سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:00 - پنجشنبه 01 آبان 1393

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور:

یقیناً اسیدپاشی سازمان‌یافته نیست/آخرین اسیدپاشی در اصفهان 23 مهرماه بود

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور گفت: به طور قطع اعلام می کنیم که اسیدپاشی صورت گرفته در اصفهان سازمان‌یافته نیست و از 23 مهرماه تاکنون هیچ‌گونه مورد دیگری اتفاق نیفتاده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ سردار حسین ذوالفقاری امشب در سفری یک روزه به اصفهان که به منظور بررسی ابعاد مختلف موضوع اسیدپاشی در این شهر  صورت گرفت در جمع خبرنگاران اصفهان اظهار کرد: امروز من از طرف رئیس شورای امنیت کشور و وزیر کشور جهت بررسی و پیگیری مسئله اسید پاشی سفری به اصفهان داشتم تا ضمن بررسی اقداماتی که شورای تامین استان اصفهان در این رابطه انجام دادند  در جریان اقدامات قرار گیرم.

* اقدامات خوبی در رابطه با این پرونده صورت گرفته است

وی ادامه داد: اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته که تشکیل قرارگاهی برای پیگیری موضوع اسیدپاشی، انجام هماهنگی مناسب بین دستگاهها و تشکیل ستاد ویژه در دادگستری به منظور تسریع در روند پرونده از جمله اقدامات خوب در این رابطه بوده است.

* اسیدپاشی کار یک نفر است

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور با تأکید بر اینکه مجموع اقدامات فنی و اطلاعاتی که دراین راستا انجام شده قابل توجه است، افزود: با توجه به تمام بررسی‌های صورت گرفته به طور قطع و یقین اعلام می‌کنیم که این اقدام سازمان یافته و کارگروهی نیست و اینکه می‌گویند این فرد به جریان یا گروه خاصی وابسته است، فعلاً رد می‌شود و به صورت تحقیقی و به استناد تمام موارد اطلاعاتی و فنی می‌توانیم بگوییم که این کار، کار یک نفر است.

ذوالفقاری در ادامه با اشاره به بروز برخی شایعات در خصوص تکرار اسیدپاشی در اصفهان، عنوان کرد: آخرین اسیدپاشی صورت گرفته در اصفهان همان اسیدپاشی تاریخ 23 مهرماه بوده و مجموع قربانیان در این ارتباط 4 نفر بوده‌اند و من با صراحت و قاطعیت اعلام می‌کنم که هیچ مورد دیگری از اسیدپاشی نداشته‌ایم و برخی شایعات در این رابطه صحت ندارد.

* انگیزه‌ها در این زمینه در حال بررسی است

این مسئول اضافه کرد: انگیزه‌ها در حال بررسی است و دوستان اطلاعاتی ما به انگیزه‌ها نزدیک شده‌اند، اما انتظار می‌رود مسئولان کشوری و استانی فشارهای روانی را از روی نیروهای اطلاعاتی و امنیتی کمتر کنند تا این نیروها بتوانند در فضای آرام فعالیت خود را دنبال کنند.

وی با اشاره به اینکه افراد مظنونی در این رابطه دستگیر شده‌اند، یادآور شد: در حال حاضر ‌مهم‌ترین مظنون این حادثه در حال بررسی اطلاعاتی و تحقیقاتی است و تا زمان قطعی شدن بررسی‌ها انتظار داریم اظهارنظری صورت نگیرد.

* تشکیل کمیته اطلاع‌رسانی برای این رویداد ضروری است

ذوالفقاری در ادامه از مردم خواست به شایعات توجه نکرده و تنها از طریق مراجع رسمی خبرها در این رابطه را دنبال کنند.

وی در ادامه توضیح داد: برخی افراد غیرمسئول با انگیزه‌های متفاوتی در این رابطه اطلاع‌رسانی می‌کنند و نباید هیچ جریان سیاسی و فکری از این موضوع سوءاستفاده کند.

* برخی از شایعات به علت عدم اطلاع‌رسانی به موقع مسئولان است

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور بر ضرورت تشکیل یک کمیته اطلاع‌رسانی و عملیات روانی به منظور اطلاع‌رسانی از این رویداد در اصفهان تأکید کرد و گفت: برخی از شایعات به علت عدم اطلاع‌رسانی به موقع مسئولان است و  این کمیته باید اطلاعات صحیح و دقیق را به مردم بدهد تا جلوی شایعات مختلف گرفته شود.

این مسئول بر لزوم اجماع همه مسئولان بر محکوم کردن این حرکت تأکید کرد و بیان داشت: واقعاً کسی را در میان مسئولان نداریم که مخالف اسیدپاشی نباشد و همه با این حرکت مخالف هستند.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه مردم اصفهان در یک روز 300 شهید تقدیم این انقلاب کرده‌اند، تشریح کرد: اینگونه اتفاقات نباید در روحیه مردم تأثیر منفی بگذارد و مردم نگرانی به خود راه بدهند.

