سرویس: غیر تولیدی » نقلی 18:00 - شنبه 26 مهر 1393

سردار اشتری در جمع خبرنگاران:

۴ زن در اصفهان مورد اسیدپاشی قرار گرفته‌اند/کشف سرنخ‌هایی از متهمان

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: ۴ فقره اسیدپاشی در اصفهان گزارش شده است که البته با تلاش پلیس سر نخ‌هایی کشف شده و پلیس اصفهان در تلاش است تا عوامل این حادثه را دستگیر کند.

به گزارش اصفهان شرق؛ سردار حسین اشتری در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم و تجهیزات پلیسی، ایمنی و امنیتی در جمع خبرنگاران در مورد حادثه اسیدپاشی اصفهان اظهارداشت: در مورد موضوع اسیدپاشی اصفهان 4 مورد داشته‌ایم که با توجه به اطلاعات اولیه سرنخ‌هایی به دست آمد و پلیس اصفهان در تلاش است تا عوامل این حادثه را دستگیر کند.

وی گفت: افراد مورد هدف، از گروه یا قشر خاصی نبوده‌اند و افراد متعددی مورد هدف قرار گرفته‌اند.

این مقام ارشد انتظامی به اهداف نمایشگاه ایپاس اشاره کرد و گفت: سیزدهمین سال برگزاری این نمایشگاه است که برای تبادل اطلاعات و ثبت اختراعات پلیسی و امنیتی سعی شده است که امیدواریم هر سال رشد بهتری را داشته باشد؛ حدود 12 درصد غرفه‌داران خارجی افزایش داشته‌اند و در مساحت نیز 10 درصد افزایش داشته‌ایم.

سردار اشتری با بیان این مطلب که تمام تجهیزات پلیسی بومی است، گفت: نزدیک به 100 درصد از تجهیزات پلیسی ساخت داخل است البته از تجربیات کشورهای دیگر نیز استفاده می‌کنیم.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با بیان این مطلب که همواره مجرمین یک راه را برای دور زدن قانون پیدا می‌کنند، گفت: سعی ما همواره آن است که جلوی آن را بگیریم و این تجهیزات در این زمینه به ما کمک می‌کند.

وی با بیان این مطلب که حدود 30 درصد کشفیات نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، گفت: یک بخش از افزایش این کشفیات مرهون روحیه جهادی پرسنل ناجا است و بخش اعظم آن به تجهیزات بر می‌گردد از جمله چهره‌نگاری، انگشت‌نگاری، DNA و آزمایشگاه‌های مجهز جنایی.

این مقام ارشد انتظامی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه هنوز اسلحه و بی‌سیم خارجی در دست نیروهای پلیس است، گفت: یک بخش از لوازم مورد نیاز پلیس بومی شده، از طریق افرادی که مبتکر داخلی هستند و ما مهندسی معکوس را با توجه به تحریم‌ها پیش می‌بریم تا روی پای خود بایستیم.

وی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه هدف اصلی‌اش شاید سودآوری نباشد بلکه ما خواسته‌ایم یک مجموعه‌ای فراهم کنیم تا جوانان و مخترعین و نخبگان در آن جمع شوند و توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خود را به نمایش بگذارند.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.