سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:00 - چهارشنبه 30 مهر 1393

اعلام نحوه شکایت مردم از زیرمیزی

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی گفت: شکایت از کادر درمانی در کشور یک درصد است و از کل شکایات درمانی فقط 5 درصد مربوط به تعرفه‌هاست.

به گزارش اصفهان شرق؛ علی فتاحی در نشست مدیران عامل بیمارستان‌های خصوصی، نمایندگان بیمه‌های تکمیلی و نظام پزشکی  گفت: ابلاغ کتاب تعرفه خدمات درمانی اولین طرحی است که در وزارت بهداشت مطرح شده که همه مسئولان، تولیدکنندگان خدمت و نمایندگان پزشکان از آن حمایت کردند.

وی افزود: طرح تحول نظام سلامت نیز با هدف عدالت افزایش و ارتقای رضایت بیماران، کاهش پرداخت از جیب مردم، ارتقای هتلینگ و اصلاح تعرفه‌ها تدوین شده است.

فتاحی گفت: این در حالی است که در بحث تعرفه‌ها و هتلینگ با قیمت واقعی فاصله‌ داشته‌ایم و با اینکه با شکایت از کادر درمانی در دنیا 3 درصد است این آمار در کشور شامل یک درصد می‌شود.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی افزود: 5 درصد شکایات مربوط به شکایات تعرفه‌ای است که نشان می‌دهد شکایت زیادی از تعرفه‌های درمانی وجود ندارد و از ابتدای سال نیز شکایت تعرفه‌ها بسیار کاهش یافته و نشان می‌دهد پزشکان همکاری خوب خود را آغاز کرده‌اند.

وی ادامه داد: مطمئن هستیم با اجرای کتاب تعرفه خدمات شکایات کمتر می‌شود هر چند که انتقادهایی به برخی تعرفه‌ها وجود دارد و یک شبه نمی‌توان آن را اصلاح کرد بلکه نظارت بر اجرای آن از سوی مسئولان بیمارستانی و نظام پزشکی خواهد بود که ستادهای کشوری و استانی در این زمینه تشکیل می‌شود.

فتاحی در پاسخ به سؤال فارس، درباره نحوه اعلام شکایات از سوی مردم در زمینه دریافت‌های غیرمتعارف در این طرح گفت: شاکی می‌تواند به دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز سازمان نظام پزشکی در استانها مراجعه کنند و از طریق سامانه‌ای که در اختیار دارد و از 15 آبان ماه این سامانه به عموم مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد می‌توانند طرح شکایت کنند.

وی ادامه داد: بنابراین شکایت در ستاد استانی مورد بررسی قرار می‌گیرد کارشناسان آن را بررسی می‌کنند و اگر شکایت درست بود پس از تشکیل پرونده، برحسب مورد به دادسرای انتظامی نظام پزشکی برای برخورد محرومیت یا به کمیسیون ماده 11 تعزیرات حکومتی و شورای حل اختلاف برای تعیین جریمه ارجاع داده می‌شود.

فتاحی گفت: سیستم‌های نظارتی دانشگاه‌ها می‌توانند به همراه مدیران بیمارستان‌ها نیز شاکی باشند به همین دلیل هماهنگی انجام شده باعث خواهد شد رسیدگی و دقت در شکایات تعرفه بالا رود و برخورد با زیرمیزی از این به بعد فقط به یک سازمان مربوط نمی‌شود بلکه به سازمان تعزیرات حکومت، شورای حل اختلاف و نظام پزشکی برده خواهد شد.

وی افزود: طبق بررسی‌های دقیق جریمه‌ها متفاوت و شدت می‌یابند و در یک سازمان نیز به ‌آن رسیدگی نخواهد شد.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.