سرویس: غیر تولیدی » نقلی 07:30 - دوشنبه 28 مهر 1393

امام جمعه اصفهان:

وجود علما از شیعه در برابر تکفیری‌ها حفاظت می‌کند

امام جمعه اصفهان گفت: مردم با هدایت رهبر کبیر انقلاب سیلی محکمی به دشمن زدند و آنها جرأت حمله فیزیکی به کشور را ندارند اما حملات آنها در عرصه جنگ نرم ادامه داشته و امروز خطر اعتیاد از داعشی‌ها نیز بیشتر است.

به گزارش اصفهان شرق؛ آیت‌الله سیدیوسف طباطبائی نژاد در ششمین کنگره شهدا و ایثارگران روحانی استان اصفهان ، اظهار کرد: از حدود 6 سال قبل به‌فکر افتادیم که برای شهدای روحانی جلسه برگزار کنیم و این تصمیم نه برای به‌رخ کشیدن شهدای روحانی که برای افتخار کردن خودمان و مردم شهرمان به وجود چنین انسان‌های بزرگی در اصفهان بود.

وی با بیان اینکه در تمام مکتب‌ها و مسلک‌ها تنها شیعه است که روحانی پیشتاز آن‌چیزی است که به مردم می‌گوید، تصریح کرد: روحانیان اگر به مردم می‌گویند که به جنگ بروید، خود در جنگ پیشتاز هستند و این افتخاری برای شیعه است که روحانیان همراه با مردم حرکت می‌کند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان بهترین نشان صداقت را گذشت از جان و مال دانست و خاطرنشان کرد: ایمان زبانی به تنهایی کافی نبوده چرا که شیطان نیز ایمان به‌خدا داشت و ایمان او از بسیاری از ما قوی‌تر بود اما در عمل کم گذاشت اما شهدا صدق ایمانشان را با تقدیم مال و جان خود اثبات کردند و اینها مومنان صادق هستند که می‌توانند برای ما الگو باشند چرا که گفتند برای راهنمایی مردم به‌سوی خدا این لباس رزم را برتن کریم.

وی با بیان اینکه کار علمای شیعه بسیار سخت است، افزود: طبق روایت از معصوم علمای شیعه نگهبانان مرزی هستند که در یک طرف آن شیاطین قرار دارند و در حالی که بنای شیطان بر این است که به ضعفای ما حمله کند، علما وظیفه جدی دارند تا جلوی این حملات شیطان را بگیرند.

آیت‌الله طباطبائی‌نژاد گفت: بعد از پیامبر عده‌ای قائل بر این شدند که می‌توان خدا را دید و یا برخی قائل به جبر شده و در طرف مقابل عده‌ای قائل به تفویض شدند اما تمام این مکاتب در غیر از شیعه به‌وجود آمد چرا که مرزبانانی به‌نام علمای شیعه نمی‌گذارند که شیعیان منحرف شوند و اگر مردم نقش علمای شیعه را بشناسند بیش از گذشته به آنها احترام می‌گذارند.

وی با بیان اینکه به دلیل وجود علما گروه‌های تکفیری در شیعه ایجاد نمی‌شود، اظهار کرد: مردم با هدایت رهبر کبیر انقلاب چنان سیلی محکمی به دشمن زدند تا دیگر جرات حمله فیزیکی به کشور را پیدا نکند اما حملات خود را در عرضه جنگ نرم ادامه داد.

انتهای پیام

ممنبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.