سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:30 - شنبه 03 آبان 1393

شهردار اصفهان در برنامه زنده راديويي " شهر و مردم"؛

نصب ۱۰ هزار پرچم به مناسبت ايام شهادت ابا عبدالله الحسين(ع) در سطح شهر/تشكيل ستاد حماسه ۲۵ آبان

شهردار اصفهان از فضاسازي شهري به مناسبت فرا رسيدن ماه محرم خبر داد و گفت: در اين ايام نصب ۱۰ هزار پرچم را در سطح شهر خواهيم داشت همچنين فضاسازي شهري نيز متناسب با اين ايام انجام خواهد شد.

به گزارش اصفهان شرق؛ دكتر سيد مرتضي سقاييان نژاد در برنامه زنده راديويي ” شهر و مردم” ضمن تسليت ارتحال ملكوتي آيت الله مهدوي كني اظهار داشت: ماه مهر را پشت سر گذاشتيم و در اين ماه همه فعاليت هاي انجام شده فرهنگي بود به طوري كه بازگشايي مدارس، هفته دفاع مقدس، جشنواره بين المللي فيلم هاي كودكان و نوجوانان، اجلاس و جشنواره بين المللي ميراث فرهنگي ناملموس و جشن هاي دهه ولايت از رويدادهاي اين ماه بود كه مي توان گفت همه اين رويدادها فرهنگي بود. 

نصب ۱۰ هزار پرچم به مناسبت ايام شهادت ابا عبدالله الحسين(ع) در سطح شهر
وي افزود: باتوجه به اينكه به ايام محرم نزديك مي شويم براي اين ماه نيز تدابير لازم انديشيده شده و همچون سنوات گذشته لازم است هيات هاي مذهبي جهت رعايت نكات بهداشتي و زيست محيطي جهت توزيع نزولات خود با اعلام آمادگي شهرداري هاي مناطق ۱۵ گانه و حوزه خدمات شهري هماهنگي و همكاري هاي لازم را داشته باشند تا از بروز مشكلات بهداشتي و نازيبايي در شهر جلوگيري شود.
شهردار اصفهان اذعان داشت: شركت اتوبوسراني براي جابجايي عزاداران حسيني و هيات هاي مذهبي نيز آمادگي كامل خود را اعلام كرده است.
دكتر سقاييان نژاد ادامه داد: در اين

 
در اين ايام نصب ۱۰ هزار پرچم را در سطح شهر خواهيم داشت همچنين فضاسازي شهري نيز متناسب با اين ايام انجام خواهد شد و باتوجه به هم زماني عاشوراي حسيني با ۱۳ آبان ( روز مبارزه با استكبارجهاني) برنامه هايي با همكاري ساير دستگاه هاي مسئول برگزار خواهد شد و شهرداري در اين زمينه همكاري لازم را خواهد داشت
 

ايام نصب ۱۰ هزار پرچم را در سطح شهر خواهيم داشت همچنين فضاسازي شهري نيز متناسب با اين ايام انجام خواهد شد و باتوجه به هم زماني عاشوراي حسيني با ۱۳ آبان ( روز مبارزه با استكبارجهاني) برنامه هايي با همكاري ساير دستگاه هاي مسئول برگزار خواهد شد و شهرداري در اين زمينه همكاري لازم را خواهد داشت.
وي افزود: هرسال با فرا رسيدن ماه محرم و برپايي محافل عذاي حسيني شاهد شكل گيري تجمعات انبوه مذهبي در نقاط مختلف شهر مي باشيم كه جهت سلامتي و آسودگي خاطر اين عزيزان بايد نكات ايمني در حد اعلاي خود رعايت شود لذا به همين منظور سازمان آتش نشاني جهت بازديد از مكان ها و اعلام نكات ايمني اقدامات لازم را انجام داده است. 

