سرویس: دین و اندیشه » روحانیت 16:20 - دوشنبه 28 مهر 1393

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان خبر داد

برگزاری ششمین همایش بین‌المللی ادیان توحیدی در اصفهان

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: ششمین همایش بین‌المللی ادیان توحیدی و مسائل جهان معاصر با شعار «دین و فرهنگ» 16 بهمن ماه در هتل عباسی برگزار خواهد شد.

به گزارش اصفهان شرق: حجت‌الاسلام محمد ارزانی ظهر امروز در نشست خبری ششمین همایش بین‌المللی ادیان توحیدی اظهار کرد: یکی از افتخارات اصفهان این است که یهودی و مسیحی و مسلمان به صورت مسالمت‌آمیز در کنار هم زندگی می‌کنند اما به اعتقاد من زندگی مسالمت‌آمیز امری عادی است و آنچه باید مورد اهمیت قرار بگیرد، هم‌زیستی اعتلایی است نه هم‌زیستی مسالمت‌آمیز.

وی افزود: مذاهب مختلف نباید تنها به فکر زندگی مسالمت‌آمیز در کنار یکدیگر باشند بلکه باید به یکدیگر تعالی ببخشند و در رشد و پیشرفت همدیگر تأثیر داشته باشند.

ارزانی با اشاره به اینکه یهودی‌ها و مسیحی‌های اصفهان نیمی از بازار اصفهان را تشکیل داده‌اند و در اقتصاد شهر و کشور سهیم هستند، ادامه داد: این حضور اعتلایی است که مورد نظر ماست و باید به دنیا معرفی شود.

وی تأکید کرد: دبیرخانه ادیان توحیدی در سال 89 تأسیس شد و تنها دغدغه موسسه این بود که فضای ارتباطی بین ادیان را نشان داده شود و نهادی تشکیل دهیم تا ارتباط بین ادیان نهادینه شود.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان این فضای اعتلایی بین ادیان را از سال‌های خیلی دور داشته است، بیان کرد: 113 سال قبل در زمان مرحوم آقا نجفی گفت‌وگوی ادیانی بین اسلام و مسیحیت داشته‌ایم که به صورت 34 ماهنامه در آمده بود و سال ها بعد با حضور علی لاریجانی، رئیس مجلس رونمایی شد و آن زمان به این محل «صفاخانه» می‌گفتند که این به لحاظ جذب توریست مذهبی و به منظور نشان دادن فضای زیستی بین ادیان در اصفهان اهمیت فراوانی دارد.

ارزانی از مسئولان خواست تا در احیای این مکان تلاش کنند و افزود: تصور غرب این است که دین نمی‌تواند به تمامی نیازهای بشریت پاسخ بدهد اما جمهوری اسلامی 35 سال پیش ثابت کرد این ادعا نادرست است و حضور ادیان با رویکرد فرهنگی به دنبال این است که روحی سیال در کالبد جامعه بدمد.

در اصفهان 3700 مبلغ زن و مرد داریم

وی همچنین از چهارمین تجلیل از مبلغان محرم‌الحرام در اول آبان‌ماه در موسسه اهل‌بیت (ع) خبر داد و گفت: اصفهان در حدود یک‌هزار و 100 مبلغ در ماه محرم‌الحرام دارد که امسال به طور ویژه از هفت مبلغ عمومی شاخص تجلیل خواهد شد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه استان اصفهان برای 20 استان کشور مبلغ تربیت می‌کند، تأکید کرد: 500 نفر از این مبلغ‌ها خانم هستند و 120 نفر از آنها به زبان‌های تخصصی مسلط هستند.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.