سرویس: تولیدی » خبر پوششی 17:35 - یکشنبه 27 مهر 1393

در گردهمایی مداحان ورزنه مطرح شد:

مداحان در مدح اهل بیت از اشعار معتبر استفاده کنند

حجت الاسلام باقری گفت: مداحان اهل بیت باید در مداحی از روضه های صحیح استفاده کنند و مواظب باشند اشعاری که می خوانند جایگاه ائمه را پایین نیاورد.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از ورزنه: جلسه گردهمایی مسئولین و اعضاء هیئت های مذهبی و مداحان اهل البیت(ع) در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش ورزنه برگزار گردید.

 

حجت الاسلام باقری
حجت الاسلام باقری در جمع مسئولین هیات مذهبی و مداحان بخش بن رود و شهر ورزنه پیرامون آسیب های عزاداری مطالبی بیان کرد و گفت: مداحان اهل البیت باید در مداحی از روضه های صحیح که در مقاتل متعبر نوشته شده در مجالس سیدالشهدا استفاده کنند و مواظب باشند اشعاری که می خوانند جایگاه ائمه را پایین نیاورد.

استاد حوزه علمیه در قسمتی از بیانات خود شرط اساسی هیئت داری را اخلاص دانست.
وی در ادامه بیان کرد: مداحان و ذاکرین با اثرگذاری وسیعی که در اقشار مختلف جامعه و بویژه جوانان دارند، باید از این فرصت استفاده کرده و شعائر اهل بیت(ع) را ترویج و برای اصلاح انحرافات جامعه امر به معروف و نهی از منکر کنند.

حجت الاسلام هاشمی
حجت السلام هاشمی ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان در گردهمایی بیان کرد: در جلسات عزاداری در ایام محرم سه دسته مسئولیت سنگینی دارند که می توان به روحانی هیئت به عنوان محور و هیئت امناء ذاکر اهل البیت و عملکرد آنها اشاره داشت و باید جلسات عزاداری به گونه ای باشد که اگر امام زمان(ع) وارد جلسه شود از عملکرد آنها راضی باشد.

مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهر ورزنه در ادامه به بیان مقام معظم رهبری که فرمودند مداحان و گویندگان فضائل اهل البیت(ع) بهترین کسانی هستند که می توانند حلقه عمل را به حلقه محبت وصل کنند.
وی با توجه به رسالت هیئت های مذهبی افزود: مهمترین رسالت این هیئت ها کسب معرفت به قرآن، اهل البیت(ع)، عمل به قرآن و ترویج فرهنگ در جامعه است.
گفتنی است سومین دوره انتخابات مداحان در سراسر کشور همزمان در بخش بن رود در 12 دیماه 1393 برگزار می گردد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.