سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:00 - شنبه 03 آبان 1393

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی اصفهان:

بازی‌های الکترونیکی سرداران جنگ‌های آینده را تربیت می‌کند

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان اصفهان گفت: جنگ‌های آینده جنگ سایبری و نرم است و بازی‌های الکترونیکی می‌تواند در این فضا سرداران جنگ‌های آینده را شناسایی و تربیت کند.

به گزارش اصفهان شرق؛ نوربخش باقری در حاشیه برگزاری مراسم اختتامیه نخستین دوره رسمی مسابقات بازی‌های الکترونیک کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشحالیم که این مسابقات در اصفهان مرکز جغرافیایی کشور و پایتخت تمدن و فرهنگ ایران اسلامی برگزار شد و از مجموعه سیتی سنتر و شرکت امیر به عنوان حامیان این مسابقات نیز تشکر می‌کنم که امکان برگزاری این مسابقات را با حمایت خود فراهم ساختند.

وی با بیان اینکه دو نوع نگاه فرصت و تهدید به بازی‌های الکترونیکی وجود دارد، یادآور شد: باید خوب دید و اندیشید، زیرا جنگ‌های آینده جنگ سایبری و نرم است و بازی‌های الکترونیکی می‌تواند در این فضا سرداران جنگ‌های آینده را شناسایی و تربیت کند.

به گفته باقری، چینی‌ها در این فضا ارتشی از هکرها را تشکیل داده‌اند که می‌توانند به سایت‌های خاص و ویژه که اهمیت به سزایی برای سایر کشورها دارند حمله کرده و با هک کردن اطلاعاتشان، آنها را نابود کنند و متولیان ورزشی نیز با برنامه‌ریزی مطلوب، فضا را برای بازیکنان بازی‌‎های الکترونیکی فراهم ساخته و از بین آنها سرداران جنگ‌های آینده را تربیت کنند.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان اصفهان با اشاره به حضور بازی‌سازان بازی ایرانی در این دوره از مسابقات تصریح کرد: در این مسابقات، برای نخستین بار شاهد حضور تولیدکنندگان و برنامه‌نویسان بازی‌های ایرانی اسلامی در کنار محل مسابقات بودیم که پکیج‌های خوبی نیز ارائه کردند.

باقری افزود: ما به این خلاقیت‌ها نیاز داریم و نباید به بازی‌های الکترونیک ساده نگاه کنیم زیرا افراد برتر این بازی‌ها می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.