اصفهان شرق

تغییر الگو‌های تدریس از چالش‌های امروز مدارس است

کدخبر: 37726
1393/07/29 در ساعت 10:30

به گزارش اصفهان شرق؛ رحیم محمدی در جشن بزرگداشت و گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان با اشاره به یکی از مهم‌ترین چالش‌های موجود در مدارس اظهار کرد: در حال حاضر تغییر الگو‌های تدریس به سوی دانش‌آموز‌محور شدن از مهم‌ترین چالش‌های مدارس است.

وی با بیان اینکه همچنین امروز مدارس با چالش‌هایی مانند تأثیر عوامل متعدد بر محتوای آموزشی و عدم کنترل این پدیده‌ها و پیچیده‌تر شدن فرآیند‌های آموزش مواجه هستند، اضافه کرد: آموزش و پرورش استان همواره با برنامه‌ریزی‌های اصولی و قانونی در راستای رسیدگی به این چالش‌ها تلاش می‌کند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر اینکه خصوصی‌تر شدن محیط‌های خانوادگی و متنوع شدن نیاز‌های دانش‌آموزان از دغدغه‌های خانواده‌ها است، تصریح کرد: همچنین خانواده‌ها امروز با چالش تغییر سبک زندگی مواجه هستند.

وی با اشاره به اینکه تعیین نیاز‌های جدید در دنیای امروز سبب حفظ پیوند خانه و مدرسه می‌شود، ادامه داد: چالش‌های پیش روی نظام تعلیم و تربیت باید شناسایی شود و مسئولان در راستای رفع این چالش‌ها باید برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام بدهند.

محمدی گفت: انجمن‌های اولیا و مربیان براساس نیاز‌های جامعه شکل گرفته‌اند و این انجمن‌ها نقش مؤثری در راستای توسعه نظام تعلیم و تربیت دارند.

انتهای پیام

منبع:فارس