سرویس: اجتماعی 02:45 - چهارشنبه 01 آبان 1392

نمایشگاه بین المللی اصفهان

جشن بزرگ غدیر توسط موسسه تخصصی دینی امام مبین برگزار شد

جشن بزرگ غدیر با عنوان سبک زندگی ولایی توسط موسسه تخصصی دینی امام مبین در سالن شیخ بهایی نمایشگاه بین المللی پل شهرستان برگزار شد.

SAM_1801

به گزارش اصفهان شرق به نقل از صاحب: جشن با شکوه غدیر به همت  موسسه تخصصی دینی امام مبین با همکاری  شرکت نمایشگاه بین المللی اصفهان، دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری و همچنین بنیاد بین المللی غدیر استان  امشب( سه شنبه)  با حضور سیل عظیمی از مردم اصفهان و مسئولان دولتی شهر به همراه خانواده‌هایشان برگزار شد.

در طول این مراسم برنامه های متنوع  شامل( مولودی مداح اهل بیت، تواشیح، هنرمندی محسن دلیران هنرمند اصفهانی، هم خوانی بین المللی مولا با حضور دانشجویان و دانش آموزان ممتاز اصفهان ) اجرا شد.

SAM_1814 SAM_1825

سخنران ابتدای برنامه حجت الاسلام حمیدرضا صادق زاده رییس  موسسه تخصصی دینی امام مبین با توجه به نقش غدیر خم گفت: غدیر آموزندگی و نکات مهمی دارد که یک نوع سبک زندگی با حاکمیت صالحان برای ما به ارمغان آورده است.

وی افزود: در بحث عید غدیر در ابتدا هویت بخشی انسانها مشاهده می شود و در این راستا وجود نورانی پیامبر اکرم(ص) برای اینکه غدیر را بنا نهد ابتدا مقدمات آنرا فراهم کرد که در طول ۲۳ سال بعثت انجام نشد.

SAM_1805

در ادامه محققیان مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی اصفهان گفت: شرکت نمایشگاههای بین المللی در کنار فعالیت های اقتصادی خود همواره بر این باور است که نباید از فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در  غافل شویم.

وی به نقش غدیر اشاره و افزود: آموزه های غدیر می بایست در تمام مراحل زندگی ما جاری باشد تا بتوان راه را از بیراهه شناخت.

SAM_1840

سخنران پایانی این مراسم رسول زرگرپور استاندار اصفهان با تبریک عید غدیر خم اظهار کرد: غدیر محور وحدت و روز بنیان گذاری وحدت و پدید آمدن ارزش ها در پناه دین است. ارزشهای مادی و معنوی، فردی و اجتماعی و نگرش به این مهم  خمیر مایه سعادت بشری  را در دو دنیا برای ما به ارمغان می آورد.

سپس با توجه به مهم خواندن معقوله حجاب در آیات و روایات خاطر نشان کرد: عفاف و حجاب فقط مخصوص زنان نیست بلکه اختصاص به هر انسان عاقلی که به دنبال آزادی فکری است تعلق میگیرد. می بایست با اغنای فکری این نگرش را گسترش و با بی بند و باری ها با جدیت برخورد کرد.

SAM_1843cvcccccccccccccccc

اهدای هدایایی به رسم یادبود به فعالان عرصه ی حجاب و عفاف در سطح استان پایان بخش جشن بزرگ غدیر بود.

SAM_1851 SAM_1850

 SAM_1798 SAM_1791

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.