سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:30 - شنبه 03 آبان 1393

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان مطرح کرد

راه‌اندازی پمپ بنزین‌های سیار در اصفهان

رئیس کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مکان‌یابی پمپ بنزین‌ها در شهر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و می‌توانیم نسبت به راه‌اندازی پمپ بنزین‌های سیار اقدام کنیم.

به گزارش اصفهان شرق؛ غلامرضا شیران در نخستین جلسه کمیته حمل و نقل کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر با بیان اینکه شورای شهر یک مجموعه خدماتی است و سیاسی نیست، اظهار کرد: رسیدگی به مشکلات مردم در سطح شهر و بهبود وضعیت شهر مهم‌ترین محور فعالیت‌های شورای شهر محسوب می‌شود.

وی به هدف از تشکیل جلسه کمیته حمل و نقل کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اشاره کرد و ادامه داد: با برگزاری این جلسات به دنبال این هستیم که راهبرد‌های حوزه حمل و نقل را با تعامل و همکاری با سایر مجموعه‌های فعال در این حوزه اجرا کنیم تا وضعیت حمل و نقل شهر بهبود یابد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: ما به دنبال این نیستیم که در راستای رسیدگی به وضعیت حمل و نقلی شهر، شهرداری و شورای شهر هر کدام ساز خود را بزنند.

وی حمل و نقل را موضوعی مهم و مرتبط با سلامت مردم دانست و اضافه کرد: در حال حاضر کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر در دوره چهارم بافت جدیدی دارد و در حال حاضر سه کمیته حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات در این کمیسیون ایجاد شده است.

شیران با بیان اینکه یک روحیه دانشجویی و دانش‌پژوهی باید در راستای اجرای راهبرد‌ها در زمینه ارتقای وضعیت حمل و نقل وجود داشته باشد، تاکید کرد: مرور و بررسی شبکه معابر اصلی شهر، معابر شمالی، جنوبی و شرقی – غربی و اولویت‌بندی نیاز با توجه به جمیع طرح‌های حال در آینده باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه موضوع اعمال محدودیت ترافیک در مرکز شهر یک موضوع جدید نیست، افزود: محدودیت ترافیک در مرکز شهر موضوعی است که با سلامت مردم ارتباط دارد و ترافیک در خیابان‌های شهری ایمنی را بالا می‌برد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اصفهان ظرفیت‌های بسیاری دارد و باید از این ظرفیت‌ها به منظور رسیدگی به وضعیت شهر به خوبی و درستی استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دلایل کیلویی برای وقوع تصادفات در خیابان‌ها عنوان می‌‌شود، اظهار کرد: سرعت بالا عامل اصلی تصادفات است و کاهش سرعت در خیابان‌ها سبب کاهش وقوع تصادفات می‌شود.

شیران با بیان اینکه در صورتی که تمام استاندارد‌ها در حوزه حمل و نقلی رعایت شود، مشکلات موجود در این حوزه کاهش چشمگیری می‌یابد، ادامه داد: از زمانی که خطوط BRT در اصفهان جان گرفته است، مشخص نیست که چه تعداد خط ویژه و عادی در شهر راه‌اندازی شده است.

وی با تاکید بر اینکه خطوط BRT، ویژه و عادی باید همزمان با یکدیگر در شهر رشد پیدا کند، تصریح کرد: همچنین باید کار بیشتری برای شنیدن مشکلات رانندگان تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها صورت بگیرد و در راستای رسیدگی به مشکلات آنها اقدام شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: در بحث بازرسی‌ها اتوبوسرانی می‌تواند از شیوه‌های جدید برای نظارت بر پرداخت کرایه‌ها توسط مردم استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه اگر در هسته مرکزی شهر نسبت به راه‌اندازی اتوبوس‌های رایگان برای خدمت‌رسانی به مردم اقدام شود، شهر ضرر نمی‌کند، تاکید کرد: ما در شهر اصفهان نیازمند مدیریت سرعت هستیم و مدیریت سرعت باید در سطح شهر و محله‌های اصفهان ایجاد شود.

شیران با بیان اینکه اگر در شهر به دنبال کاهش آلودگی‌های صوتی، کاهش مصرف بنزین و کاهش وقوع حوادث هستیم باید نسبت به ایجاد مدیریت سرعت در شهر اقدام شود، افزود: طبقه‌بندی معابر در سطح شهر و اعمال تدابیر کنترل، هدایت و ایمن‌سازی با توجه به مأموریت و عملکرد هر معبر باید انجام شود.

وی به ضرورت مرور شیوه‌های انجام شده در جهان و ایران در مدیریت ترافیک هسته یا هسته‌های مرکزی شهر، اعمال محدودیت‌ها و انتخاب مناسب‌ترین‌ها برای اصفهان با توجه به شرایط بافت، شبکه و وضعیت ترافیک این شهر اشاره کرد و گفت: افزایش و ارتقای ایمنی عبور و مرور در شبکه به ویژه در قطعات پر‌فعالیت و اطراف مدارس مستقر در شبکه‌های فعال شهر ضرورت دارد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: برای تمام شهر باید نسخه پیچیده شود تا وضعیت حمل و نقل و ترافیکی شهر بهبود یابد و اقدامات در حوزه رسیدگی به وضعیت ترافیک باید اصولی باشد.

وی با تاکید بر اینکه ارتقای کمی و کیفی حمل و نقل همگانی و نیمه همگانی در تمام گونه‌ها و افزایش کارائی و سهم جابه‌جایی با توجه به استاندارد‌های فنی- تخصصی ضرورت دارد، ادامه داد: همچنین برنامه‌ریزی و اجرای مدیریت سرعت در سطح شهر و محله‌ها به طور عام و در نقاط حادثه‌خیز به طور خاص باید صورت بگیرد.

شیران با بیان اینکه مدیریت پارکینگ‌های حاشیه‌ای و غیر‌حاشیه‌ای هماهنگ با فعالیت‌های روزانه و احجام ترافیکی باید برنامه‌ریزی شود، تصریح کرد: برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های آرام‌سازی و ایمنی‌سازی ترافیک محله‌ها براساس استاندارد‌های پذیرفته شده بین‌المللی ضرورت دارد.

وی با اشاره به اینکه معاینه فنی باید در تمام مکان‌ها فراگیر شود، اضافه کرد: مکان‌یابی پمپ بنزین‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و می‌توانیم نسبت به راه‌اندازی پمپ بنزین‌های سیار اقدام کنیم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: ما به دنبال انجام وظیفه در شهر هستیم و با هیچ فردی هیچ مشکلی نداریم و تنها با افرادی که کار اشتباه می‌‌کنند، مشکل داریم و ما به دنبال بهتر شدن وضعیت شهر هستیم.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.