سرویس: دسته‌بندی نشده 01:00 - شنبه 03 آبان 1393

امام جمعه سمیرم:

مردم نسبت به توطئه‌های دشمنان در حادثه اسیدپاشی اصفهان بصیر باشند

امام جمعه سمیرم گفت:‌ دشمنان با شایعه‌پراکنی، ایجاد رعب و وحشت و ناامن نشان دادن اصفهان در رسانه‌های بیگانه بر حادثه اسیدپاشی دامن زدند و مردم باید نسبت به این توطئه‌ها بصیر و هوشیار باشند.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسین رجایی‌پور  در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: ماه محرم بهترین فرصت برای تبیین واقعه عاشورا و ویژگی‌های امام حسین(ع) است.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) هیچ‌گاه از بندگی برای خدا کم نگذاشت، افزود: اوج بندگی امام حسین (ع) را می‌توان در دعای سوزناک عرفه و همچنین زمان اقامه نماز ظهر عاشورا بدون هیچ ترس و واهمه در جنگ دید.

امام جمعه سمیرم امید به خدا را از ویژگی‌های یک انسان وارسته دانست و تصریح کرد: امام حسین (ع) نسبت به تقدیرات خداوند و اعمال مردم حسن نیت داشت و زمانی که مردم کوفه برای ایشان نامه نوشتند با وجود اینکه از بی‌وفایی مردم کوفه نسبت به پدرش خبر داشت اما به نامه‌های مردم اعتماد کرد و رهسپار کوفه شد.

وی احیای امر به معروف و نهی از منکر را فلسفه قیام عاشورا عنوان کرد و افزود: آگاه‌سازی مردم با عقل و امر به معروف از ویژگی‌های امام حسین (ع) است که امروزه با توجه به هجوم فرهنگی دشمنان لازم است این فریضه الهی در جامعه احیا و ترویج شود.

رجایی‌پور ادامه داد: تدبیر و حوصله، خیرخواهی با افراد منحرف و توکل بر اعتماد به خدا و تسلیم در برابر تقدیر و حوادث از دیگر ویژگی‌های بی‌نظیر امام حسین (ع) است تا جایی که پیامبر اکرم (ص) از ایشان با عنوان چراغ هدایت و کشتی نجات یاد می‌کنند.

وی در بخش دیگر خطبه‌ها رحلت عالم ربانی و فقیه مجاهد، آیت‌الله مهدوی‌کنی را تسلیت گفت و اظهار کرد: این عالم ربانی که مورد اعتماد رهبر معظم انقلاب بود تمام زندگی و عمر خویش را برای اسلام و مسلمین گذاشت.

امام جمعه سمیرم با تاکید بر قدردانی از مراجع و علما گفت: مقام معظم رهبری برکت و عظمت امت اسلامی است و ما باید با پشتیبانی از ولایت قدردان نظام و انقلاب اسلامی باشیم.

وی همچنین به حادثه اسیدپاشی اصفهان اشاره کرد و گفت: متاسفانه دشمنان با شایعه‌پراکنی و ایجاد رعب و وحشت و ناامن نشان دادن اصفهان در رسانه‌های بیگانه بر این حادثه دامن زدند.

رجایی‌پور با بیان اینکه هنوز مقصران اصلی این حادثه دستگیر نشده‌اند، تاکید کرد: افراد منافق که نظام اسلامی را تهدیدی علیه منافع شخصی خود می‌دانند در پی سودجویی و بهانه‌جویی و ایجاد تفرقه در بین مردم هستند و مردم باید نسبت به این توطئه‌ها بصیر و هوشیار باشند.

وی همچنین ضمن تسلیت فرارسیدن ایام ماه محرم بر آذین‌بندی و سیاه پوش کردن شهر تاکید کرد و افزود: ماه محرم و صفر بهترین فرصت برای بصیرت‌یابی است و علما نیز باید با حضور در محافل حسینی و بیان وقایع عاشورا بر اساس مستندات تاریخی مشهور زمینه بهره‌مندی بیشتر مردم را از این ماه فراهم کنند.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.