سرویس: دسته‌بندی نشده 14:07 - یکشنبه 27 مهر 1393

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان اصفهان خبر داد:

ساماندهی موقت بندهای قدیمی زاینده رود برای تسریع آب رسانی پاییزه به پایین دست

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان اصفهان گفت: سد ساماندهی رودخانه شکسته و حدود 20 کیلومتر در طرف جنوب رودخانه ساماندهی شد و امیدواریم با همکاری پیمانکار و شهرداران شهرهای حاشیه ی رودخانه بتوان به تکمیل ساماندهی اقدام کرد.

دکتر مسعود میرمحمد صادقی در گفتگو با خبرنگار اصفهان شرق از ورزنه: با توجه به زمان آب اندازی زاینده رود بر اساس برنامه ی مصوب و ابلاغیه وزارت نیرو در 10 آبان ماه زمان رسیدن آب به ورزنه را 2 روز بعد از این زمان عنوان کرد.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان اصفهان با توجه به بازدید از کانال های 1 و 2 رودشت، تکمیل کل کانال ها را تا آخر سال مالی عنوان و افزود: جهت تکمیل این کانال ها برنامه های بلندمدتی را در دستور کار داریم که بعد از آب اندازی این برنامه ها ادامه می یابد، همچنین برخی برنامه های اضطراری در این رابطه وجود دارد که همه نواحی ملزم به آماده سازی کانال ها می باشند تا اکثر قسمت هایی که صاحب حق ابه هستند بتوان استفاده لازم را از کانال ها ببرند.

IMG_3579

وی ساماندهی در حوضه زاینده رود را نوعی انظباط در این قسمت دانست و تصریح کرد: بعد از سالها با کمک کشاورزان، سد ساماندهی رودخانه شکسته  و حدود 20 کیلومتر در طرف جنوب رودخانه ساماندهی شد و امیدواریم با همکاری پیمانکار و شهرداران شهرهای حاشیه ی رودخانه بتوان به تکمیل ساماندهی اقدام کرد. در این خصوص به دنبال ساماندهی موقتی در آب اندازی پاییز می باشیم که بتوان با ساماندهی بندهای قدیمی در بالا دست بهترین و سریع ترین زمان را در رساندن آب به کشاورز داشته باشیم.

IMG_3604
این مقام مسئول آب منطقه ای راه اندازی تونل گلاب و سامانه آب رسانی بعد از آن را در جبران کمبود آب در بخشی از اصفهان مثبت خواند.
میرمحمد صادقی اتمام سد تونل کوهرنگ را با اختصاص اعتبارات کافی، سه سال آینده عنوان کرد و با اشاره به اولویت قراردادن آب پاییزه گفت: سد کوهرنگ تا این زمان 20 درصد پیشرفت داشته که با توجه به اینکه اعتبارات کافی در این خصوص لحاظ نشده، سعی بر این است تا بتوان با بودجه اختصاص یافته در امسال نواقص تونل را به جهت تکمیل آب پاییزه رفع کرد.
وی در پایان همکاری و همیاری کشاورزان در توزیع آب و میزان سطح زیر کشت را، مهم ترین عامل در استفاده بهینه از آب پاییزه مطرح کرد.

تصاویر مرتبط با بازدید را اینجا ببینید

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.