سرویس: غیر تولیدی » نقلی 17:00 - دوشنبه 05 آبان 1393

استاندار اصفهان:

با جدیت حوادث اخیر اصفهان را پیگیر هستیم/ قربانیان بدحجاب نبودند

به گزارش اصفهان شرق؛  رسول زرگرپور پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه پدیده اسیدپاشی قرن‌هاست در سراسر دنیا انجام می‌شود و بیشترین موارد آن هم در قاره آسیا رخ داده است اظهار کرد: در تمام این موارد هم 80 تا 85 درصد قربانیان خانم‌ها بودند. وی افزود: […]

به گزارش اصفهان شرق؛  رسول زرگرپور پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه پدیده اسیدپاشی قرن‌هاست در سراسر دنیا انجام می‌شود و بیشترین موارد آن هم در قاره آسیا رخ داده است اظهار کرد: در تمام این موارد هم 80 تا 85 درصد قربانیان خانم‌ها بودند.

وی افزود: در ایران نیز حادثه اسیدپاشی بارها اتفاق افتاده اما برای ایران اسلامی و شهر فرهنگی اصفهان حتی یک مورد اسیدپاشی هم قابل پذیرش نیست.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه طی سالهای 2011 تا 2012 بیشترین مورد اسیدپاشی با 144 مورد در کشور انگلیس انجام شده است بیان کرد: البته این اتفاقات از سوی رسانه‌های انگلیس پوشش خبری داده نمی‌شود اما کوچکترین مورد اسیدپاشی در ایران با توجه بیش از حد رسانه‌های معاند و ضد انقلاب روبه‌رو می‌شود.

وی با بیان اینکه پیش از این هم طی سال های 90 تا 92 در اصفهان اسیدپاشی اتفاق افتاده است مطرح کرد: البته این موارد عمدتاً با جوهر نمک بوده که خیلی راحت هم اثراتش از بین می‌رود.

این مقام مسئول  با اشاره به اینکه طی شهریور و مهر ماه سال جاری 4 مورد اسیدپاشی در اصفهان اتفاق افتاده اضافه کرد: از این 4 مورد 2 مورد سرپایی مداوا شدند و 2 مورد دیگر در بیمارستان بستری هستند و شایعاتی که درباره موارد بیشتر اسیدپاشی در اصفهان وجود دارد را قویاً تکذیب می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه شایعاتی مبنی بر اینکه بدحجابی قربانیان اسیدپاش باعث این حادثه شده است اضافه کرد: پدر خانم «الف» که در اصفهان بستری است سابقه 40 ماه حضور در جبهه دارد و برادر وی نیز جانباز است و ایشان از نظر پوشش هیچ مشکلی نداشته و جزو خانواده‌ای بسیار متدین است.

زرگرپور تأکید کرد: پدر خانم «الف» به من این طور گفت که من از اینکه روی صورت دخترم اسید پاشیده شده بسیار ناراحتم اما چیزی که بیش از آن مرا رنج می‌دهد این است که اعلام می‌شود دختر من بدحجاب بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه از 23 مهر ماه تاکنون هیچ موردی از اسیدپاشی گزارش نشده است اضافه کرد: برخی رسانه‌های داخلی و به ویژه رسانه‌های معاند و ضد انقلاب در خارج از کشور تنها فضا را مسموم کرده و شایعه‌پراکنی کرده‌اند. بنده با قاطعیت اعلام می‌کنم که در مهر ماه و شهریور ماه فقط 4 مورد اسیدپاشی بوده که ذکر کردم.

استاندار اصفهان  با انتقاد شدید از افرادی که به مزاح و شوخی روی بانوان آب می‌پاشند تأکید کرد: با این افراد با شدت زیاد برخورد خواهیم کرد و مزاح آنها را به صورت کاملاً جدی پیگیری می‌کنیم تا دیگر کسی جرأت نکند بانویی را مورد آزار و اذیت قرار دهد.

زرگرپور گفت: طی 10 روز گذشته هر 48 ساعت شورای تأمین امنیت جلسه برگزار کرده و با کار کارشناسی بسیار دقیق و موردی حوادث اخیر را مورد ارزیابی قرار داده است.

وی با بیان اینکه ده‌ها مظنون در قضیه اسیدپاشی در اصفهان دستگیر شدند اما هیچ کدام عامل این جنایت نبوده‌اند افزود: حتی تا 90 درصد روی یک نفر مطمئن شدیم اما سرانجام ثابت شد که وی نیز این جنایت را انجام نداده است.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.