سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه علیا 23:44 - پنجشنبه 01 آبان 1393

در جلسه هماهنگی هیئت های مذهبی شهر حسن آباد مطرح شد:

عزاداری محرم را به دور از اختلافات شخصی و محلی برگزار کنیم

در آستانه ماه محرم جلسه ای با حضور مسئولین شهر و هیات مذهبی جهت هماهنگی و هر چه بهتر برگزار شدن مراسمات دهه اول محرم از طرف شهرداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه علیا: در این مراسم حسین ایروانی ضمن تقدیر و تشکر از حضار و تسلیت ارتحال ایت الله مهدوی کنی اظهار کرد: در این برهه از زمان همه ی ما باید بتوانیم پیام امام حسین(ع) که همان امر به معروف و نهی از منکر است به صورت عملی نشان دهیم و در عزاداری ها فرهنگ عزاداری را رعایت کنیم تا بتوانیم از فیوضات و معنویات این ماه بهره کافی را ببریم.

DSC02294
شهردار شهر حسن آباد در ادامه تاکید کرد: مهمترین رسالت هیئت های مذهبی کسب معرفت به قرآن و اهل بیت(ع) و ترویج فرهنگ صحیح عزاداری در جامعه می باشد و باید از اختلافات شخصی و محلی دوری کرد و هئیت ها با انسجام و وحدت مراسمات ماه محرم و صفر را با شکوه فراوان برگزار کنند.
در ادامه شیخ محمد جمشیدی اظهار داشت: مداحان و ذاکرین با توجه به اثر گذاری بر جوانان و اقشار مختلف مردم باید از این فرصت استفاده کنند و شعائر دینی و قرآنی را ترویج داده و برای اصلاح انحرافات جامعه امر به معروف و نهی از منکر رو آورند.

DSC02297
در ادامه بعد از بحث و تبادل نظربین حضار مصوباتی به تصویب رسید:
تجمع هیئت های مذهبی در روز عاشورا در گلستان شهدا
در مراسمات از اسراف و تفریط جلوگیری شود
همکاری مسئولین هیئت ها با نیروی انتظامی و بسیج در امر امنیت و برقراری نظم در مراسمات عزاداری
رعایت اصول بهداشتی در ایستگاه های صلواتی در خیابانها و میادین شهر و مدیریت انها

DSC02301
در پایان ریئس شورای شهر حسن آباد اظهار امیدواری کرد که با همکاری و تعامل همه مسئولین شهر بتوانیم مراسمات مذهبی ایام محرم را هر چه با شکوهتر برگزار کنیم و از این ماه حداکثر استفاده را ببریم.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.