سرویس: غیر تولیدی » نقلی 11:00 - دوشنبه 28 مهر 1393

استاندار اصفهان خبر داد

کاهش 25 درصدی آلودگی هوای اصفهان طی 6 ماه گذشته

استاندار اصفهان از کاهش 25 درصدی آلودگی هوای اصفهان طی 6 ماه گذشته خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق؛به نقل از اداره‌‌کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور اظهار کرد: مسئله زیست محیطی در استان اصفهان و به خصوص شهر اصفهان یکی از مشکلات و مسائل اساسی و حیاتی بوده که از مطالبات اصلی مردم است و با توجه به اثرات مخربی که بر روی بهداشت و سلامت و روان مردم دارد از اهمیت و اولویت خاصی برخوردار است.

وی با اشاره به آلودگی هوا در سال گذشته بیان کرد: در سال گذشته شاهد روزهای متمادی بودیم که شهر اصفهان و شهرستان‌های اطراف با هوای ناسالم، در مرحله هشدار یا حتی بحران مواجه بودند که این امر سبب تعطیلی و اختلال در زندگی مردم می‌شد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه با تلاش مستمر و پیگیری‌های فراوان در سال گذشته طرح پایش کنترل آلودگی هوای منطقه اصفهان به تصویب رسید، بیان کرد: در این طرح 38 اقدام اساسی و 60 پروژه باید انجام شود و به دلیل اینکه حدود 70 درصد از آلودگی‌ها مربوط به حمل و نقل و تردد اتومبیل‌ها بوده، بار اصلی اقدامات بر دوش مدیریت شهری است.

وی افزود: از ابتدای امسال این طرح و کنترل آلودگی در اصفهان به مرحله اجرا در آمده و در حدود 30 دستگاه اجرای استان ملزم به اجرای برنامه‌ها هستند و فاز نخست آن تا پایان سال 94 به پایان می‌رسد.

زرگرپور به آلودگی‌های ناشی از فعالیت نیروگاه‌ها اشاره کرد و افزود: متاسفانه با وجود ضرورت فعالیت نیروگاه‌ها برای تامین برق و آسایش جامعه، در هر 24 ساعت، 500 تن گوگرد به اضافه ده‌ها تن مواد مضرتر از گوگرد در هوای اصفهان تخلیه می‌شود.

وی به کمبود گاز برای مصرف نیروگاه اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و جسارت دستگاه قضایی استان حکم پلمب سیستم مازوت سوز نیروگاه صادر شد و از ابتدای امسال این حکم اجرا شد و در هفت ماه گذشته امسال، این نیروگاه‌ها تنها از سوخت گاز برای تولید برق استفاده می‌شود.

استاندار اصفهان به نتایج این طرح اشاره کرد و اظهار کرد: در 6 ماه گذشته میزان آلودگی‌ها 25 درصد نسبت به مدت مشابه کاهش یافته و خوشبختانه هوای قابل تنفسی در منطقه داشتیم.

وی با اشاره به سرد شدن هوا و کمبود گاز گفت: اگر در کشور کمبودی وجود داشته باشد، باید برای همه شهرها به صورت عادلانه وجود داشته باشد و اگر شرایط به گونه‌ای پیش رفت که وضعیت برق در استان اصفهان با محدودیت مواجه شد، تصمیم می‌گیریم که موقتا پلمب باز شود و یا نه که این موضوع نیز به نظر مردم و دادستان باز می‌گردد.

زرگرپور به توزیع بنزین و گازوئیل یورو 4 اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و یک کار نرم‌افزاری خلاقانه تولید و توزیع بنزین پاک یعنی بنزینی با کیفیت بین یورو سه و یورو 4 در اصفهان آغاز شد.

وی خاطر نشان کرد: سه واحد از بنزین پاک پالایشگاه و یک واحد از بنزین سوپر وارداتی یورو چهار مخلوط شده و بر اساس آزمایش‌های صورت گرفته، این بنزین تولیدی تمام مشخصات بنزین یورو 4 را دارد.

استاندار اصفهان بیان کرد: این تولید تا پایان سال جاری اتفاق می‌افتد تا با رفع مشکلات پالایشگاه، پالایشگاه اصفهان بتواند به صورت کامل بنزین یورو 4 تولید کند.

وی با بیان اینکه مشکلی در حجم تولید وجود ندارد، گفت: از ابتدای توزیع بنزین یورو 4 در هر روز پنج تا 6 پمپ از این بنزین برای سوخت‌گیری جدید خود استفاده می‌کنند.

زرگرپور افزود: خوشبختانه بر اساس اعلام معاون پخش و پالایش وزارت نفت در ارتباط با تحویل سوپر یورو 4 مشکلی وجود ندارد و ذخیره‌های کافی به اندازه نیاز موجود بوده و می‌توانیم همه محدوده استان را تحت پوشش قرار دهیم.

وی خاطر نشان کرد: با توزیع بنزین و گازوئیل یورو 4 در استان میزان گوگرد و مواد سرطان‌زا موجود در هوای اصفهان به صورت چشم‌گیری کاهش یافته است.

انتهای پیام

منبع:فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.