تشكيل ستاد حماسه ۲۵ آبان
شهردار اصفهان با اشاره به تشكيل ستاد حماسه ۲۵ آبان تصريح كرد: حماسه دلاوري ها و از خودگذشتگي هاي مردم شهيد پرور اصفهان در روز ۲۵ آبان با تشيع پيكر ۳۷۰ شهيد گلگون كفن عمليات محرم بر همگان جلوه گر هست و به همين دليل هرساله اين روز گرامي داشته مي شود كه به همين منظور ستادي متشكل از شهرداري اصفهان و ساير دستگاه ها تشكيل گرديده تا مراسم و خاطره اين حماسه به بهترين وجه براي مردم شريف اصفهان و كشور به نمايش گذاشته شود. 

فضاي فرهنگي و تبليغاتي شهر بر محوريت ترويج فرهنگ مطالعه متمركز مي شود 
دكتر سقاييان نژاد با اشاره به هفته كتاب و كتابخواني در آبان ماه بيان داشت: سازمان فرهنگي تفريحي شهرداري اصفهان برنامه ويژه اي را براي ترويج فرهنگ مطالعه در آبان ماه پيش بيني كرده و با عنايت به قرارگرفتن هفته كتاب و كتابخاني در آبان ماه طي برنامه اي جامع تلاش خواهد شد تا فضاي فرهنگي و تبليغاتي شهر بر محوريت ترويج فرهنگ مطالعه متمركز شود به همين دليل از همشهريان استدعا داريم حداكثر استفاده را از اين واقعه داشته باشند. 

ارسال آراي كميسيون ماده صد به صورت پيامكي 
وي از ارسال آراي كميسيون ماده صد به صورت پيامكي سخن گفت و تاكيد كرد: باتوجه به برخي مشكلات كه در فاصله زماني صدور راي پرونده هاي كميسيون ماده صد داشته ايم اخيرا آراي ماده صد به صورت پيامكي از سوي دبيرخانه كميسيون ماده ۱۰۰ به اطلاع مالكان رسانده مي شود و واسطه ها در اين رابطه ديگر وجود نخواهند داشت كه اين اقدام در مباحث شفاف سازي مي تواند بسيار كمك كند. 

پيش بيني هاي لازم براي رفع آب گرفتگي 
شهردار اصفهان با اشاره به آغاز فصل پاييز و بارش باران گفت: باتوجه به شروع فصل پاييز و آغاز بارش ها و برگ ريزان پايزي، معاونت خدمات شهري پيش بيني هاي لازم جهت رفع آبگرفتگي و رفت و روب معابر را انجام داده است. 

50

 
فاز اول و دوم اين طرح به اتمام رسيده و وارد فاز سوم يعني جلوخان مسجد جامع و مجموعه كمرزرين شده ايم همچنين ۲۲ پروژه اطراف تعريف شده كه يكي پس از ديگري در حال انجام است
 

درصد درختان شهر اصفهان دچار خزان زودرس شده اند
دكترسقاييان نژاد با اشاره به خزان زودرس درختان اظهار داشت: امسال درختان اصفهان خزان زودرس داشته اند به طوري كه ۵۰ درصد درختان دچار خزان زودرس شده اند كه اين مهم نشان دهنده اين است كه درختان در معرض خطر هستند زيرا علاوه بر اينكه وضعيت بارش باران مناسب نيست، هرساله سفره هاي آب هاي زيرزميني نيز كاهش مي يابند.
وي تاكيد كرد: باتوجه به اينكه سم پاشي درختان شهر اصفهان نسبت به گذشته بسيار كم شده است ولي اصل موضوع در رابطه با درختان آب است كه يكي از مهمترين مباحث مي باشد. 

جمع آوري متكديان از سطح شهر اصفهان 
شهردار اصفهان با اشاره به جمع آوري متكديان از سطح شهر اصفهان عنوان كرد: يكي از معضلات اجتماعي شهري حضور متكديان مختلف در سر چهارراه ها است كه در اين رابطه برنامه خاصي توسط معاونت خدمات شهري براي جمع آوري متكديان پيش بيني شده است كه اميدواريم ظرف اين چندماه كل اين مبحث و اين پديده اجتماعي كه به طور حتم فسادهاي ديگري به همراه دارد از سطح شهر جمع آوري شود. 

