمد گویی به طلاب از همکاری و فعالیت روحانیون وائمه جماعت تقدیر و تشکر نمود.
حجت السلام و المسلمین صادقی در حاشیه ی این جلسه در گفتگو با خبرنگار اصفهان شرق با ذکر اهداف برگزاری جلسات متعدد با طلاب اظهار داشت: در راستای اجرای موقوفات واقفین خیراندیش و در جهت اجرای طرح بصیرت عاشورایی و همایش زینبی در روز 12 محرم همایشی در مناطق مختلف استان با حضور ائمه جمعه، طلاب و روحانیون با هدف ترویج فرهنگ وقف و نیات روضه خوانی امام جسین(ع) برگزار می شود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ترویج فرهنگ وقف را از سوی خطیبان مهم خواند و افزود:همه طلاب و مادحین اهل بیت عصمت و طهارت در اجرای طرح نیات خیرین خیراندیش که برای دنیای اخروی وقف نموده اند در جلسات خود از واقفین یادی نموده و اجر و پاداشی برای واقفین باشد لذا توصیه اینجانب به مومنین هم این است که انشالله در جهت ترویج فرهنگ وقف به جهت رفع نیازهایی که جامعه اسلامی ما دارد قدم بردارند.
وی با ذکر آماری از موقوفات بخش بن رود و استان اصفهان خاطرنشان کرد: استان اصفهان دارای 13500 موقوفه می باشد که در سامانه بانک اطلاعات موقوفات بقاع متبرکه استان اصفهان در سازمان اوقاف و امور خیریه به ثبت رسیده اند که بالای 6000 موقوفه انتفاعی و مابقی منفعتی میباشد.

 

صادقی همچنین در مورد طرح توسعه امامزاده میرزین العابدین شهر ورزنه و اینکه خشکسالی های اخیر در منطقه مردم را مستمند کرده و نمی توانند کمک آنچنانی در این زمنیه داشته باشند گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه برنامه ها و طرح هایی برای توسعه این امامزاده دارد که در جهت خشکسالی این منطقه مسئولین مربوطه باید اقدامات لازم را انجام دهند و سعی ما بر این است که با توجه به خشکسالی اخیر مستاجرین را مساعدت کنیم تا انشالله رحمت الهی نازل گردد و رفع خشکسالی گردد.
وی با توجه به طرح جامع امامزادگان تصریح کرد: امامزادگان باید دارای طرح جامع باشند که در این سو امامزاده میر زین العابدین نگین و ستاره درخشانی در دل کویر و شرق اصفهان است. همچنین طرح جامع به تصویب اداره اوقاف و امور خیریه رسیده است و الان هم در جهت توسعه امامزاده اقدامات خوبی هیئت امنا و خیرین و اداره اوقاف بن رود انجام داده اند.

 

تصاویر مربوط به جلسه ی روحانیون بخش بن رود:

IMG_4473 IMG_4474 IMG_4485 IMG_4492 IMG_4499 IMG_4517

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.