سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:00 - چهارشنبه 30 مهر 1393

فرماندار اصفهان تأکید کرد

پرهیز از پرداختن به بدعت‌ها و خرافه‌های مذهبی در عزاداری‌های محرم

فرماندار اصفهان بر پرهیز از پرداختن به بدعت‌ها و خرافه‌های مذهبی در عزاداری‌های ماه محرم تأکید کرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ فضل‌الله کفیل در جلسه کارگروه تخصصی فرهنگی، اجتماعی شهرستان با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و عزاداری‌های سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌ الحسین (ع) با تأکید بر ساماندهی و نظارت بر ایستگاه‌های صلواتی در این ایام اظهار کرد: با توجه به استقبال عزاداران حسینی از ایستگاه‌های صلواتی بایستی برپائی این ایستگاه‌ها با مجوز و نظارت هیئت‌های مذهبی و در محل هیئت عزاداری باشد.

وی با اشاره به اهمیت حفظ سلامت عزاداران گفت: هیئت‌های مذهبی ضمن رعایت کلیه مسائل بهداشتی در برپائی ایستگاه‌های صلواتی با مأمورین مراکز بهداشت همکاری نمایند و مراکز بهداشت نیز نظارت مستمر بر فعالیت ایستگاه‌ها داشته باشند.

کفیل با بیان اینکه ترویج بدعت‌ها و خرافه‌ها در عزاداری‌های محرم موجب خدشه‌دار نمودن اسلام و سوء استفاده دشمنان اسلام خواهد شد ادامه داد: با اطلاع‌‌رسانی و آموزش مسئولین هیئت‌های مذهبی و ساماندهی و ارائه برنامه‌ای صحیح به مداحان و سخنرانان می‌توان ضمن برگزاری منظم و به‌دور از آسیب‌های اجتماعی عزاداری‌های محرم، از سوء استفاده دشمنان جلوگیری نمود.

فرماندار اصفهان ایام محرم و مساجد را بهترین زمان و مکان برای آگاه‌سازی عزاداران حسینی از بدعت‌ها و خرافه‌های مذهبی در ماه محرم برشمرد و خواستار برنامه‌ریزی مسئولین سازمان تبلیغات اسلامی استان در این خصوص شد.

وی با تقدیر از زحمات نیروهای انتظامی و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط در ایام محرم، از فرماندهی انتظامی شهرستان خواست ضمن همکاری با مسئولین هیئت مذهبی در راستای برگزاری هر چه باشکوه‌تر عزاداری‌های محرم، نسبت به‌ پیش‌بینی همه موارد به‌ویژه در حوزه ترافیک اقدام کنند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.