اتخاذ تدابير لازم براي رفع معضلات ترافيكي جمعه بازار ماشين 
دكتر سقاييان نژاد در رابطه با جمعه بازار خودرو اصفهان اظهار داشت: بازار خودرو در شهرك امير كبير قرار دارد كه در سنوات گذشته عدم وجود چنين بازاري مشكلاتي را براي شهر به همراه داشت ولي خوشبختانه اين بازار در حال حاضر در بين مردم جاي خود را پيدا كرده است و تجمعي از مردم در روزهاي آخر هفته را در اين مكان شاهد هستيم كه تدابير لازم براي رفع معضلات ترافيكي اين محدوده اتخاذ شده است. 

حوزه بافت هاي فرسوده حوزه چندمديريتي است 
وي با اشاره به ساماندهي بافت فرسوده تصريح كرد: حوزه بافت هاي فرسوده حوزه چندمديريتي است و اصل مسئله بافت هاي فرسوده متعلق به راه و شهرسازي است كه جزو وظايف ذاتي آن ها مي باشد ولي چون جزو بافت هاي شهري نيز مي باشد شهرداري هم در اين زمينه بايد دخالت هاي لازم را داشته

 
اصفهان جايگاه خود را دارد به طوريكه مقصد بسياري از گردشگران در آينده اصفهان خواهد بود و اميدواريم در پرتو آن بتوانيم يك اقتصاد سالم و پاك را در شهر اصفهان داشته باشيم
 

باشد.
شهردار اصفهان عنوان كرد: نزديك به ۴ هزار هكتار بافت فرسوده در ۱۵ منطقه شهر اصفهان وجود دارد كه در اين رابطه قوانين و مقرراتي از سوي مجلس شوراي اسلامي وضع شده است ولي متاسفانه اين قوانين هيچوقت به مرحله اجرا درنيامد.
دكترسقاييان نژاد گفت: به عنوان مثال در برنامه پنجم قرار بود هرساله براي ۱۰ درصد از بافت هاي فرسوده بودجه اختصاص داده شود ولي الان ما در آخراين برنامه هستيم و متاسفانه هيچ بودجه اي براي اين مهم اختصاص داده نشد و مديريت واحد بر بافت هاي فرسوده را نداريم و سرمايه گذاري در بافت هاي فرسوده وجود ندارد به طوری كه بايد تسهيلات لازم براي مالكان اختصاص داده شود كه شهرداري وظيفه خود را در اين رابطه انجام داده است.
وي ادامه داد: قرار بر اين بود ۵۰ درصد هزينه پروانه از سوي شهرداري به مالكان تخفيف داده شود و دولت در رديف جداگانه به شهرداري اختصاص دهد كه شهرداري اين مهم را انجام داد ولي متاسفانه بودجه هايي كه بايد برگشت داده مي شد انجام نشده و اين مهم انگيزه ها را كم مي كند.
شهردار اصفهان تصريح كرد: سازمان نوسازي و بهسازي شهرداري برنامه مدون شده اي را براي بافت هاي فرسوده هرساله مدون مي كند و در حال حاضر نيز اين مباحث در حال دنبال شدن است.
دكتر سقاييان نژاد در رابطه با ميدان امام علي(ع) افزود: فاز اول و دوم اين طرح به اتمام رسيده و وارد فاز سوم يعني جلوخان مسجد جامع و مجموعه كمرزرين شده ايم همچنين ۲۲ پروژه اطراف تعريف شده كه يكي پس از ديگري در حال انجام است. 

مقصد بسياري از گردشگران در آينده، اصفهان خواهد بود 
وي در رابطه با اجلاس ICCN گفت: به لطف خدا در اجلاس ناملموس يكي از حركت هاي ما شناخت اصفهان به ديگر كشورها، ترويج گردشگري و نشان دهنده ميراث هاي ملموس و ناملموس بود كه اصفهان جايگاه خود را دارد به طوريكه مقصد بسياري از گردشگران در آينده اصفهان خواهد بود و اميدواريم در پرتو آن بتوانيم يك اقتصاد سالم و پاك را در شهر اصفهان داشته باشيم. 

