اصفهان شرق

۶ گام خوشبختی حاصل تجربیات افراد موفق

کدخبر: 37523
1393/07/28 در ساعت 09:15

به گزارش اصفهان شرق؛ با توجه به اینکه یکی از روزهای مهر روز جهانی لبخند نامگذاری شده است، بنابراین در زیر 6 گام خوشبختی که همگی حاصل تجربیات افراد موفق هستند را ارائه می‌کنیم:

1.تعریف خوشبختی چیست؟

شاون آکور محقق روش‌های شاد سازی مردم که سال‌ها عمر خود را صرف تحقیق در مورد روش‌های شاد کردن مردم کرده است در کتاب “مزیت شادی” معتقد است که شادی کلید موفقیت است و نه بالعکس!!! و بخش عظیمی از این موضوع مربوط به موفقیت در محل کار است.

2.در حال و لحظه زندگی کنید

آیا ما زمان زیادی را روزانه به تفکر در مورد گذشته و نگرانی در مورد آینده می‌گذرانیم؟ آیا این غرق شدن در گذشته و احساس نگرانی در مورد آینده باعث نمی‌شود ما از تجربه خوشبختی در زمان حال بازمانیم؟

دکتر رودلف تنزی استاد مغز و اعصاب دانشگاه هاروارد و یکی از نویسندگان کتاب “مغز برتر” است که در این کتاب به توانایی‌های مغز در خصوص ذخیره سازی خاطرات اشاره می‌کند و هدف این کتاب کمک به مغز انسانی در مورد غلبه به مسائل و چالش‌ها و افسردگی و غیره است. نظر وی در این خصوص متشکل از سه جمله مختصر است: “از گذشته عبرت بگیر، برای آینده برنامه ریزی کن، در لحظه زندگی کن”

همچنین کمدین مشهور “گروچو مارکس” توجه آگاهانه به حال را یک مهارت زندگی می‌داند.

3.ذهن خود را پاک کنید

دنیای پیشرفته امروز باعث می‌شود تا ما همواره در جریانی از اطلاعات غرق باشیم و هیچگاه در دسترس نباشیم. در این حین داشتن تفکرات و ذهنی مثبت می‌تواند به طرق ساده زندگی روزمره ما را تغییر دهد و شادتر کند. پس ذهن خود را خالی از افکار پراکنده و بی‌اهمیت کنید و در عوض ذهن و تفکر مثبت را جایگزین آن کنید.

4.خودت را بپذیر

بر طبق عقیده کارشناسان احساس خوشبختی درونی واقعی از پذیرش زندگی و شرایط آن و پذیرش آنچه واقعا هستید نشئت می‌گیرد.

جورج اورول معتقد است که اینکه شما احساس خوشبختی نمی‌کنید به این خاطر است که شما خود واقعی‌تان را نپذیرفته اید. وی همچنین بیان می‌کند که خوشبختی فقط می‌تواند در پذیرش وجود داشته باشد. او معتقد است که گاهی ما خود بزرگترین دشمن خود هستیم.

5. از زندگی نهایت استفاده را ببرید

بهترین فعالیت برای ایجاد حس خوشبختی در درونتان این است که افسوس چیزهای از دست رفته را نخورید و از آنچه دارید بهترین استفاده را کنید.

6.دیگران را خوشحال کن

برخی از کارشناسان نیز بر این باورند که خوشبختی می‌تواند ناشی از لذت کمک به دیگران باشد و در حقیقت این حس مربوط به انجام فعالیت‌های نوع دوستانه است. آقای ریک هانسون دکتر مغز و اعصاب دانشگاه کالیفرنیا معتقد است که رفتار دوستانه با اطرافیان موجبات شادی انسان را فراهم می‌آورد.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم