اصفهان شرق

لزوم برخورد قاطع وزارت ارشاد با عاملان رسانه‌ای مخل امنیت اصفهان

کدخبر: 38290
1393/08/03 در ساعت 08:30

به گزارش اصفهان شرق؛ حمیدرضا فولادگر اظهار کرد: اسیدپاشی جریان جدیدی در کشور نیست و این قبیل جرائم در کشور وجود داشته و طبق سالیان قبل هم موارد دیگری از این قبیل حوادث توسط افراد بزهکار و شرور در جامعه شکل‌گرفته که البته این حادثه عملی زشت، تأسف‌بار و ناپسند است که دین و اخلاق آن را محکوم می‌کند.

وی تصریح کرد: از قوه قضائیه نیز اشد مجازات را برای عاملان آن درخواست می‌کنیم اما نباید این موارد به این شکل توسط رسانه‌های فرصت‌طلب بزرگ‌نمایی می‌شد و تقاضا داریم برای التیام جامعه و نمایش اقتدار و امنیت نظام هر چه زودتر نیروی انتظامی و دستگاه قضائی، عامل یا عاملان این حوادث را به اشد مجازات برساند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: عاملان این حادثه به‌شدت محکومند اما باید بدانیم افراد نامتعادل، شرور و بزهکار در طول سالیان متمادی مرتکب چنین اعمالی می‌شوند و این اجتناب‌ناپذیر است ولی آنچه اهمیت این ماجرا را دوچندان کرد، برنامه سازمان‌یافته رسانه‌های معاند و شبکه‌های خودفروخته آنها در داخل و خارج کشور بود.

نیرنگ کثیف دشمنان برای مقابله با تصویب طرح جامع امر به‌ معروف / این وصله‌ها به نیروهای ارزشی نمی‌چسبد

وی با بیان اینکه این جریان‌ها نمایش تلاش مذبوحانه دشمنان نظام و فرصت‌طلبی رسانه‌های خودفروخته، مزدور و عوامل خام داخلی بود، ادامه داد: این افراد و گروه‌های معاند از هر فرصتی برای ضربه زدن به‌نظام و انقلاب و رسیدن به اهداف و سیاست‌های پلید خود فروگذار نمی‌کنند.

فولادگر تأکید کرد: هرکسی کوچک‌ترین ارتباطی با دین و اخلاق اسلامی داشته باشد هرگز حاضر نیست فعل ظلم و حرامی را برای از بین بردن منکری دیگر مرتکب شود و قطعاً نه ‌تنها این وصله‌ها به نیروهای مذهبی و حزب‌اللهی نمی‌چسبد، بلکه نمایش خباثت‌باری برای ضربه زدن به ارزش‌ها و اتحاد ملت ایران در آستانه محرم است.

وی یادآور شد: دشمنان نظام با همراهی برخی رسانه‌های غفلت زده داخل و برخی گروه‌های سیاسی معلوم‌الحال در آستانه تصویب طرح جامع احیای سنت حسنه امر به‌ معروف و نهی از منکر و حمایت از آمران به معروف، این حادثه را دستمایه ضربه زدن به خانه ملت و تصویب این قانون قرار دادند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: انجام این عمل از دشمنان و رسانه‌های منتصب به آنها بعید و عجیب نیست ولی حمایت و همنوایی برخی رسانه‌های غافل داخلی از این طیف سؤال‌برانگیز است.

وی خطاب به مردم اصفهان گفت: مردم بدانند که این حادثه با مهندسی روانی دشمن بسیار بزرگنمایی شده تا امنیت داخلی کشور و آرامش شهر شهیدان برهم زده شود و بدانند که نمایندگان ملت حتی در برابر کوچک‌ترین ظلم به شهروند غیرمسلمان هم ساکت نمی‌نشیند و از مردم حمایت می‌کند.

نیروهای انقلابی در شبکه‌های اجتماعی میدان‌داری کنند

وی با اشاره به این نکته که مردم نیز باید به‌نظام و مسئولین اعتماد کرده و از دامن زدن به شایعه‌پراکنی و قبول اخبار کذب بپرهیزند، تأکید کرد: شهر در امن‌ و امان است و جای هیچ ترسی برای بانوان نیست و ان‌شاءالله مردم با حضور پرشور در دهه اول محرم مشت محکمی بر دهان ناامن‌کنندگان اصفهان می‌زنند.

وی با جدیت از وزارت ارشاد خواستار شد، در جهت ساماندهی شبکه‌های اجتماعی و کنترل بیشتر بر سایت‌های خبری برابر قانون ورود جدی پیدا کند و با همکاری نهادهای قضایی با عاملان هتک امنیت اصفهان برخورد جدی انجام دهد.

این نماینده خانه ملت در پایان در خصوص سامان‌دهی شبکه‌های اجتماعی بیان داشت: موافق محدود کردن و فیلتر شبکه‌های اجتماعی نیستیم و معتقدیم باید استفاده صحیح از آن با فرهنگ‌سازی و بومی‌سازی شکل گیرد و نیروهای متعهد انقلابی نیز با ورود به این شبکه‌ها میدان‌داری کنند و با محتوا دادن و برنامه‌سازی ارزشی و قانونمند نه‌تنها منفعل عمل نکنیم بلکه بر شبکه‌های اجتماعی تأثیرگذار هم باشیم.

منبع: فارس