* تجمع امروز به دور از چشم نیروهای اطلاعاتی و امنیتی نبوده است

وی در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در خصوص نحوه برخورد با برگزارکنندگان تجمع صبح امروز در اصفهان و سر دادن برخی شعارهای نادرست در این تجمع، گفت: تجمع امروز بدون مجوز برگزار شده و در این تجمع عده‌ای از مردم آمدند که انزجار خود را از این حرکت اعلام کنند، اما عده معدودی نیز به دنبال این بودند که جلسه را به سمت و سوی خاصی ببرند که البته فعالیت این افراد به دور از چشم نیروهای اطلاعاتی و امنیتی نبوده و قرار شد به نحو مقتضی این افراد مورد تذکر قرار گیرند و اگر ضرورت یافت با این افراد برخورد لازم صورت گیرد.

* قربانیان اسیدپاشی مشکل حجاب نداشتند

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور خاطرنشان کرد: کسانی که به آنها اسیدپاشی شده از نظر عرفی حجاب خوبی داشتند و از نمونه افراد بدحجاب به تعبیر امروزی نبودند و این شایعات که این اقدام بر علیه بدحجابی صورت گرفته، بی‌اساس است.

وی در ادامه پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در خصوص نحوه برخورد پلیس با شایعه‌های ایجاد شده در ارتباط با این موضوع در شبکه‌های اجتماعی، گفت: در حوزه جرایم سایبری این موضوع در حال پیگیری است و همانطور که می‌دانیم 81 درصد از جرایم حوزه سایبری در حوزه مسائل اقتصادی و مالی و کلاهبرداری است و نزدیک به 3 درصد اخلاقی و مابقی مسائل خانوادگی و 4 درصد هم موضوعات سیاسی است که پلیس سایبری ما نیز فعال است و با اینگونه شایعات مغرضانه برخورد می‌کند.

* اقدام یک رسانه در انعکاس خبر اسیدپاشی صحیح نبود

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور ادامه داد: نشر این خبر در ابتدا توسط یکی از رسانه‌ها صورت گرفته که ما همین جا از رسانه‌ها می‌خواهیم بدون هماهنگی و همراهی با مسئولان تأمین‌کننده امنیت، اینگونه اخبار را منتشر نکنند، چون در وهله اول موجب تشویش اذهان عمومی و در مرحله دوم نیز موجب تأخیر در به نتیجه رسیدن تحقیقات پلیس می‌شود و نیروهای اطلاعاتی و امنیتی به دور از فشارهای روانی بهتر می‌توانند به نتیجه برسند.

* نیروهای متدین جامعه ما هرگز این کار را نکردند

وی با اشاره به اینکه افراد دیگری از این فضا استفاده کرده و با انگیزه‌های متفاوتی به میدان آمدند، گفت: نیروهای متدین جامعه ما هرگز این کار را نکردند و اصلاً اینطور نیست که یک جریان سیاسی و مذهبی این کار را انجام داده است و مردم نباید نگرانی در این رابطه به خود راه بدهند.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور با تأکید بر اینکه اگر مردم توقع دارند هر موضوعی مسئله ملی شود این خود یک آسیب است، گفت: این موارد در گذشته و در سال 92 نیز در اصفهان و جاهای دیگر کشور روی داده و به علت انتقام جویی بوده است و اعتقاد ما این است که این مسئله باید در همین استان اطلاع‌رسانی می‌شد.

* ایران اسلامی از امنیت خوبی برخوردار است

ذوالفقاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امنیت خوبی در کشور برقرار است، عنوان کرد: اگر مجموع تهدیدات امنیتی که در اطراف کشور است را محاسبه کنیم متوجه می‌شویم که به برکت محوریت ولایت و رهبری کشور در حالی که اغلب کشورهای همسایه با کم‌ثباتی سیاسی مواجه هستند از امنیت خوبی برخوردار هستیم، در حوزه مرزی با چند گروه در مرز پاکستان مشکل داریم، همینطور نزدیک به یک سوم از وقت مسئولان امنیتی و انتظامی کشور به مسئله گروهک تکفیری صرف می‌شود و در شرایطی که دور تا دور کشور آتش است، مسئولان امنیتی خواب و راحتی به خود راه نمی‌دهند و به همین دلیل فضای کشور آرام است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نیروهای تکفیری معمولاً در بستر اجتماعی رشد می‌کنند و امروز در هیچ کجای ایران اسلامی و به ویژه استان‌های سنی‌نشین به هیچ وجه ظرفیت پیدایش این تفکر وجود ندارد و وابستگی همه گروه‌ها، جناح‌ها و اقلیت‌ها به همبستگی ملی قوی است و همه مواضع تندی نسبت به این گروه‌ها دارند.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.