سرویس: سیاسی » دولت و مجلس 15:30 - پنجشنبه 01 آبان 1393

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس:

تعداد نمایندگان اصفهان در انتخابات آینده مجلس افزایش می‌یابد

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: در صورت تصویب نهایی طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس، به تعداد نمایندگان اصفهان یک نفر اضافه خواهد شد.

به گزارش اصفهان شرق؛ طرح افزایش تعداد نمایندگان در مجلس شورای اسلامی از سوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس مطرح شده که به موجب آن برخی از استان های کشور به تعداد نمایندگانشان در مجلس شورای اسلامی افزوده خواهد شد.
محمد ابراهیم رضایی نماینده مردم خمین و نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفتگو با ایمنا ضمن اعلام این خبر گفت: بنابر آنچه در قانون اساسی کشور به آن اشاره شده است هر ۱۰ سال یکبار باید ۲۰ نماینده به تعداد نمایندگان مجلس اضافه شود که در ۱۷ سال گذشته ما این افزایش تعداد را شاهد نبودیم.
وی افزود: کمیسیون شوراهای مجلس نیز به همین علت تلاش کرد بر مبنای این قانون سال آینده تعداد نمایندگان مجلس از ۲۹۰ نفر به ۳۱۰ نفر افزایش یابد. البته این طرح هنوز در صحن مطرح نشده و بعد از تصویب مجلس و طی شدن مراحل قانونی می توانیم در انتخابات آتی آن را اجرایی کنیم.
نایب رئیس کمیسیون شوراها درباره اسامی استان‌های دارای افزایش تعداد نماینده مجلس، توضیح داد: بر اساس طرح افزایش تعداد نمایندگان و اصلاح جداول حوزه‌های انتخابیه، استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان‌غربی، همدان، قزوین، فارس، چهارمحال و بختیاری، البرز، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، گلستان، سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان، مازندران، کرمانشاه، تهران، بوشهر، اصفهان، خوزستان و لرستان مشمول این طرح شده و هر یک از آن‌ها دارای یک نماینده اضافه می‌شوند.
رضایی همچنین تصریح کرد: مبنای انتخاب این استان ها بحث گستردگی جغرافیایی، جمعیت و توسعه سیاسی و نیازی است که در هر منطقه ایی احساس می شود. به عنوان مثال یکی از شهرهای استان اصفهان با مشورت وزارتخانه های کشور، اطلاعات و مراجع ذی صلاح یک نماینده بیشتر در مجلس خواهد داشت که در حال حاضر و قبل از تصویب نهایی مجلس از ذکر نام آن خودداری می کنم.
این نماینده مجلس افزود: این طرح در نشست پایانی کمیسیون بررسی نهایی شد و به تصویب رسید و در هفته‌های بعد از تعطیلات مجلس در صحن علنی مجلس رسیدگی می شود.
 

منبع:

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.