سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:00 - سه شنبه 29 مهر 1393

بازنمایی وحشت از سلاح های شیمیایی؛

تراژدی نیویورک تایمز برای توجیه حمله آمریکا به عراق

بازی تکراری غرب برای مردم منطقه غرب آسیا بسیار تکراری شده است و بهتر است رسانه هایی همچون نیویورک تایمز به دنبال داستان های واقعی تر و باورپذیر تر باشند

به گزارش اصفهان شرق؛ روزنامه  نیویورک تایمز در مطلبی مدعی شد که سربازان آمریکایی در عراق قربانیان سلاح های شیمیایی هستند که از دوران صدام به جا مانده است.

در این مطلب آمده است، سربازان آمریکایی به هنگام انفجار، متوجه موضوعی عجیب شدند. این رخداد در ماه اوت ۲۰۰۸ در نزدیکی تاجی، عراق اتفاق افتاد. آنها در حال انفجار توپهای عراقی به جا مانده از جنگ و مدفون شده در خاک بودند. این انفجارها تنها بخشی از تلاش برای از بین بردن مهمات به جا مانده از جنگ بود. دو متخصص در امور انفجار، مهمات را در سوراخهای خاک و یا آب دریاچه مدفون کرده و منفجر میکنند. یکی از آنها به نام اندرو گلدمن گفت که به هنگام انفجار مهمات متوجه بوی تندی شدم که تا قبل از آن هرگز نشنیده بودم.

رهبر تیم خنثی سازی، پس از آنکه با یک قوطی رب، کمی از آب دریاچه را برداشت، اذعان نمود که این آب معمول دریاچه نمیباشد.

یکی از تکنسین ها، کاغذ تشخیص مواد شیمیایی را درون قوطی قرار داد، رنگ کاغذ قرمز شد. این نشان دهنده وجود سولفور موستارد، عامل شمیایی طراحی شده برای سوزاندن مجرای تنفسی، پوست و چشم قربانی است. هر سه نفر در حالی که هول شده بودند در جای خود خشک شان زده بود تا اینکه گروهبان با فریاد دستور فرار را به آنها داد.

۵ سال پس از خروج نیروهای جورج بوش از خاک عراق، این سربازان وارد فصل جدید و البته تلخ و پنهانی از روابط آمریکا و عراق شدند. از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۱ نیروهای آمریکایی حاضر در خاک عراق، بارها بارها با این صحنه روبه رو شدند، و حداقل ۶بار توسط سلاحهای شیمیایی به جا مانده از حکومت صدام، شیمیایی شدند. در مجموع، نیروهای آمریکایی به طور مخفیانه گزارش یافتن بیش از ۵۰۰۰ کلاهک شیمیایی را به دولت آمریکا گزارش دادند. که این آمار با توجه به مصاحبه با دهها نفر از مسئولان، مقامات عراقی و آمریکایی و با توجه قانون آزادی نشر اطلاعات، گزارش داده شد.

آمریکا اعلام کرد که باید برای از بین بردن مهمات به جا مانده از سلاحهای کشتار جمعی، تمام تلاش خود را بگذارند، این در حالیست که نیروهای آمریکایی از برنامه های بلندمدت آمریکا و غرب در مناطق مختلف، بسیار رنج میبردند.

از آغاز جنگ آمریکا در عراق، سیاست آمریکا در مورد سلاحهای شیمیایی بسیار پنهانی بود، به طوریکه نه تنها عموم مردم از آن آگاه نبودند، بلکه این موضوع برای ارتش هم مورد سوال بود. این سیاست آمریکا، اکنون باعث نگرانی درباره گروه تروریستی داعش شده است. که بدست گرفتن مناطق دارای سلاح شیمیایی چه پیامدهای وحشتناکی را در پی دارد.

دولت آمریکا یک کلمه نیز درباره نیروها و پزشکانی که برای مسئله مهمات شیمیایی فرستاده بود، بروز نداد. سربازان آمریکایی ابراز داشتند که این پنهان کاری دولت آمریکا، مانع دریافت مراقبتهای پزشکی لازم برای آسیب دیدگان آمریکایی میشد. و شرایط این سربازان را بسیار خطرناک میکرد.

یک گروهبان پیشین ارتش گفت: که من احساس میکردم یک خوکچه هندی هستم و نه یک سرباز مجروح. او از ۲۰۰۷ از سوختگی خردل رنج میبرد، این در حالیست که درخواست وی برای انتفال به بیمارستان و درمان در هنگام شیمیایی شدن، توسط فرمانده رد شده بود.

این در حالیست که کنگره آمریکا نیز خود را درگیر موضوع نکرد و سربازان افسران، مجبور به سکوت میشدند. یک فرمانده ارتش بازنشسته اذعان نمود که در این برنامه کشف سلاحهای شیمیایی بیش از ۲۴۰۰ موشک با کلاهک گاز اعصاب یافت شد.

جرارد تیلور، که گروهبان سابق ارتش در ماموریت کشف سلاحهای شیمیایی بود به شوخی میگوید که این زخمها که هرگز وجود ندارد از چیزهایی است که هرگز وجود نداشته اند.

این داستان سرایی های نیویورک تایمز در حالی درصفحه اصلی این وبسایت منتشر شده است که سوال اصلی بدون جواب مانده است: به راستی چه کسی سلاح های کشتار جمعی و شیمیایی را در اختیار صدام حسین قرار داده است؟ و برای چه منظوری؟

آیا جز این است که این سلاح های شیمیایی در سال های جنگ عراق با ایران در اختیار صدام قرار گرفته است و هدف از حمله شیمیایی به شهرهای ایران بوده است؟

این بازی تکراری غرب است که ابتدا تروریست ها را به وجود می آورند، آن ها تجهیز می کنند و سپس با یک موج رسانه های آن ها را جدی ترین تهدیدات امنیتی جهان معرفی می کنند و سپس در نقش یک ناجی برای نجات جان مردم، به کشورها حمله می کنند و حتی در موارد ی بیش از خود تروریست ها، مردم بیگناه منطقه را کشته و زخمی کرده اند.

در روزهای اخیر و آغاز فعالیت ائتلاف بین المللی علیه داعش، صدها نفر از مردم بی پناه سوریه و عراق کشته شده اند و تروریست های داعش همچنان به پیش روی های خود ادامه می دهند.

بازی تکراری غرب برای مردم منطقه غرب آسیا بسیار تکراری شده است و بهتر است رسانه هایی همچون نیویورک تایمز به دنبال داستان های واقعی تر و باورپذیر تر باشند.

منبع:صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.