سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:30 - دوشنبه 28 مهر 1393

سعید حجاریان:

دولت روحانی فضا را برای اصلاح طلبان باز کرده است

سعید حجاریان گفت:دولت روحانی حتما به نفع اصلاح‌طلب‌ها است. فضا را بازکرده وبرای ما بهترکرده است. دوره سخت تمام شده واصلاح‌طلب‌ها توقع بیشتری از روحانی ندارند.

به گزارش اصفهان شرق؛سعید حجاریان درگفت‌وگو با نشریه اندیشه پویا 15سال پس ازترور می‌گوید مشکل اول من گفتار است ومشکل دوم نوشتار. نمی‌توانم قلم دستم بگیرم، تایپ هم نمی‌توانم بکنم. دستم رعشه دارد ونمی‌توانم روی کیبورد کامپیوتر کلیک کنم. وی دربیان مشکلات پس ازترور افزود: فقط با قلم خیلی درشت می‌توانم یکی دوصفحه بنویسم. برای همین کار کردن و خواندن و نوشتن برایم خیلی سخت است، اما چون به اصلاحات امید دارم، تحقق آن، نیروی محرک وانگیزه‌ام برای کارکردن است. حجاریان دراین گفت‌وگو می‌گوید که ضاربان خود را حلال کرده است. «یکی ازآنها که اسلحه ماکاروف را (برای ترور من) تهیه کرده بود وقتی می‌خواست به سفرحج برود، آمده بود از من حلالیت بطلبد. من ندیدمش اما حلالش کردم وگفتم بگویید برود حج. بقیه هم نیایند بهتراست، حلال. گزیده‌هایی ازاظهارات حجاریان دراین گفت‌وگو درادامه آمده است.
دولت روحانی حتما به نفع اصلاح‌طلب‌ها است. فضا را بازکرده وبرای ما بهترکرده است. دوره سخت تمام شده واصلاح‌طلب‌ها توقع بیشتری از روحانی ندارند.
فعلا درفیلم، موسیقی و تئاتر فضا کمی با نشاط‌تر و بازتر و مجلات تازه هم منتشرشده و بعید است که فضا دوباره مثل گذشته شود.
روحانی می‌خواهد بایستد و تا حدی برش این کار را هم دارد. روحانی خیلی کارکرده تا حالا وتوانش همین قدر بوده است.
به کتاب‌های من که پنج سال است در ارشاد مانده هنوز مجوز نداده‌اند. حتی یک نفرکه کتابش را به من تقدیم کرده گفته‌اند صفحه تقدیم را‌بردارید تا مجوز بدهیم.
یک کتاب هم با آقای ملکیان نوشتیم… مدت‌ها درارشاد ماند تا اینکه به ناشرگفتم بخش‌های مربوط به من را دربیاورد تا حداقل بخش‌های آقای ملکیان مجوزچاپ بگیرد و همین طور شد نمی‌دانم چرا این همه با من لج هستند.
مشکلات زیادی وجود دارد که ریشه در زمان احمدی‌نژاد دارد و باید رو شود. روکردن این مشکلات واقدامات انجام شده کمک به دولت است.
پس ازترور، مدتی محافظ داشتم اما درزمان احمدی‌نژاد گفتند که حجاریان امنیت کامل دارد و محافظ نمی‌خواهد، البته برای من هم بهتر شد. من جا و امکانات برای محافظ ندارم. دیگر هم بعید است من رابزنند، کسی به من کارندارد.

منبع:آرمان

انتهای پیام

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.