تنها درآمد

 
مردم به مديريت شهري اعتماد كرده اند انتظار دارند شهرداري ها به ميدان بيايند لذا بايد ساز و كار مديريت شهري به عنوان ارگاني كه از ابتداي تولد تا مرگ با مردم هست فراهم شود كه اين مهم در پرتوي مشاركت مردم و فراهم شدن قوانين و مقررات لازم است تا سرويس دهي كاملي براي مردم داشته باشيم
 

پايدار شهرها عوارض نوسازي است
شهردار اصفهان در رابطه با عوارض نوسازي اضافه كرد: تنها درآمد پايدار شهرها عوارض نوسازي است و مباحثي همچون تراكم و … همچون پول نفت است زيرا شهرها بايد روي پاي خود اداره شوند به طوريكه در مصوبات اخير مجلس عوارض نوسازي در حال بررسي است و احتمالا خبرهاي جديدي بزودي اعلام خواهد شد همچنين تفاوت بين نرخ عوارض به قيمت زمين و ارزش افزوده و … بستگي دارد. 

دومين بودجه محروميت زدايي به منطقه 2 اختصاص داده شده است
شهردار اصفهان عنوان كرد: منطقه 2 اصفهان از نظر مباحث محروميت دچار مشكلاتي بوده، كارهاي بسيار خوبي در راستاي محروميت زدايي انجام شده به طوري كه مي توان گفت دومين بودجه محروميت بعد از ۱۴ به اين منطقه اختصاص داده شده است. 

60 اقدام در رابطه با تحقق شهرداري الكترونيك در شهر اصفهان در حال انجام است
دكتر سقاييان نژاد بيان داشت: همه حركت ها در راستاي پياده سازي شهرداري الكترونيك در همه ابعاد مي باشد به طوري كه ۶۰ اقدام در اين رابطه در شهر اصفهان در شرف انجام است همچنين شبكه فيبر نوري در همه ابعاد در سطح شهر گسترش مي يابد كه اگر اين پشتوانه اصلي شهرداري الكترونيك و ايستگاه هايي كه از نظر اطلاع رساني براي كل شهر تدوين مي شود بر اساس برنامه خود جلو برود بسياري از مشكلات مرتفع خواهد شد.
وي تاكيد كرد: پشتوانه هاي لازم آن در حال انجام شود كه ۶۷ درصد اين برنامه ها تحقق عيني يافته است.

بالاترين بافت هاي فرسوده در منطقه ۳ وجود دارد 
شهردار اصفهان در رابطه با بافت فرسوده كوچه هاي پشت مسجدجامع تصريح كرد: بالاترين بافت هاي فرسوده در منطقه ۳ وجود دارد به طوريكه در حال حاضر پروژه امام علي(ع) چندين سال است در حال انجام است ۳/۱۱ از بافت هاي فرسوده به واسطه اين اقدام عظيم تحقق يافت و هنوز ادامه دارد.
دكترسقاييان نژاد ادامه داد: اطراف مسجد جامع كوچه هاي بسيار فرسوده و قديمي دارد كه دسترسي و تعريض آن ها مشكلاتي دارد كه در دستور كار منطقه است.
 وي خاطرنشان ساخت: در چندين سال گذشته پروژه هاي بسياري خوبي در منطقه 3 انجام شده همچنين خيابان ها و زيرگذرهاي جديدي فراهم شده كه همه در جهت ساماندهي و رفع معضلات منطقه بوده است.
شهردار اصفهان در پايان اظهار داشت: مردم به مديريت شهري اعتماد كرده اند انتظار دارند شهرداري ها به ميدان بيايند لذا بايد ساز و كار مديريت شهري به عنوان ارگاني كه از ابتداي تولد تا مرگ با مردم هست فراهم شود كه اين مهم در پرتوي مشاركت مردم و فراهم شدن قوانين و مقررات لازم است تا سرويس دهي كاملي براي مردم داشته باشيم.

منبع: ايمنا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.