سرویس: غیر تولیدی » نقلی 18:40 - جمعه 02 آبان 1393

در آستانه ماه محرم

کتاب «اندیشه‌های ناب» منتشر شد

کتاب اندیشه‌های ناب، اثر حضرت آیت‌الله حسین مظاهری در آستانه فرارسیدن ماه محرم به چاپ رسید.

به گزارش اصفهان شرق؛به نقل از پایگاه‌ اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله مظاهری، در آستانۀ فرا رسیدن ماه محرم الحرام، دفتر سوم از مجموعه «اندیشه‌های ناب»، تحت عنوان «فضائل و قیام امام حسین سلام‌الله‌علیه»، اثر مرجع عالی‌قدر حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری منتشر شد.

کتاب حاضر که در قالب پرسش و پاسخ تنظیم شده است، از 16 فصل اصلی تشکیل شده و حاوی پاسخ‌های آیت‌الله مظاهری به پرسش‌های متفاوتی پیرامون جنبه‌های مختلف شخصیت و فضائل امام حسین (ع) و نیز قیام سرنوشت‌ساز ایشان، وقایع عاشورا و مسائل پیرامون آن از جمله عزاداری است.

برخی موضوعات این کتاب عبارتند از: «ولادت و کودکی امام حسین»، «رابطه امام حسن و امام حسین»، «فضائل و مناقب امام حسین»، «حرکت و قیام حسینی»، «اصحاب و یاران امام حسین»، «وقایع عاشورا و پس از آن»، «بازشناسی واقعه عاشورا»، «زیارت امام حسین در کربلا»، «زیارت عاشورا»، «رابطه امام حسین و امام زمان (عج)» و «گریه و عزاداری بر امام حسین».

برخورداری از بیانی روان و نیز رعایت اختصار در پاسخ‌ها، همچنین ارائه مستندات روایی و تاریخی مفصل پاسخ‌ها در پاورقی و تنوع در سؤالات و موضوعات مرتبط، از ویژگی‌های اثر حاضر است.

مجموعه چند جلدی «اندیشه‌های ناب»، کوششی است در راستای تبیین مسائل و معارف دینی که در قالب پرسش و پاسخ تنظیم شده و در هر دفتر از آن، به یکی از موضوعات معارف اسلامی پرداخته خواهد شد.

پیش از این، دفتر اول این مجموعه، تحت عنوان «سیره و فضائل حضرت زهرا» که به تبیین برخی از جنبه‌های با اهمیت شخصیتی حضرت فاطمه پرداخته بود و نیز دفتر دوم با عنوان «سیمای زن در اسلام» که به شرح و تبیین برخی از ابعاد مهم شخصیت زنان از منظر اسلام اختصاص داشت، منتشر شد و در اختیار علاقمندان قرار گرفت.

این اثر ارزشمند، به همت مؤسسه فرهنگی مطالعاتی الزهرا، در 192 صفحه و در قطع رقعی، تنظیم شده است.

علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر یا تهیه این کتاب و سایر آثار معظم‌له، با شماره تلفن 34463671-0311 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/

منبع:فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.