سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:43 - دوشنبه 28 مهر 1393

استاندار اصفهان:

اصفهان در تدوین برنامه ششم توسعه با قوت حضور خواهد داشت

استاندار اصفهان گفت: بنا به تاکیدات مقامات کشوری استان اصفهان در تدوین برنامه ششم برای رفع مشکلات و مسائل خود با قوت بیشتری شرکت خواهد کرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان از تصویب 64 پروژه مربوط به بخش خصوصی شامل پروژه‌های سرمایه‌گذاری، تغییر کاربری‌ها، اخذ مجوزهای لازمه از دولت که باید طبق قانون در شورای برنامه‌ریزی به تصویب برسد خبر داد و اظهار داشت: صاحبان این پروژه‌ها می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

وی به تدوین سند آمایش سرزمین در 20 عنوان اشاره کرد و افزود: در این نشست بخش کشاورزی به عنوان آخرین عنوان در سند آمایش سرزمین در برش استانی به تصویب رسید.

استاندار اصفهان اضافه کرد: با تلفیق 20 بخش تصویب شده پیش از تدوین برنامه ششم، سند آمایش سرزمین در برش استانی آن آماده می‌شود و ما می‌توانیم از یافته‌های خود در تدوین این برنامه استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه استان اصفهان نخستین استانی است که با کار کارشناسی بسیار وسیع و همکاری دانشگاه‌های مختلف سند آمایش سرزمین در برش استانی خود را آماده کرده است، تصریح کرد: یکی از تاکیداتی که در برنامه ششم شده استفاده از سند آمایش سرزمین در تدوین این برنامه بوده که خوشبختانه این مهم در استان اصفهان صورت گرفته است.

زرگرپور با بیان اینکه تدوین برنامه ششم توسعه از خرداد آغاز شده است، افزود: طبق پیش‌بینی، استان‌ها از اواسط سال آینده وارد چرخه تدوین برنامه ششم خواهند شد و در حقیقت قبل از اینکه بیشتر سیاست‌های کلان و مسائل کلی مطرح شود جایی برای استان‌ها در نظر گرفته نشده است.

وی ادامه داد: در سفر معاون اول رئیس جمهور و معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری تاکید شد که استان اصفهان در تدوین برنامه ششم برای رفع مشکلات و مسائل خود با قوت بیشتری شرکت کند.

استاندار اصفهان اضافه کرد: مدیریت استان منتظر نماند که تا اواسط سال آینده و طبق فرآیند وارد چرخه برنامه ششم شود بلکه ساختار تدوین برنامه ششم استان در نشست شورای برنامه‌ریزی به تصویب رسید و در قالب آن از هم‌اکنون آغاز خواهیم کرد که در بخش کلان نیز به اظهار نظر بپردازیم.

وی افزود: تلاش می‌کنیم مواردی که مربوط به توسعه و عمران و همچنین مسائل اصلی استان می‌شود تا پیش از اواسط سال آینده در تدوین برنامه گنجانده شود چرا که اگر در زمانی که در فرآیند پیش‌بینی شده، وارد شویم بسیاری از موارد تدوین شده آماده خواهد شد و نمی‌توانیم جایگاه مطلوبی در برنامه داشته باشیم.

زرگرپور تصریح کرد: با وجود اینکه در فرآیند، این زمان برای استان‌ها در نظر نگرفته شده است اما برای به دست آوردن جایگاه مطلوب در برنامه ششم توسعه باید از هم‌اکنون در تدوین برنامه حضور داشته باشیم.

وی گفت: استان اصفهان به دلیل اینکه با مسائل و مشکلات خاص خود مواجه است باید در برنامه ششم دیده شود از هم‌اکنون وارد تدوین برنامه خواهد شد و نقطه نظرات خود را منتقل خواهد کرد تا بتوانیم جایگاه مناسبی برای توسعه و پیشرفت عمرانی استان در برنامه ششم داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع:فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.